Auteur Topic: Heeft jullie papegaai ook 'vervelende' gewoontes, en hoe gaan jullie hiermee om?  (gelezen 10593 keer)

Sanco

• Gast
Re: Heeft jullie papegaai ook 'vervelende' gewoontes, en hoe gaan jullie hiermee om?
« Reactie #30 Gepost op: maart 16, 2006, 11:01:30 am »
Nou dat klinkt allemaal heel duidelijk. En 't klinkt ook helemaal niet zo ingewikkeld. 't Zal vast moeilijker zijn dan gezegd, maar gewoon consequent zijn dan kom je volgens mij al een heel eind. Allemaal bedankt voor de reacties!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: Heeft jullie papegaai ook 'vervelende' gewoontes, en hoe gaan jullie hiermee om?
« Reactie #31 Gepost op: maart 16, 2006, 12:48:25 pm »
de flip heeft zichzelf een voor mij vervelende gewoonte aangeschaft
als ik hem op de kooi zet als straf en hem dan negeer,ik het na een aantal minuten ben vergeten ,hij het zelfde doet bij mij
als ik tegen hem spreek gaat hij zijn kopje draaien en doen of hij mij niet hoort,waarop ik dan aandacht loop te vragen

ze zijn zo uitgeslepen hé !!

grtzz vivke

Sanco

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: maart 16, 2006, 13:23:49 pm »
Haha ja het zijn echt net kleine kinderen.   ;D Geweldig hoe ze kunnen immiteren! (en manipuleren  :))

Africangrey

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: maart 16, 2006, 15:56:17 pm »
de flip heeft zichzelf een voor mij vervelende gewoonte aangeschaft
als ik hem op de kooi zet als straf en hem dan negeer,ik het na een aantal minuten ben vergeten ,hij het zelfde doet bij mij
als ik tegen hem spreek gaat hij zijn kopje draaien en doen of hij mij niet hoort,waarop ik dan aandacht loop te vragen

ze zijn zo uitgeslepen hé !!

grtzz vivke

;D das wel een hele slimme gaai ;D ;D ;D

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #34 Gepost op: maart 16, 2006, 16:21:54 pm »
;D das wel een hele slimme gaai ;D ;D ;D

ofwel ineke,zit hij gewoon al met streken

..ingrid..

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: maart 16, 2006, 19:37:09 pm »
haha slimme gaai.maar ik zet m rustig terug in zn kooi hoor geen heisa of zo. en dan negeer ik m. maar na een minuut gaat tie naar de grond en rammelen aan zn tralies  :P.
Maar een vraag zijn papegaaien dan snel vergeten wat ze gedaan hebben? ik las dat ze een vermogen hebben van een peuter tussen 3 en 5 jaar?? ???

dutchgerard

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: maart 16, 2006, 19:45:44 pm »
Hebben wij toch een vreemde gaai.............. als ik hem mee neem uit zijn kooi en na wat gespeeld te hebben zet ik hem op de grond (al is het aan de andere kant van het huis) en zeg dan "ga maar naar huis" en dan wandelt hij op zijn gemak naar zijn kooi en klimt erin! Dus het is absoluut geen straf voor hem. Straffen doen wij trouwens nooit omdat dat niet nodig is. Het is echt een lief beest hoor ook al zou er best wel wat meer pit in mogen zitten.
« Laatst bewerkt op: maart 16, 2006, 19:50:22 pm door dutchgerard »

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #37 Gepost op: maart 16, 2006, 19:49:47 pm »
ik denk dat dat vermogen hun schelmerij betreft  ;D ;D
wat ik altijd heb gehoord ,al jaren is dat papegaaien NOOIT vergeten
zelfs je stem niet na 2 jaar,zie topic "er was eens ..." bij al het overige
vb, de neef van men man had als jonge gast eens gemeen gepitst aan onze flip 2 en ook aan coco de blauwkopamazone
en telkens die neef binnenkwam gingen de papegaaien tekeer ook al was hij ondertussen volwassen geworden,dus kwestie van onthouden kunnen ze meer dan een peuter ,vermoed ik

grtzz vivke

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #38 Gepost op: maart 16, 2006, 19:54:49 pm »
ik denk dat dat vermogen hun schelmerij betreft  ;D ;D
wat ik altijd heb gehoord ,al jaren is dat papegaaien NOOIT vergeten
zelfs je stem niet na 2 jaar,zie topic "er was eens ..." bij al het overige
vb, de neef van men man had als jonge gast eens gemeen gepitst aan onze flip 2 en ook aan coco de blauwkopamazone
en telkens die neef binnenkwam gingen de papegaaien tekeer ook al was hij ondertussen volwassen geworden,dus kwestie van onthouden kunnen ze meer dan een peuter ,vermoed ik

grtzz vivke

Wie ben jij ook alweer?

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #39 Gepost op: maart 16, 2006, 19:58:43 pm »
Wie ben jij ook alweer?

dat is iets anders hé
dat noemt alzheimer,weet je die zijn voornaam trouwens ??

pipo

• Gast
Re: Heeft jullie papegaai ook 'vervelende' gewoontes, en hoe gaan jullie hiermee
« Reactie #40 Gepost op: maart 17, 2006, 13:13:52 pm »
Hoi,
Als de kamer uitlopen een straf is, hoe doe je dat dan als je bijv. boodschappen gaat doen? Hij heeft dan niets gedaan en toch ga je weg.
 Sjaccie is heel vaak uit de kooi(zit er bovenop) en als ik wegga zet ik hem gewoon in de kooi deur dicht en vertrek. Dit zou hij dan als straf moeten zien? Ik geloof niet zozeer in straffen. Ik denk dat ze deze link niet zo goed kunnen leggen, want dan zouden ze dus nooit meer dingen doen die niet mogen. Belonen werkt altijd beter, kijk maar naar het nadoen van de leuke dingen die we voordoen. Negeren is het idd het beste.
mvg

Sanco

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: maart 17, 2006, 13:27:37 pm »
Ja daar had ik nog helemaal niet zo over nagedacht! Dat is wel slim bekeken ja. Ik denk dat ik maar gewoon moet zien hoe ik het op het moment zelf oplos, als hij of zij stout is. Als negeren voor ze echt zo'n straf is hoef je daarvoor niet persé de kamer uit te lopen denk ik, maar kun je ook gewoon geen aandacht meer geven.

pipo

• Gast
Re: Heeft jullie papegaai ook 'vervelende' gewoontes, en hoe gaan jullie hiermee
« Reactie #42 Gepost op: maart 17, 2006, 16:28:39 pm »
Hoi
Idd :cool:

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #43 Gepost op: maart 17, 2006, 16:37:56 pm »
[OFFTOPIC]
 @ Vivke : Alois Alzheimer, een Duitse neuroloog

"De ziekte is genoemd naar Alois Alzheimer, een Duitse neuroloog die in 1907 voor het eerst de symptomen en de neuropathologische verschijnselen beschreef"

[einde OFFTOPIC]

dat is iets anders hé
dat noemt alzheimer,weet je die zijn voornaam trouwens ??

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #44 Gepost op: maart 17, 2006, 18:39:11 pm »
Hoi Leon,
Het zwetzevertopic staat toch ergens anders  ???
       ;D  ;D  ;D