Auteur Topic: grijze witstaart ???  (gelezen 3695 keer)

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
grijze witstaart ???
« Gepost op: maart 25, 2006, 19:50:24 pm »
kijk wat ik op het net tegenkom

een grijsje met een witte staart in plaats van een rode
iemand die daar weet van had/heeft?

bron hier

TWEETY

• Gast
Re: grijze witstaart ???
« Reactie #1 Gepost op: maart 25, 2006, 19:54:56 pm »
nog nooit gezien, ???

wel mooi hé?   :hart:
stond er nog meer uitleg over?

san

Wickingh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: maart 25, 2006, 19:58:00 pm »
Hai Leon,

dat noemen ze mutatiekweek en ze zouden het moeten verbieden bij papegaaien , er is al veel te veel verpest door dit soort kwekers  :angry: ,

mvg Frank

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #3 Gepost op: maart 25, 2006, 20:00:46 pm »
dat noemen ze mutatiekweek
wat als jij nu ineens een lutino galahtje in je blok hebt liggen door een foutje van de natuur?

Ik denk dat dit soort dingen meer uitzonderingen zijn als regelmaat. De meeste mutaties zijn in eerste instantie een fout van de natuur

amacera de pera

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: maart 25, 2006, 20:01:28 pm »
toch vind ik de rode staart mooier

Wickingh

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: maart 25, 2006, 20:02:56 pm »
wat als jij nu ineens een lutino galahtje in je blok hebt liggen door een foutje van de natuur?

Ik denk dat dit soort dingen meer uitzonderingen zijn als regelmaat. De meeste mutaties zijn in eerste instantie een fout van de natuur

Hai George,

dan ben ik helaas genoodzaakt om te stoppen met de kweek met mijn topkoppel.
Ik zou boter op mijn hoofd hebben als ik daar mee door zou gaan, hoe verleidelijk het ook zou zijn uit financieel opzicht,

mvg Frank

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #6 Gepost op: maart 25, 2006, 20:03:52 pm »

kan natuurlijk,

maar meestal is het de vraag van de klant die het doet denk ik.
geld opbrengen..een nieuwe soort brengt weer geld op..

(frank is me voor  :) )

TWEETY

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: maart 25, 2006, 20:04:22 pm »
sorry frank! ???
dat wist ik niet,
ik vind dat zo mooi dat ik daar niet bij stil sta. ???

sandra

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #8 Gepost op: maart 25, 2006, 20:05:47 pm »
waarom stoppen met een koppel terwijl een jong een 'foutje' heeft. Andere jongen kunnen 'normaal' zijn.
Doorkweken met dit jong uit winstoogmerk zou in mijn ogen pas boter op je hoofd wezen.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #9 Gepost op: maart 25, 2006, 20:06:15 pm »
Kan het niet een foutje van moeder natuur zijn  ???

Geelschouder bl v h bestaan toch,en sommige hebben meer geel dan andere,
dat kan toch ook zo zijn met die grijze ?

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #10 Gepost op: maart 25, 2006, 20:07:08 pm »
sorry frank! ???
dat wist ik niet,
ik vind dat zo mooi dat ik daar niet bij stil sta. ???

sandra

ik ook sandra..ik vond die witte staart ook wel wat hebben.  :-[

waarom stoppen met een koppel terwijl een jong een 'foutje' heeft. Andere jongen kunnen 'normaal' zijn.
Doorkweken met dit jong uit winstoogmerk zou in mijn ogen pas boter op je hoofd wezen.

is het niet zo dat foutjes van de natuur meestal zwakke dieren heeft?

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #11 Gepost op: maart 25, 2006, 20:11:08 pm »
is het niet zo dat foutjes van de natuur meestal zwakke dieren heeft?
in de natuur meestal wel maar hier zijn de vogels goed beschermd, hebben ze geen natuurlijke vijanden, krijgen voldoende en kwalitatief redelijk goed voer en als ze ziek zijn gaan ze naar de dokter.

@Frank
wat ik duidelijk wil maken is dat het niet altijd een bewuste keuze hoeft te zijn geweest waardoor er ineens een mutant in het nest ligt. Ik wist ook niet wat ik zag toen ik ineens een lutino elegantje in het blok zag liggen. Bij mijn turquoisines probeer ik daarintegen juist heel bewust een bepaalde kleurmutatie te kweken. Daar zit dus in mojn ogen wel verschil in. In mijn laatste geval spreek ik idd van mutatiekweek. Het eerste is een ongelukje.

Wickingh

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: maart 25, 2006, 20:41:30 pm »

Hai George,

klopt, maar als 1 jong een ""foutje"", heeft dan zit het dus in de genen van de ouders en is de kans op herhaling aanwezig.
Nu is het muteren in wezen een natuurlijk proces, op zich niets mis mee, de natuur probeert zelf veranderingen uit om wezens aan te passen aan eventuele verandering zoals klimaat , omgeving ed.
Maar de meeste mutaties in het wild zullen snel te prooi vallen aan roofdieren, tenzij de mutatie beter is dan de originele vorm.
Van dit proces maken kwekers gebruik ,juist die kleine aanpassingen vamn moeder natuur worden doorgetrokken en dan krijg je mutatiekweek. In feite nog niet erg, maar als deze mutaties algemeen worden en de wildvorm weer betrokken wordt in de mutatiekweek raken de wildvorm vogels ""vervuilt"" en dat heb ik op mutatiekweek tegen.
Bepaalde parkietachtigen zijn al zo ""vervuilt"", dat de originele vorm bijna niet meer te krijgen is , laat staan kleurzuiver,

mvg Frank

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #13 Gepost op: maart 25, 2006, 20:48:26 pm »
maar dat heb je niet allen met mutatiekweek. Er zijn vele soorten die niet meer raszuiver zijn. De Catharinaparkiet is daar een mooi voorbeeld van. De vogels die 'wij' kweken zijn eigenlijk een kruising van ondersoorten met de nominaatvorm. De nominaatvorm kun je hier niet krijgen. Zo zal het met meer vogels gaan.

V.w.b. je stelling om te stoppen met de ouder vogels, die respecteer ik, maar ben het niet met je eens. Niet elke kleurmutatie hoeft perse door de ouders te komen. Ook de natuur zou hier een rol in kunnen spelen waardoor er in het ei iets gebeurt waardoor een kleurmutatie ontstaat.

Daarnaast zie ik de nominaatvorm als 100%. Een vogel die een kleurmutatie bezit is in mijn ogen niet 100% meer.
Ga je verder kweken dan dien je zo dicht mogelijk bij de 100% te blijven. Dit bereik je alleen als je terug kweekt over de nominaatvorm (wildkleur). Als ik een kleurmutant wil kopen maar in het hok van de kweker geen wildkleur zie zitten haak ik af. Bij het kweken van mutant x mutant kom je alleen maar verder van de 100% af.
« Laatst bewerkt op: maart 25, 2006, 20:59:00 pm door Neophema Plaza »

dutchgerard

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: maart 26, 2006, 10:37:29 am »
Dus eigenlijk als ik het goed begrijp is de catharina (ik heb 2 wildkleur koppeltjes) een in de natuur niet bestaande soort? :CENS