Auteur Topic: Dennis Papegaaien  (gelezen 108362 keer)

appie

• Gast
Re: Dennis Papegaaien
« Reactie #45 Gepost op: januari 26, 2005, 10:58:39 am »
Het is ook bij kat in de zak geweest..Heeft ook weinig geholpen want anders bestond dennis niet meer..DOORZETTEN MENSEN

Ducorps

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: januari 26, 2005, 11:03:05 am »
Roodrunner, je noemt ook Rijo in het lijstje Dennis, Rentenaar Rijo, als een zaak wat een pot nat is. Wat is jou ervaring met Rijo? Of wat heb je over hem gehoord?. Ben daar namelijk ook geweest en het leek mij een goede zaak. (Ikzelf zal echter niet snel bij een winkel kopen maar ja, mijn vriendin had er wel vertrouwen in om daar ooit te kopen).

Er wordt ook altijd gesproken over koop je vogel bij een fokker. Maar volgens mij zijn er ook genoeg (brood) fokkers. Die puur voor het geld papegaaien houden en volop kweken.

Ik vind het een goede zaak dat slechte fokkers en winkelverkopers worden besproken, het is een hele verantwoording en aanschaf als je aan een papegaai begint. Niemand zit te wachten op uitbuiting hiervan.

Riboet

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: januari 26, 2005, 11:26:11 am »
Dit is wat ik wil zeggen over de kwestie Dennis/Rentenaar en consorten:

Negatieve aandacht is ook aandacht.

Op een gegeven moment heeft iedereen die naam wel een keer gehoord. Mensen die dan na jaren dan eens een papegaai willen hebben, maar niet in dit serieuzere wereldje rondwandelen, zullen dan wel een keer zoiets hebben: van 'Waar vind ik een papegaai? Oh ja, die Dennis, had die niet iets met papegaaien? Eens even kijken!' Dus ik weet niet of al die aandacht wel zo verstandig is :(.

En dan zijn er nog de mensen die weliswaar geen vogel bij hem willen kopen, maar wel de produkten of voer. Ik ben zo'n typje dat dat dan ook niet doet simpelweg omdat je daarmee zijn handel in stand houdt. Zeg nou zelf: waar zou een winkel het meeste meeverdienen? Met het voer. De aanschaf van een gaai levert even een groot bedrag op, maar is eenmalig. Voer komt steeds terug, daar zit de winstmarge. En op speeltjes, bodemmaterialen en dergelijke. Op de terugkerende benodigdheden (en ik spreek uit ervaring).

Mijn ervaring is bovendien dat mensen wel durven te klagen over een zaak (ik hoorde altijd verhalen over mijn concullega's en op een gegeven moment heb ik de personen die over mijn concullega's kwaad spraken gezegd: 'Jullie weten goed te vertellen wat er niet deugt bij XXX, dan betekent het dus ook dat je er geregeld over de vloer komt om dat te kunnen constateren. Als XXX zo verschrikkelijk slecht is als jij zegt, wat doe je daar dan?') maar dat ze er even goed heen gaan. Uit nieuwsgierigheid misschien. Maar hoe vaak wordt er dan niet toch een impulsaankoop gedaan of omdat je er dan toch bent even dat zakje voer meenemen ipv bij je gebruikelijke dierenwinkel?

Wat nodig is, is een mentaliteitsverandering bij mensen. Meer oog voor het welzijn van een huisdier, meer respect. Beseffen dat een huisdier niet een decoratieartikel is wat je weer wegdoet als je het niet leuk meer vindt.

Schoppen tegen iets mag van mij best, maar vertel dan ook dat het beter kan of hoe het beter kan. De kracht ligt hem in voorlichten, kennis overdragen. Die weg zal nog wel langer zijn dan door middel van negatieve aandacht, aandacht vragen voor het probleem. Ik denk wel dat die weg constructiever is.

Groeten,

Barbara

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: januari 26, 2005, 11:46:56 am »
Helemaal mee eens!!

Sandra

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: januari 26, 2005, 12:03:18 pm »
Aandacht is aandacht dat ben ik totaal met je eens, maar hier moet gewoon wat aan gedaan worde, wat zou je zelf doen als jij je vogels daar had gekocht en ze vervolgens had moeten begraven, zonder dat de kweker het maar iets interreseert, is voor hem mooi meegenomen want dan kan jij mooi een nieuwe "zieke" vogel bij hem kopem dus handel, nee het word tijd dat de zaken van hem gesloten worden.

Mijn ervaring is bovendien dat mensen wel durven te klagen over een zaak (ik hoorde altijd verhalen over mijn concullega's en op een gegeven moment heb ik de personen die over mijn concullega's kwaad spraken gezegd: 'Jullie weten goed te vertellen wat er niet deugt bij XXX, dan betekent het dus ook dat je er geregeld over de vloer komt om dat te kunnen constateren. Als XXX zo verschrikkelijk slecht is als jij zegt, wat doe je daar dan?') maar dat ze er even goed heen gaan. Uit nieuwsgierigheid misschien. Maar hoe vaak wordt er dan niet toch een impulsaankoop gedaan of omdat je er dan toch bent even dat zakje voer meenemen ipv bij je gebruikelijke dierenwinkel?

Hier ben ik het totaal niet mee eens, lees de verhalen nog eens goed dan zul je zien dat de mensen er niet meer heengaan, ik weet hoe Dennis is uit eigen ervaring en denk je dan dan ik er heen ga alleen maar om dit soort verhalen te schrijven, dat noem ik nog eens een vooroordeel, het is al erg genoeg dat het zo heeft moeten lopen en dan denk je nog dat mensen met een dode vogel van hem nog eens vrolijk terug gaan er er nog eentje kopen nee dat niet dus, en dat alleen maar om te "kijken" hoe het er aan toe gaat?

Schoppen tegen iets mag van mij best, maar vertel dan ook dat het beter kan of hoe het beter kan. De kracht ligt hem in voorlichten, kennis overdragen. Die weg zal nog wel langer zijn dan door middel van negatieve aandacht, aandacht vragen voor het probleem. Ik denk wel dat die weg constructiever is.

Zoals al eerder aangegeven is, is het ook al op tv geweest en durft hij geen reactie te geven het interreseert hem niet hij weet heel goed waar hij mee bezig is en hij gaat rustig door omdat hij weet dat hij te groot is om te slopen, waarom zou hij moeten veranderen als hij zijn geld toch wel krijgt, juist omdat het niet werkt hem voor te lichten moet het bij de mensen (klanten) zelf vandaan komen.

Ik zelf heb het ook tegen hem gezegt hoe kun je nou zieke vogels verkopen, je krijgt als antwoord "wat maakt jou het nou uit zo gaat dat nu eenmaal leg je eigen er bij neer"

Dit is niet als persoonlijke aanval, maar er zijn gewoon te veel mensen die denken dat het allemaal wel mee valt zonder dat ze er zelf ervaring mee hebben en denken dat het best wel mee valt.

roodrunner

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: januari 26, 2005, 12:19:02 pm »
ik ben het geheel eens met sandra als we op deze side er niet over praten weten vwle niet wat er aan de hand is en ook ik kan dat weten en spreek uit ervaring en deze side wordt veel gelezen even een eigen voorbeeld onze appie wat wilde hij doen ja lees dat maar en wat heb hij gedaan ja geluisterd klasse van appie en de side help wel degenlijk nu op het moment zijn er drie side,s tegen deze handel bezig en geloof me dennis gaat het merken de a.i.d is nu ook op de hoogte heb de link doorgestuurd de a.i.d is ook van de l.i.d maar meer voor de exoten zoals slangen en zo maar ook voor papegaaien dus deze discussie heeft wel zeker zin en als klap op de vuurpijl groot nieuws ze gaan controle doen dus het werkt welen niet alleen bij dennie er komt een internet controle bij zodat ze alles in de gaten kunnen houden dus ze gaan naar de winkels en er komt een internetcontrole met meldpunt EN IK KAN DIT WETEN  >:(

Cosch

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: januari 26, 2005, 12:24:12 pm »
Dat is goed nieuws zeg! Ik hoop zo verschrikkelijk erg dat hij aangepakt word. Al helemaal om dat importverhaal van jou!

Gr Corina

roodrunner

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: januari 26, 2005, 12:49:20 pm »
hallo aangezien ik al bij de l.i.d werkte maar in de ziektewet zit omdat ik gebeten ben door een hond heb ik om overplaatsing gevraagd naar de a.i.d ik moet nu wel weer veel leren maar dat heb ik er voor over ze worden niet op de hoogte gesteld ook de andere dierenzaken gaan we lang,s.en ook ze noemen dat internetventers mooije benaming voor die het stiekem doen ik weet dat er een zwarte lijst is maar er moet ook een hoop aan de wet veranderen en daar gaan ze binnenkort over ptaten ik zou eerst op de dierenambulance gaan maar kies weer voor de harde gevechten ook heb ik intussen de NBVV gebeld en die houden nu ook alles in de gaten en maar de ringen heen gaan worden niet meer per post gestuurd maar persoonlijk gebracht en daarnaast heb ik deze link alvast doorgeseind aan de a.i.d er wordt inderdaad weinig gemeld en ze raden het aan om toch te doen kan annoniemook heb ik de ANVvB op de hoogte gebracht en zijn behoorlijk geschrokken iedereen die een klacht heb raad ik aan te mailen naar de dierenbescherminginfo @ dierenbescherming .nl dacht ik als je een vogel bij een dierenzaak heb gekocht en ziek is geworden of is overleden hoe meer des te beter dus mailen zo zie je ik ga er wel achteraan hoor en ik trek wel mijn mond open en wat de vraag over rijo dat is fam van dennis zo dat je het maar weet roodrunneris kwaad >:(

Cosch

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: januari 26, 2005, 12:54:17 pm »
Weet je. Ik zou graag willen helpen en een klacht indienen maar heb nog nooit wat te maken gehad met Dennis of anderen! Dus dat kan ik dan ook niet doen! Fijn dat je er zo voor vecht!  :-*

Gr Corina

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: januari 26, 2005, 12:56:33 pm »
Rijo familie van Dennis?? Echt waar? God! Ik had hun toch wel wat hoger staan.... jeetje hee

Ducorps

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: januari 26, 2005, 13:03:58 pm »
Rentenaar-Dennis-Rijo wat een papegaaien familie is dat zeg! :-\.

Die kunnen zo met heel de familie in het groot inkopen doen.

Ik schat de Rijo toch ook hoger in dan die Dennis, maar goed je weet het nooit. Als ik een oom in de gevangenis heb die in de autohandel zit, hoeft nog niet te betekenen dat ik hetzelfde in elkaar steek.

Maar bedankt voor de info. (ook al wil ik geen voorordelen hebben). ;D

Riboet

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: januari 26, 2005, 16:29:48 pm »
Hier ben ik het totaal niet mee eens, lees de verhalen nog eens goed dan zul je zien dat de mensen er niet meer heengaan

Als je dit forum goed doorleest, zie je dat zelfs een forumlid ernaar toe is gegaan om met eigen ogen te aanschouwen, waarom er zoveel ophef is over Dennis. Datzelfde forumlid schrok van het gebeuren, maar raar maar waar geeft toe er toch haar speeltjes gekocht te hebben en dat is wat ik bedoel met negatieve aandacht is ook aandacht! Sterker nog, juist omdat Dennis zo negatief hier op het forum in beeld kwam, heeft ie nu weer extra omzet gedraaid omdat we zijn zaak hebben behandeld! DAT is wat ik bedoel met negatieve aandacht is ook aandacht. Het lijkt me waarschijnlijk dat iemand die door hem belazert is, niet voor een tweede keer terugkomt, maar dat bedoelde ik ook niet, wel het aantrekken van een nieuwe klant die als hij/zij niet zoveel negatiefs had gehoord, misschien niet eens het idee had gehad om daar een kijkje te gaan nemen!

het interreseert hem niet hij weet heel goed waar hij mee bezig is en hij gaat rustig door omdat hij weet dat hij te groot is om te slopen, waarom zou hij moeten veranderen als hij zijn geld toch wel krijgt, juist omdat het niet werkt hem voor te lichten moet het bij de mensen (klanten) zelf vandaan komen.
Hihi, ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Het gaat me niet om Dennis en consorten voor te lichten, maar om de mensen die voor een huisdier als papegaai gaan kiezen! In plaats van (of naast) de energie te steken in het schoppen tegen een zaak, kan je de energie ook steken in het verstrekken van info en het algemeen bekend maken dat er bij het houden van een gaai meer komt kijken en mensen waarschuwen voor ziekten die zich juist bij dit soort zaken gemakkelijk verspreiden. Is misschien ook vechten tegen de bierkaai, maar het is mijn ogen iets concreters en moet op den duur gewoon meer effect hebben. Ik zeg niet dat je zaken als een Dennis en een Rentenaar niet dient aan te pakken; ik denk alleen dat je het niet moet houden bij een beschuldigende vinger uitsteken. Reik de mensen meteen een hand dat als ze daar niet moeten kopen, hoe ze het dan allemaal WEL moeten aanpakken.

Groeten,

Barbara

roodrunner

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: januari 26, 2005, 18:38:55 pm »
allereerst even dit dat hier zoveel aandacht aandennis is besteed is alleen maar goed want ook op de andere sid,s gebeurd al aardig deze hele discussie is doorgelezen door de a.i.d en heb hun ook aan het denken gezet laat ik wel zeggen dat dennis al 3 maal aangepakt is maar dat betekend niets voor hem we kunnen daar vogels weghalen wat gebeurd is en een boete geven maar dennis hoe je er ook over praat is een mega bedrijf wat niet alleen dennis heet maar onder vele namen schuilgaatdus dat speeltje maakt niet uit hoor maar alle aandacht op deze side is goed praat er met elkaar over dat maak niet uit .wat ik op het moment weet is dat ze alles in het werk gaan stellen om het tegen te gaan wel gaan ze over wat de baby gaaien betrefd dat die niet zo vroeg weg mogen verkocht want dat is doodsoorzaak nr 1 de mensen kunnen niet goed pappen en ja dan is het te laat ik zeg we kunnen er over praten maar niet naar elkaar wijzen ook vindt ik dat er op het moment ook wel even over wat anders gepraat mag worden want zoals ieder gelezen heb gaan ze er wat aan doen nogmaals en de wet in holland is net een vergiet onder de lui als dennis lijden de goeden laten we dan op zoek gaan naar goede kwekers en daar een lijst van maken dat is opte vragen ga naar marktplaats en plaats een advertentie met b.v een goede gezone vogel kopen ga naar ....... of verwijs ze naar deze side bij via via kan je voor niets een advertentie plaatsen want geloof me in belgie is het nog veel en veel erger wel kan er bij dennis zijn kweek beperkingen opgelegd worden en komt op meerdere keren controle en geloof me dennis is daar al niet blij mee ik hoop dat we dit even een beetje kunnen laten zakken ik zeg niet stoppen maar kom op laten we eens gezellige papagaaien praat gaan doen en als laatste wil ik opmerken ik ben er ook geweest al een paar keer om te kijken en het bevalt mij ook niet daar voor geen meter maar we werken eraan oke met de instantie,s die hun aankunnen en wat er nu allemaal gezegd is wordt meegenomen door de a.i.d als er iemand op de side komt met vragen oke dan gelijk vertellen dat er goede zijn ik zal een lijst opvragen van heel nederland woon je bv in braband en ik geef er een door ga daar dan kijken vindt je deze kweker goed dan zetten we op een lijst ik vraag alleen de hobbykwekers op waar we zeker van kunnen zijn dat die goed is laten we dan als het bestuur het er mee eens is een lijste naam aanmaken niet op de side zetten maar iemand daar het beheer of zo over geven lijk mij een strak plan het begin nu een dennis side te worden oke maar er zijn toch ook leuke verhalen of vragen ik wordt hier een beetje somber van dus ik wil niemand kwetsen maar vraag aan het hoofd eb bestuur om er weer de oude gezellige side van te maken met groet roodrunner  :o

appie

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: januari 26, 2005, 19:12:43 pm »
Ben het eens met roodrunner,

Het is idd ook goed om je mening hier neer te zetten, zo zie je maar als ik deze forum niet had gevonden dan had ik er vrijdag 1 bij hem gekocht.... :-[

En ze zeggen wel van als je gaaitjes opvoed vanaf de pap worden ze handtam maar wij hebben 2 papegaaien 1 die we kregen toen die 1 was en de andere 3 en je kan nog vanalles met ze beginnen als je er maar de tijd voor neemt en ze veel liefde en aandacht geeft!!! :D

Om het verhaal kort te houden, Dennis krijg je niet zomaar klein !!! ** was het maar waar** maar met veel geduld en vele meningen kom je er wel..Want dit is idd niet de enigste forum over dennis op inet..... ;)

Appie ;D

Riboet

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: januari 26, 2005, 20:15:02 pm »
Sorry hoor, Roadrunner, ik begrijp er momenteel geen hout meer van van wat je schrijft. Bedoel je nou te zeggen dat dit forum, deze website nu ineens niet leuk meer is.

Groeten

Barbara