Hallo,
Ik heb net het dat nummer gebeld en mijn verhaal verteld, die ik een tijd geleden op diverse forums had geschreven.
Ik kreeg als mededeling dat zij er zeker wat aan gaan doen.
Dus jullie horen nog van mij.
Goedenavond.
Zes maanden geleden kwam ik op het idee om een grijze roodstaart te kopen.
Omdat wij in Amsterdam woonden leek het ons het makkelijkst om eerst langs dennis te gaan.
Wij wisten toen nog niks van zijn slechte reputatie.
Toen wij daar informeerden voor een papegaai bleek die 850 euro te kosten.
Via de telefoon vertelde hij dat hij ze al had voor 350 euro, maar zei er niet bij dat het wild was.
Maar goed, wij vroegen ons dus af waarom het zo duur is, en dat we het in rotterdam al bij een bekende kweker voor 600 konden krijgen.
Volgens Dennis kwam het doordat dit speciale Roodstaarten waren die in Afrika gekweekt zijn
(ze hadden ook een gouden ipv zilveren ring) en heel jong al naar NL gehaald werden.
Omdat de Roodstaarten hier allemaal ziektes hadden.
De papegaaien werden hier allemaal nog extra getest op ziektes en daarom waren ze eenmaal duurder.
Hij garandeerde dus dat de vogels echt ziekte vrij waren.
Onze papegaai kon al zich al heel goed bij ons thuis vinden, en met name bij mij.
Hij is nu 9 maanden (was 6 maanden toen wij hem kochten).
Laatste dagen was hij dus heel duf en reageerde hij niet meer, wij vermoeden al dat hij ziek was.
Wij belden Dennis op en die vertelde ons om meteen naar de Dieren arts in A'dam Z.O. te gaan.
Inmiddels is hij daar al 3 dagen (ik heb hem nog nooit zo lang niet gezien).
En hij eet steeds minder en wat hij eet kotst hij er uit.
De dierenarts belde mij vandaag op met de medeling dat hij wel heel attent is nu, en probeert te eten, maar dat hij wel alles weer er uit kotst.
Zodra je hem geen aandacht geeft zacht hij weer inelkaar terwijl als je hem aandacht geeft hij wel wil laten zien dat hij een sterke vogel is.
Ze hebben nu ook een Rontgertest gedaan en hebben ontdekt dat zijn maag het niet goed doet.
Er kunnen 2 dingen zijn volgens de arts, of een maagontsteking (wat wij hopen want dan is er nog iets aan te doen) of een beschadigde zenuw (dan is er niks aan te doen).
Als het een beschadigde zenuw is, moest dit al vrij jong bekend zijn.
Dit grap heeft mij al 850 + 200 (dierenarts kosten) gekost.
Erg dat je op zo een manier je geld moet verdienen, door andere mensen verdrietig te maken.
Maar goed, het geld maakt mij niks uit, ik wou mijn papegaai weer gezond terug.