Auteur Topic: Riboet's koppel grijze roodstaart  (gelezen 5013 keer)

jaantje

• Gast
Re: Riboet's koppel grijze roodstaart
« Reactie #15 Gepost op: juli 13, 2005, 22:05:33 pm »
ach,zwijmel,smelt wat een mooie foto van het gezinnetje :hart:

Riboet

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juli 14, 2005, 09:51:31 am »
En wat dachten jullie ervan dat als je een nakomertje heb,die word meestal slechter gevoerd dan de eerste,het lijkt mij niet dat je dat jong dan dood laat gaan.
En dan zou je toch kunnen ingrijpen,door dan niet de jongste eruit te halen maar de oudste,moeders kan hem namelijk beter verzorgen dan wij en dan trekt zo jong helemaal bij.

Bij mijn huidige nestje zit een leeftijdsverschil van 6 dagen tussen nummer 1 en 3 en ik had best angsten voor het derde jong, zou ie het wel trekken tussen die inmiddels grotere broers of zussen? Toen ik ze van de week zag was het verschil nauwelijks meer waarneembaar. Dus het kleintje heeft zich goed verweerd.
Ik ga in ieder geval 1 jong met de hand verder grootbrengen en ik kies er dan inderdaad voor om een ouder jong (ik ga ervan uit dat ik aan de veerontwikkeling dan nog wel het verschil tussen de oudste en de jongste kan zien) uit het nest te halen.

Groeten,

Barbara

Riboet

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juli 14, 2005, 09:52:28 am »
Oh geweldig!! Wat een schattige foto!!  :) Sjakko is ook zo licht als jouw pop!!

Haha, en nu vind je dat natuurlijk niet meer verwonderlijk  ;)?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: juli 14, 2005, 17:37:52 pm »
Nee!! Daarom dacht ik o.a. ook dat Sjakkie'Sjakko een pop was. Maar ook door het gedrag en doordat ze niet zo fors was...  ;)

pipo

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juli 26, 2005, 21:34:25 pm »
Wat leuk dat je weer jongen hebt, gefeliciteerd.
Mvg Emmy