Auteur Topic: YESSSS baby vogel komt uit ei!  (gelezen 8009 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: YESSSS!
« Reactie #15 Gepost op: januari 22, 2005, 11:00:50 am »
Haha, ja bij puppies is ie zo verkocht, heb ik al meegemaakt... Maar weet je dit is nog maar de eerste aanzet van mij naar een tweede gaai. Ton is altijd eerst afwijzend, is altijd nog zo geweest (met ARgos onze Griekse hond, met Sproet de rode kater, met Sjakko..) maar als ik iets echt graag wil, is het tot nu toe altijd gelukt! Maar het hoeft ook niet meteen. Hij moet eerst aan het idee wennen...
Zou het toch een breken van de spanning zijn bij pPappagaai dat ie nu toch weer buiten is, nu eenmaal een jong geboren is? Toch in afwachting geweest van het volbrengen van het broeden? Mooi hè? :D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #16 Gepost op: januari 22, 2005, 11:01:43 am »
Enne .... Doe astjeblieft voorzichtig met foto's maken als ze nog zo nerveus is... Wij wachten wel hoor!!  ;D

Riboet

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: januari 22, 2005, 11:28:09 am »
Zou het toch een breken van de spanning zijn bij pPappagaai dat ie nu toch weer buiten is, nu eenmaal een jong geboren is? Toch in afwachting geweest van het volbrengen van het broeden? Mooi hè? :D

Misschien moeten we het niet romantiseren  ;D. Het is momenteel heel fraai weer buiten en de buitenvoliere pakt altijd heel snel het ochtendzonnetje...

Groeten,

Barbara

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: januari 22, 2005, 11:45:20 am »
 ;D :P Jij begon....

Riboet

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: januari 23, 2005, 15:00:07 pm »
Even updateje.

Nog steeds geen tweede jong. Het hummeltje doet het nog wel steeds, ik kan het af en toe horen piepen als ik blijf luisteren in of bij het nachthok. Hij/zij is ook zo heeeerlijk afzichtelijk :).

Pappagaai zit nu steeds buiten. In de regen natuurlijk, dat vind ie prachtig.

Ik heb de voerbak nu voor het eerst ook 's middags maar bijgevuld. Er moet nu natuurlijk wel meer gegegeten worden.

Ik heb niet veel vertrouwen meer in de andere twee eieren. Ik laat ze voorlopig wel gewoon liggen, omdat het jong daar steun aan kan hebben, als hij/zij voldoende groot is, haal ik ze wel weg en dan kijk ik of de eieren onbevrucht waren of dat de jongen in het ei zijn afgestorven (ik heb het vermoeden dat het laatste het geval is).

Ben wel heel blij met Hummeltje, hoor, dat wel. Wel teleurgesteld dat er nog geen broertje of zusje is die hem kan vergezellen, maar ik heb nog een sprankje hoop.

Groeten,

Barbara

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #20 Gepost op: januari 23, 2005, 15:20:03 pm »
Ja, dat zag je de vorige keer wel, de hoop was bijna vervlogen en toen kwam Hummeltje toch nog...  Maar ja Hummeltje kan ook uit het laatst gelegde ei zijn gekomen... we wachten het wel af.... Het is toch al heerlijk dat er iig één is!!  :)

Wickingh

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: januari 24, 2005, 12:58:01 pm »
gefeliciteert maar er kan best 3 dagen tussen zitten heb zelfs wel eens 4 dagen ertussen meegemaakt

mvg Wickingh

Sofie

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: januari 25, 2005, 07:27:52 am »
Tof te horen dat het nog steeds goed gaat! Nu inderdaad hopen op de andere eitjes....!!

Sofie.

Riboet

• Gast
Re: slechts 1 Hummeltje
« Reactie #23 Gepost op: januari 26, 2005, 10:58:55 am »
Ik heb de hoop op het uitkomen van de andere eitjes opgegeven. Ik laat de eieren (waarvan ik vermoed dat er zeker 1 onbevrucht is) nog wel even liggen, als ondersteuning voor Hummeltje. Als ze (of hij) straks wat steviger op de pootjes staat, haal ik ze wel weg.
Hummeltje doet het trouwens goed. Het is duidelijk al gegroeid in die paar dagen. Het is tot nog toe geen luidruchtig gaaitje. Maar misschien komt dat ook omdat het niet hoeft te wedijveren met broertjes of zusjes om aandacht en voer.

Ik ben eigenlijk best wel een beetje teleurgesteld dat de andere eitjes niets is geworden, zeker na alle verhalen van mijn broedkoppel en na het grote succes vorig jaar (3 eieren, 3 op stok!). Ik denk dat ik dit jaar probeer het broedblok weg te halen als de winter nadert. Ik vind dat broeden in zo'n koude tijd van het jaar maar niets.

Overigens is Pappagaai weer helemaal in zijn element. Zit grote delen van de dag weer lekker buiten in het zonnetje, in de sneeuw (geen gezicht) en in de regen. Was vorige keer ook zo. Het eigenlijke broeden lijkt ie maar niets te vinden en als het eerste jong er dan is, dan is ie blijkbaar zo trots dat ie het uitstraalt (jaja, zal wel een verromantisering zijn, maar het komt zo wel op mij over hihi).

Ik ben wel weer blij om hem zo te zien. Er is niets mooiers om 's ochtends beneden te komen en dan van achter in de tuin al de Hoe geluiden van Pappagaai te horen en hem dan zo trots om hem heen kijkend in het ochtendzonnetje te zien zitten.

Groeten,

Barbara

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
Re: YESSSS !
« Reactie #24 Gepost op: januari 26, 2005, 12:09:16 pm »
Lijkt mij ook een geweldig gezicht!! Zo'n grijze man in zijn element!!!
Dit broedsel was natuurlijk ook onverwacht, misschien idd. beter het broedblok pas in het voorjaar op te hangen. Ik ben blij dat het goed gaat met Hummeltje!!  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
Re: YESSSS !
« Reactie #25 Gepost op: februari 05, 2005, 16:17:57 pm »
En hoe is't nu?  ;D