Auteur Topic: YESSSS baby vogel komt uit ei!  (gelezen 8010 keer)

Riboet

• Gast
YESSSS baby vogel komt uit ei!
« Gepost op: januari 21, 2005, 14:36:36 pm »
Ik ben net bij het nachthok geweest. Niets geen piepen te horen. Heee; het luik stond open (dat doen Pappa- en Mammagaai zelf, dan kantelen ze het deurtje). Dus ik denk ik zal dat dicht doen en toen hoorde ik het: ja hoor een klaaglijk piepen!

Dus ik nerveus van de spanning naar het luikje dat nu toch open stond. En ik zag Mammagaai recht overeind staan (voor het eerst) een pracht zicht op de drie eieren. Waarvan een opengescheurd was en het piepen kwam van het kleine wezentje dat via de scheur te zien was.

Gauw luik dichtgedaan en Leo geroepen: als je een gaai uit het ei wilt zien breken, moet je nu kijken! :D
Even overwogen fotootje te maken, maar we hebben de belangen van het gaaitje bovenaan gezet. Lekker op het eigen gemakkie de grote wereld in komen! Ik ben dus niet meer teruggegaan. Veel te leuk om hier het goede nieuws te melden!

Pff, ik ben blij dat er toch iets gebeurt met de eieren. Nou maar hopen dat de rest volgt!

Groeten,

Barbara

Groeten,

Barbara

Edit Cosch: Titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: januari 27, 2008, 12:24:14 pm door Cosch »

Ingmar

• Gast
Re: YESSSS!
« Reactie #1 Gepost op: januari 21, 2005, 14:39:16 pm »
wauw, echt geweldig, is best een uniek moment als je dat zo mag mee maken. Hopenlijk gaat aales goed en krijg je er drie mooie gaaitjes bij.

Aaran

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 21, 2005, 14:39:41 pm »
 :o gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf  :o

Beschuit met muisjes  ;D

Met na afloop een Baby shouwer

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: januari 21, 2005, 14:42:19 pm »
Oooooh!!!!!  :D  GEWELDIG!!!!!!!!!!!  Wat bijzonder dat je het juist op dit moment zag....
ik ben zo blij voor je, je begon toch al rekening te houden met een mislukt broedsel!!!! GEFELICITEERD!!!!
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2005, 15:01:16 pm door Loes »

Cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 21, 2005, 15:02:52 pm »
Ohh. Gefeliciteerd joh! Het lange wachten word beloond!

Gr Corina

Sofie

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 21, 2005, 15:24:36 pm »
Wauw fantastisch seg!!!!!

Sofie.

manuel

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 21, 2005, 15:42:57 pm »
Gefelicteerd!! je bent nu oma!! haha

wanneer kunnen we langskomen om beschuit met muisjes te komen eten! en natuurlijk een blik te werpen op die gaaitjes!

BirdieGirl

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 21, 2005, 16:09:18 pm »
Leuk zeg! Gefeliciteerd ermee! :)

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #8 Gepost op: januari 21, 2005, 17:54:54 pm »
 ;D

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • The Birdman
« Reactie #9 Gepost op: januari 21, 2005, 20:17:43 pm »
GAAF zeg! ;)
Proficiat!!

fujimo

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: januari 21, 2005, 23:34:06 pm »
Kijk das pas goed nieuws Barbara, en nu maar duimen dat ze goed gevoerd gaat worden

anja

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: januari 21, 2005, 23:48:58 pm »
Na al die slopende dagen van luisteren en nee(shit)hoor niks....eindelijk dan toch is het zover!
Geweldig nieuws, iedereen hier zat hier natuurlijk op te wachten.
Wanneer verteld Riboet dat ze gepiep  hoort ??
(Dat de stop zich zelf er steeds uit draait, is allang iedereen vergeten nu):-)
GEFELICITEERD!!

Ingmar

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: januari 22, 2005, 09:04:34 am »
Ik wil fotooooooooooooooooootjes zien :P

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: januari 22, 2005, 10:04:01 am »
Ik ben ook zo benieuwd naar de andere twee eitjes, of die ook uit gaan komen. Heb tegen Ton verteld dat er een jong was vanmorgen. Ook vroeg hij wat ik voor mijn verjaardag wou.. ik zei: een papegaai! Helaas zag ie het niet zitten... Ik zie gewoon het tafereel voor me wat jij schetste Barbara. Mammagaai boven die drie eieren, met één ei op uitkomen, wat schattig, stond ze er zelf naar te kijken of ging ze alleen omhoog omdat ze voelde dat er wat gebeurde? :)

Riboet

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: januari 22, 2005, 10:40:54 am »
Ze stond er eigenlijk min of meer naast met de drie eitjes op een rij. Ik denk dat ze inderdaad reageerde op het uikomen van het jong. Normaal liggen de eieren in een driehoek (2 bij de poten, 1 voor). Maar ik heb maar heel vluchtig gekeken omdat ik het Leo wilde vertellen.

Overigens nog geen broertje of zusje. Wel piept het jong nu iets harder. Ik kon hem/haar bij de deur van het nachthok horen. Het is trouwens niet een echte piep, het is een beetje klaaglijk en komt volgens mij van diep uit de keel. Dus niet een duidelijk Piep, meer een piepende deur.

Ik durf nog niet goed foto's te maken. Ik vind Mammagaai nog wat te nerveus. Toen ik net ging kijken, stond ze al zowat op haar jong (dat is echt een afzichtelijk ding nu hihihi). Overigens liggen de eiren nu bij de poten en het jong vooraan.

Pappagaai was volgens mij ontzettend trots want die stond vanmorgen mooi te wezen in de buitenvoliere en daar hebben we hem de afgelopen weken niet gezien.

Ik hoop dat de andere eieren ook nog uitkomen.

Ach, Loes, misschien moet je Ton even meebrengen en hem zelf even naar zo'n lief hummeltje laten kijken. Werkt bij puppies ook :) (hoewel die er al mooier uitzien als baby dan die gaaien hihi).

Groeten,

Barbara