Auteur Topic: Internetcontrole gedaan  (gelezen 2728 keer)

Padrino

• Gast
Re: Internetcontrole gedaan
« Reactie #15 Gepost op: november 02, 2005, 13:09:30 pm »
contract my ass. Als je een beestje bij een dierenwinkel koopt of een handelaar heb je wettelijk een half jaar garantie. Gaat ie dood dan kredduh een nieuw of je geld trug!!! Mensen toch, trap niet in die onzin!!!!! Je bent ook niet verplicht om te tekenen wat hij wil!! Contracten zijn onderhandelbaar, hij zegt dat ie gezond is en dat je garantie krijgt? Nou laat dat opstellen in het contract. heel simpel.  :thumbsup:

Tommy

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: november 02, 2005, 13:59:23 pm »
Helemaal gelijk Pedrino. Het is zelfs zo dat als je een jong koopt en hij gaat dood door je eigen schuld...dat je recht hebt op geld terug. Vraag je in de winkel of hij tam is en wordt ja gezegd...blijkt t tegen te vallen? recht op geld terug.
Deze schreeuwt niet...toch een schreeuwer? recht op geld terug. Verkeerd voer ,vogel dood? recht op geld terug. In sommige gevallen gaat het dus zelfs te ver.Maar wat voor contract een "echte"handelaar of winkel ook maakt , het heeft niks te betekenen...behalve mss als erin staat dat je de vogel moet laten nakijken binnen zoveel dagen. Maar zelfs dan...de dierenwinkel hier zegt dat als ik bij hun een vogel koop, na iets minder dan een half jaar laat testen en t dier blijkt ziek te zijn dat ik dan nog wettelijk recht op mn geld heb. ;) En inderdaad Nanda, ze kunnen je geen enkele dierenarts verplichten...dat zou toch belachelijk zijn! ;D

Padrino

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: november 02, 2005, 15:52:34 pm »
kijk we zijn het weer met elkaar eens tommy.
Maar nu we dit allemaal weten zou het theoretisch gezien geen kwaad kunnen om bij Dennis uit adam en denhaag te kopen. Toch?

Nanda

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: november 02, 2005, 16:36:55 pm »
Maar nu we dit allemaal weten zou het theoretisch gezien geen kwaad kunnen om bij Dennis uit adam en denhaag te kopen. Toch?

Tja, het is maar hoe je het bekijkt.
 In theirie zou er niets aan de hand moeten zijn, voor jou als koper dan.......maar hoe zit het dan met die zielige zieke wildvang/import vogels :(

Tommy

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: november 02, 2005, 20:09:17 pm »
kijk we zijn het weer met elkaar eens tommy.

Theoretisch zorg je er dan voor dat hij goede zaken doet en dus meer vogels haalt en verkoopt...slechte zaak lijkt mij ;)

Padrino

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: november 02, 2005, 21:45:57 pm »
ja das waar, he we zijn het WEEEEER met elkaar eens hahaha dit wordt scary ;)
maar zijn alle vogels die hij heeft van de import?

Tommy

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: november 02, 2005, 21:52:00 pm »
Hoe bedoel je dat? Waar zijn die? ???
In de winkel. Of bedoel je dat niet?

Padrino

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: november 02, 2005, 22:34:33 pm »
nee de vogels van "D". Zijn al zijn vogels die hij verkoopt uit de import?

Tommy

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: november 02, 2005, 22:44:50 pm »
Nee natuurlijk niet, de rest verkoopt hij alleen voor 2 keer zo duur als bij een kweker. En hij liegt en hij verkoopt zieke vogels en en en...en als eigenaar kun je gewoon best je ogen open trekken en je verdiepen in de aanschaf en dus tot de conclusie komen dat je DAAR niet moet zijn :)

Padrino

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: november 02, 2005, 22:59:06 pm »
haha ok, das uiteindelijk de beste conclusie ja.

roodrunner

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: november 04, 2005, 16:29:05 pm »
als,je bij dennis of de rentenaar op de aanbieding ingaat en een gaai koopt kan je er zeker van zijn dat het vaak inport is.Bij de rentenaar zijn dat vaak thimny,s maar ook verkopen ze gaaien die bij mensen vandaan komen die daar niet te handhaven waaren schreeuwers of bijters bij de rentenaar staan de wildvang achter in de zaak.Daar wil je niet naar kijken maar doe dat eens.Bij dennis is weldegelijk wildvang als ze weer eens gaan stunten met bb dan is dat ook vaak inport zijn opstelling tenopzichten tegen een papegaai koper is o zo aardig.Maar als je de deur uit ben kom dan eens terug bij hem dan zie je de duivel totaal anders altijdt zijn babbel klaar.inderdaad raad ik ieder aan om met zijn gaai naar een erkende vogelarts te gaan maak niet uit welke als hij maar goed is .een dierenzaak kan je niet verplichten om naar de dierenarts te gaan die hioj zeg .Daarin is de keuze vrij.ook is er een wet dat je de aankoop kan terug brengen binnen 14 dagen maar ik zou dat niet doen want in beiden dierenzaken.gaan ze gewoon even naar achteren en staan ze weer te koop .Laat ook de vogel testen ik heb dat verzuimd toen en dat heb ik geweten.ik raad aan om daar nog geen muis of wat voor dier te kopen want ze zijn beiden walgelijk. Zoek een goede thuis kweker dat kan bij de vogel vereneging bij je in de buurt. en laat je niet gekmaken door die gratis kooi bij aankoop van een papegaai daar kan net een kanarie in dus daar hoef je het zeker niet te doen.hoop dat het duidelijk is KIJK UIT WAAR JE DE VOGEL KOOP.vraag anders hier of iemand wat weet.ik kijk meestal op marktplaats en daar schrik ik wel er staan er zoveel sommige zie ik wel drie keer staan waarom neem je dan een gaai weet waar je aan begint ik mail nog vaak mensen waarom moet deze weg nou de smoezen .Niet te geloven arme beesten en dat geld trouwens voor alle dieren is mijn mening.hond na 9 jaar gratis afte halen kom op zeg wie is er nu een beest op deze planeet

Tommy

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: november 04, 2005, 17:13:53 pm »
Vreselijk he roodrunner :'(

Hoe gaat het nu trouwens met jullie elvis en de andere gaaitjes...en met jezelf? :-*