Auteur Topic: Internetcontrole gedaan  (gelezen 2729 keer)

roodrunner

• Gast
Internetcontrole gedaan
« Gepost op: januari 27, 2005, 14:33:10 pm »
heb vandaag de markplaats en viavia een mail gestuurd voor die adverteties waar ze gratis je vogel opvangen net bericht van viavia gehad dat ze er beter op gaan letten ook marktplaats reageerde ik kon gelijk aan hun het adres doorgeven van de a.i.d daar kunnen ze opvragen of deze geregistreerd staan ik moet er nog veel nakijken en schrik me rot hoeveel gaaien er weer opstaan met smoezen waar ik niet op zou komen dit is een start van de a.i.d om ook dit aan te pakken alleen hebben we nog te weinig advertentie bekijkers maar ik doe mijn best ook heb ik nieuws papegaaien binnenkort niet meer te koop op afbetaling we hebben een paar weten voorgelegd dit was er een ook mogen de baby,s niet meer zo jong weg er komt een leeftijdt grens.ook hebben we snuffelaars die de side,s nalopen want soms wordt er een papagaai binnen een maand iedere keer aangeboden daar wil de a.i.d beslag op leggen over twee weken moet ik naar belgi om daar te gaan praten en uitteleggen waarom dit nu moet stoppen dus druk maar ik hoop dat we de wetten erdoor krijgen roodrunner ;)
« Laatst bewerkt op: januari 27, 2005, 14:41:42 pm door BirdmAster »

dutchgerard

• Gast
Re: Internetcontrole gedaan
« Reactie #1 Gepost op: november 01, 2005, 12:25:53 pm »
Ook ik kijk dagelijks op marktplaats en waarschuw iedereen die een gaai wil kopen bij onze "grote" vriend D. Ik heb al regelmatig een aanvaring gehad in de vorm van verbaal geweld maar dat maakt me niet uit! Sommige aspirant kopers zijn me zeer dankbaar. Ook waarschuw ik ze voor "R".
Deze man en zijn zoon en famillie dus, moeten ze verbieden om vogels te verkopen!!!!!!!!!!!!   >:D  >:D  >:D  >:D  >:D

Padrino

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 01, 2005, 13:13:07 pm »
Ook ik kijk dagelijks op marktplaats en waarschuw iedereen die een gaai wil kopen bij onze "grote" vriend D. Ik heb al regelmatig een aanvaring gehad in de vorm van verbaal geweld maar dat maakt me niet uit! Sommige aspirant kopers zijn me zeer dankbaar. Ook waarschuw ik ze voor "R".
Deze man en zijn zoon en famillie dus, moeten ze verbieden om vogels te verkopen!!!!!!!!!!!!   >:D  >:D  >:D  >:D  >:D

Ik ben je dankbaar idd want ik dach er echt aan om een grijsje bij hem te kopen. maar nu doe ik dat niet, maar goed ik weet niet echt waarom niet :S ja ik vertrouw hem nu niet meer doordat ik van jullie hoor dat ik dat niet moet doen maar waarom niet?

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 01, 2005, 13:18:27 pm »
dat vind ik ook

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #4 Gepost op: november 01, 2005, 13:20:00 pm »
De D ken ik, zit niet zover bij ons vandaan. Hij komt af en toe zo aanlokkelijk over! Maar een gewaarschuwd mens telt voor 2! Ik ga er niet heen! >:(
Maar wie is die R? :CENS

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 01, 2005, 13:20:53 pm »
ik heb geen idee

Ronald

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 01, 2005, 13:24:43 pm »
Rentenaar Koog a/d Zaan

Ronald.

jaantje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: november 01, 2005, 13:25:03 pm »
Ik denk Rentenaar

jaantje

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: november 01, 2005, 13:25:28 pm »
 :) die ja

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #9 Gepost op: november 01, 2005, 13:27:55 pm »
Oo, daar zit ik ook vlakbij! daar krijg je de papegaai gratis bij een kooi!
Wat is er behalve die gratis papegaai niet zo goed dan? Er zit ook een filiaal in ons dorp en daar kom ik regelmatig.

Nanda

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: november 01, 2005, 16:06:21 pm »
Ben je wel eens bij Rentenaar in Koog aan de Zaan geweest?
Op het eerste gezicht ziet de winkel er prima uit, maar als je verder kijkt achter in de winkel.....

Ik ben er 1 keer geweest, naar aanleiding van een advertentie van BB-tjes, die hij te koop had voor 79 euro incl kooi.
Mijn hemel, wat een ellende was dat. Een stuk of wat bb-tje in een kleine kooi, zo bang als de pest met zijn allen op de bodem van de kooi, elkaar verpletterd van angst....... :'(

Bij navraag aan de eigenaar bleek het geen wildvang te zijn, maar ik heb hier heel erg mijn twijfels over, ook al heb ik hier geen bewijs voor. Ik heb eerlijk gezegd niet gezien of ze vaste voetringen hadden. Ik ben heeeeeeel snel de winkel uit gegaan.

Maar mij kun je niet wijsmaken dat vogels van een fatsoenlijke kweker zo angstig zijn.
Hij schijnt ze zelf te kweken.

Hij adverteerde toen met jonge bb-tjes, maar de oogringen waren al zo geel als de pest.... :o

Ron

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: november 01, 2005, 18:13:42 pm »
Deze handelaren staan erom bekend dat ze zieke dieren willens en wetens toch in de verkoop doen, hun verkoop contract is vervolgens zo aangepast dat je eigenlijk geen verhaal op hun kan verhalen als het foute boel is.
Verder heb ik met eigen ogen gezien dat er vogels in de verkoop waren die er zo slecht uizagen dat het eigenlijk al duidelijk is dat ze waarschijnlijk ziek zijn. Deze vogels zitten allemaal in 1 ruimte waar klanten vrij in en uit lopen en de vogels soms kunnen aanraken (als de vogel dat toelaat), dit is DE manier om ziekten te verspreiden.

Ook word of werd er regelmatig een "lading" wildvang vogels in zeer erbarmelijke toestand op de luchthaven aangetroffen met "D" als eindbestemming. Ze bevorderen het impulsief kopen van hun vogels door ter plekke even snel een financiering te regelen waar je grof voor betaald.

De nazorg die je zou verwachten te krijgen als er een probleem met de vogel zou zijn is totaal niet aanwezig, op den duur bellen mensen maar niet meer want ze krijgen nooit thuis, gevolg is dat mensen geen raad krijgen en dat er situaties onstaan waarvan de vogels de dupe zijn, denk aan doorverkoop via marktplaats etc zonder vermelding van het probleem waar de vogel aan lijd...bedenk zelf maar wat er uiteindelijk met zo'n vogel gebeurd, gestoord en verminkt. (plukken etc)

Koop daarom alleen een vogel van een goed bekend staande hobbykweker die je wel alle voor en tegens van bepaalde soorten verteld en je voorbereid op je verantwoordelijkheid die je voor heel lang aangaat!

Er zijn vast wel leden hier die meer nadelen over "D" weten te vertellen....en ook de voordelen kunnen uitleggen van een goeie hobbykweker.

Ron

Tommy

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: november 01, 2005, 21:54:18 pm »
Citaat
hun verkoop contract is vervolgens zo aangepast dat je eigenlijk geen verhaal op hun kan verhalen als het foute boel is.

Dat is dus ONZIN want dat kan gewoon niet! maar t blijven foute handelaars ;)

Ron

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: november 02, 2005, 12:08:45 pm »
Ok Tommy, maar geef alsjeblieft ook even aan waarom het onzin is? Ik zal hier even kort beschrijven wat er gebeurt als je vogel overlijd en je wil je geld terug...

Probeer jij dan eens je geld terug te krijgen als je bij daar een zieke vogel hebt gekocht die overlijd....je krijgt hooguit een andere vogel aangeboden en niks meer, daarna zijn ze niet thuis.

Jij doelt op de wet levende have en consument, idd kan je via een kort geding je geld terugeisen.
Moet je alleen hard kunnen maken dat de vogel al ziek was toen je hem kocht en dat zal "D" zeker niet toegeven.
Hij speelt heel gemeen in op de onwetenheid van kopers, zoals bv dat je bij sterfte je vogel eigenlijk voor een autopsie moet aanbieden bij een vogelarts. Zonder dat kan het beest wel aan een verkeerde voeding oid dood gegaan zijn zal "D" beweren. Gaat iemand die bij "D" koopt met zijn dode vogel naar de DA?, ik denk het niet want als je zo slim bent zou je in eerste instantie niet bij hem een gaai gekocht hebben.

Meestal uit een ziekte zich pas na bv 1 week doordat de vogel in de stress is door de nieuwe omgeving etc, de dierenarts waar"D" mee samenwerkt en waar je je vogel binnen 3 dagen moet laten onderzoeken zal het beestje zeker gezond verklaren, het toont wellicht nog geen verschijnselen van verborgen eventuele ziekten.

Maar idd, wat het contract aangaat ben ik fout, de wet levende have geeft je minimaal 6 maanden recht op garantie alleen moet je dan wel het een en ander hard kunnen maken.

Groetjes, Ron

Nanda

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: november 02, 2005, 12:50:18 pm »
Meestal uit een ziekte zich pas na bv 1 week doordat de vogel in de stress is door de nieuwe omgeving etc, de dierenarts waar"D" mee samenwerkt en waar je je vogel binnen 3 dagen moet laten onderzoeken zal het beestje zeker gezond verklaren, het toont wellicht nog geen verschijnselen van verborgen eventuele ziekten

Stel dat ik een papegaai zou kopen (let op:STEL) dan is er niemand die mij kan verplichten  de vogel door de vogelarts in Amsterdam te laten onderzoeken.
Volgens mij kun je heel goed met je vogel naar een andere vogelarts ongeacht wat D. in zijn contract heeft laten opstellen. ???