Ik weet eigenlijk niet of ik het hier wel moet plaatsen, maar omdat het niet soortspecifiek bedoeld is en alle vogels kan aangaan, zet ik het maar hier neer.
Ik heb namelijk de mazzel om lekker dicht bij de Helderse dijk te wonen en daar dus geregeld met de hond te kunnen vertoeven. Hij vind hte namelijk heerlijk om onder aan de dijk bij eb over het droogegevallen strandje te rennen.
Ik maak dan altijd meteen van de gelegenheid gebruik om tussen de basaltkeien van de dijkbasis op zoek te gaan naar sepia's, de skeletjes van de inktvisjes en die zo goed zijn voor de calciumhuishouding binnen vogels. Ik heb er inmiddels al weer velen gevonden en ik neem ze mee naar huis en doe ze in een emmer water. Dat water wordt een aantal dagen achter elkaar steeds vervangen tot de sepia's mooi schoon zijn. Ik heb echter gaaien die ze vooral leuk vinden om te verkrummelen, bovendien verzamel ik harder dan dat zij ze kunnen wegwerken hihi. Ik vind het echter zonde om die nuttige dingen zo doelloos op de keien te laten liggen. Ik spaar gewoon door. Tegen de tijd dat we een meeting hebben, kan ik ze voor de belangstellenden wel meenemen. Ideetje?
Groeten,
Barbara