Auteur Topic: Welke kaketoe  (gelezen 13500 keer)

Wickingh

• Gast
Re: Welke kaketoe
« Reactie #15 Gepost op: juli 08, 2005, 22:19:29 pm »
Ikzelf heb meer dan 20 jaar een Molukkenkaketou gehad samen met een blauwgele ara en ik kan je vertellen het waren 2 lieverds soms ja soms gaf de molukken (kroll genaamd) wel eens een kreet dat je ff met je hoofd tegen het plafond klapte maar daar wen je snel aan  ;D die ara kon dat ook redelijk goed  ::) .

Maar het grote punt waarom ik zelfs geen enkel kaketou meer in huis zou nemen, is omwille van de grote hoeveelheid STOF dat ze produceren op 1 dag, alle kaketou's zijn stoftapijten maar de regel is hier ook weer hoe groter hoe meer en  onderschat het niet het plakt als lijm, verder zijn het heel lieve nogal introverte diertjes die kaketou's echte aaikopjes  :hart: .

Hai met alle respect hoor,maar nu komt het sarcastische gedeelte, mensen er is geen betere huiskamervogel dan een molukken of witkuifkaketoe.

En Nathalie hoe oud is jouw witkuif?Al 6 jaar geweest?

mvg Frank

nathalie

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juli 11, 2005, 19:40:34 pm »
Hoi Frank

Mijn lieve witkuif is nu 4 jaar oud.
Dus de puberteit moet hij nog krijgen.

Groetjes Nathalie

Wickingh

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: november 20, 2005, 01:17:24 am »
Hallo,

de gemiddelde huiskamer is ca 100 kuub qua inhoud, in een dergelijke ruimte geeft meer dan 100 decibel al een permanente gehoorsbeschadiging.
De Molukkenkaketoe produceert als hij/zij het op de heupen krijgt 150 decibel aan geluid, dus....................het is beter om naar een concert van Rammstein te gaan is beter voor de trommelvliezen.
Wat ik versta jullie niet, ik kom net van het optreden van een Molukse band af  ;) ,uh sorry Duitse band,

m gehorige g Frank

Aaranâ„¢

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: november 20, 2005, 11:18:58 am »
Dus ik ben binnen kort doof :P

Denk dat de mate van schreeuwen gillen toch enigsinds bepaald word door opvoeding :)
Meeste mensen gaan de mist in door te beginnen met giga veel aandacht, en tja dan komen er andere preoriteiten.
Kan me dan best voor stellen dat zo'n dier schreeuw gedrag ontwikkeld uit ontwetendheid!

Wickingh

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: november 20, 2005, 11:31:26 am »
Hai Aaran,

dat klopt, mijn oranjekuif zal zeer zelden schreeuwen , maar als hij een keer zijn snavel opentrekt dan is het horen en zien je vergaan gelukkig doet hij het maar zelfden en niet lang.
Trouwens ook de oranjekuif vind ik een minder geschikte vogel voor de huiskamer, als ik toen ik hem aanschafte geweten had wat ik nu weet had ik het zeker niet gedaan.
Nu is hij echter een huisgenoot en gaat voor geen goud meer weg, maar ik beweer niet dat wij altijd de meest verstandige beslissing hebben genomen.
Ennuh Natacha, ik snap heel goed waarom je graag zo'n Mollukken kaketoe wilt, er zijn weinig vogels zo fraai , intelligent , imposant en grappig als deze soort. Maar dat betekent nog steeds niet dat je de juiste beslissing maakt, maar daar is al genoeg gezegd en geschreven,

mvg Frank

Aaranâ„¢

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: november 20, 2005, 12:16:06 pm »
Ik weet ook zelf niet of ik de juiste keuze maak, dat zal pas bekend zijn als ik het geprobeert heb ;)
Je zult nooit ergens 100% zeker van zijn, ik wil al 3 jaar een moluk, altijd uitgesteld.
En gelukkig maar want ik weet nu veel meer over opvoeding en gedrag.

Of mijn keuze de juiste zal zijn zal later bekend worden, iig. zie ik het niet zo somber in ;)
Ik ken zat mensen die een moluk met goed gevolg in de woonkamer hebben ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: november 20, 2005, 12:19:56 pm »
Hai Natacha,

ik heb er persoonlijk geen enkel belang bij om het je niet te gunnen en jalouzieteit is mij volkomen vreemd.
Dus ik wil het er bij houden, dat in het belang van de vogel, ik hoop dat je je niet hebt vergist,

mvg Frank

Jefta

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: november 23, 2005, 13:11:31 pm »
Heeeeee een Jefta die het niet eens is met Hooimeijer? Nou breekt mn klomp ;D (geintje hoor :-[ )

Hooimeijer vindt namelijk dat kaketoes helemaal niet zo geschikt zijn in huis hoor Jefta ;)

hihhi :thumsup: goed opgelet!!

cézanne

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: december 22, 2005, 19:19:27 pm »
jeetje jeetje,
hallo ik ben nieuw hier!
mijn vriend en ik willen allebei graag een kaketoe.. en de vraag is bij ons ook welke kaketoe word 't. ik heb ondertussen zoveel gelezen dat ik er eerlijk gezegd erg bang voor ben geworden (misschien wel goed) wij wilde in eerste instantie ook een molukken kaketoe maar na het lezen van de site www.mytoos.com ben ik afgehaakt. mijn vriend weten te overtuigen dat t geen slim idee is. maar 't probleem is dat je zoveel verschillende reacties hoort en leest. de ene heeft een geweldige molukken en is er dolblij mee en de andere heeft er

Nanda

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: december 22, 2005, 19:42:09 pm »
ik ben bang dat een niet schreeuwde kaketoe sowieso niet te vinden is. Als ze er al zijn dan denk ik niet dat ze verkocht worden. Wie doet er nou zo'n mooie vogel weg die zich ideaal gedraagt ???

Misschien is het een idee om bij jezelf na te gaan wat je nou zo leuk vind aan een molukken kaketoe en eens te zien of je deze eigenschappen in een andere vogel kunt vinden.
Want laten we eerlijk zijn, een vogel neem je niet alleen voor zijn uiterlijk ;)

ps, maak een eigen topic waarin je je voorsteld. Dan kunnen we je allemaal welkom heten ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #25 Gepost op: december 22, 2005, 20:29:08 pm »
[quote author=c

Wickingh

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: december 23, 2005, 21:18:50 pm »
naar mijn mening is elke kakatoe geschikt... en is het afhankelijk van de opvoeding en niet het soort..

Groeten jefta

Helemaal mee eens kijk maar eens op de topics met het 5 stappenplan  :thumsup:

mvg Frank

Jefta

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: december 24, 2005, 00:38:59 am »
op 1 of andere manier neem ik dit niet helemaal serieus!!! :CENS

wat bedoel je te zeggen frank??? ???

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #28 Gepost op: december 24, 2005, 15:56:23 pm »
Frank is "omgeturnd" wil hij ons doen geloven.. ahum! ;)

Nanda

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: december 24, 2005, 16:15:50 pm »
 :-X