HELP!!!!
Mijn grijsje heb ik nu bijna 1 jaar. Zijn vorige eigenaar legde alleen krant onder het rooster, maar dat vond ik niet hygienisch.
Mijn geelvoorhoofd amazone Orrie had altijd al schelpenzand onderin liggen, daarom kreeg Japie dat ook. Niets aan de hand verder.
Japie is echter een verenpikker gebleken, en produceert/produceerde op sommige momenten erg veel donsveertjes. Vervolgens had ie z'n fladder uurtje en je raadt het al........ De hele woonkamer onder de stof en veertjes doordat het boven op het schelpenzand blijft liggen.
Mijn oplossing:
Ook beukensnippers onderin. Orrie maakt het niet uit, geeft het geen aandacht. Echter Japie....... ik wordt helemaal gek van hem. Direct na de kennismaking met de houtsnippers, zat meneer onderin de kooi en vond het erg leuk om met de snippers te gaan gooien. Als ik uit mijn werk thuis kom, dan ligt er een hele lading snippers achter de kooi op het laminaat. Nu vind ik dit niet eens het ergste, maar het minder leuke komt nog. Hij gooit ook stukken snippers waar ontlasting aan zit uit de kooi.
Ik vind dit niet echt fris. Ik schep iedere dag zijn ontlasting uit de kooi, maar aangezien ik 8 uur per dag werk en 1 uur reistijd heb, kan ik zijn ontlasting niet direct uit de kooi halen.
Kan iemand mij vertellen waarom Japie dit doet? Als ik in de kamer ben en op afstand boos JAPIE naar hem roep, dan weet meneer niet hoe snel hij weer naar boven moet klimmen naar zijn stok. Hij weet dus donders goed dat hij iets doet wat niet mag.
Het enige wat voor mij een voordeel is, is dat het minder stoffig is rond zijn kooi. Alleen qua hygiene zou ik heel snel weer over willen stappen op zand.
Wie o wie is goed in het vertalen van karakters van Grijsjes.
Pascal