Weet je wat zo grappig is. Als ik kijk naar de mensen die ik over de vloer heb gekregen(en dat zijn er best veel), dat die niets van dit alles doen. De meeste drinken koffie kijken naar het vogeltje en voor de rest interesseerd ze het eigenlijk niet. Ik bied het aan, mogen altijd komen,ben heel open, maar bijna niemand maakt er gebruik van.
Ik ben eigenlijk net zo als jullie als ik vogels koop. Kijk niet alleen naar de vogel op zich, maar kijk ook naar hygiëne, andere vogels, manier van omgaan, vragen, open staan voor allerlei zaken enz. Daarbij gaan ze bij mij in quarantaine voor minimaal drie weken. Ben veel te bang dat er iets met mijn eigen vogels gebeurd. Van gezondheidsverklaringen en testen ben ik niet zo weg. Ten eerste kloppen de meeste testen niet en ten tweede is het een moment opname. Zo is een vogel gezond en zo is hij ziek. Ik probeer zo kritisch mogelijk te kopen en probeer zelf alles te doen om ziektes enzo buiten te houden. Ik stap gelijk naar een DA als ik iets niet vertrouw.
Maar als er mensen komen dan blijkt toch dat hun denken van effe een vogeltje ophalen, kost me een half uurtje. Een parkiet of papegaai krijgt parkietenvoer of papegaaienvoer meer toch niet? Wat interesseerd mij die andere vogels nou? Ouders bekijken? waarvoor? Contact houden? waarvoor?En dat verbaasd mij zeer. Of ik kom heel betrouwbaar over hahahaha

grapje hoor. Het verbaasd mij gewoon.
Hebben jullie deze ervaring ook?