Hoi Ann,
Je hebt volkomen gelijk. Ik heb af en toe ook echt moeite om mijn kleintjes af te staan aan de nieuwe eigenaar. Maar ik heb ook een dosis gezond verstand die zegt . . . .. .. . . . nee, nee, je kan niet alles houden.

Bij mij is het ontstaan door dat het een aantal keer mis is gegaan. Dan sta je voor de keuze laat ik het jong dood gaan of grijp ik in. Dit is een hele persoonlijke keuze. Sommige kiezen bewust voor niet in te grijpen. En daar is niets mis mee. Meestal heb ik ook wel een goed contact met de nieuwe eigenaars die me op de hoogte houden van mijn kleintjes. En dat vind ik ook prettig. Ik kan me heel trots voelen als zo'n kleintje dan uitgroeit tot een mooie vogel.
En voor wat betreft je eigen keuze. je kan er alle kanten mee op. Ik zou de kleintjes als het niet hoeft niet weghalen. Wel elke dag checken en ze even vasthouden als dit mogelijk is zo dat je goed in de gaten kan houden hoe ze groeien. Gaat alles goed . . . niet ingrijpen. Wel zou ik me van te voren laten voorlichten wat het is om handvoeding te geven en hoe je dat doet. Altijd handig om te weten.
Enne . . . . . . over kwekers gesproken . . .er zitten er diverse op deze site.

Jij kan alle back-up krijgen die je wil, hoor. Zeker van deze kant.
gr corina