Auteur Topic: Ik wil er straks op voorberijd zijn als de mijn baby grijsje komt  (gelezen 2293 keer)

Geke

• Gast
Ik wil er straks op voorberijd zijn als de mijn baby grijsje komt
« Gepost op: februari 15, 2005, 10:20:05 am »
wat voor voer kan ik straks het beste geven aan de gaai? ik zat zelf te denken aan Harrison’s hoeveel  kost deze voer per kilo? en hoeveel moet ik hem/haar daar van geven? en ik heb ook begrepen dat de gaai 1 of 2 keer per week gesproeid moet worden of een bad wat voor middel kan ik het dan het beste in het water doen? en moet ik ook nog verdere vitamines aan de gaai geven? moet de gaai ook ontwormt worden? en wat kan ik mijn gaai straks geven tegen luis en schimmel infecties?

Het zijn een heleboel vragen maar ik wil er goed op voorberijd zijn als ik de gaai straks krijg :)
« Laatst bewerkt op: februari 15, 2005, 23:32:09 pm door fujimo »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: ik heb een paar vragen
« Reactie #1 Gepost op: februari 15, 2005, 10:31:59 am »
Geke, de meeste papegaaieneigenaren hier geven volgens mij pellets, met wat zaad erbij. Kijk eens hier

Ik geef Harrisons, is wel duur, lees maar hier en hier

Verder staat er nog veel meer informatie onder Voeding...

Sproeien kun je ze ook het best meteen aan wennen als de veren er allemaal zijn. Als jij je grijsje krijgt kan hij al meteen gesproeid worden met de plantenspuit. 1 à 2 x in de week kan prima, er zijn er ook die het elke dag doen, er zijn er zelfs die het 1 x in de 2 weken doen.. Maar zeker in de winter als het droog in huis is is het belangrijk, omdat ze uit een tropisch vochtig klimaat komen.
Hier lees je meer over douchen en badderen!  ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: februari 15, 2005, 11:08:51 am »
Hai ,

Het voer van mijn roodstaarten: -2 scheppen ecobird
                                            -2  scheppen hoogwaardig zaad[met gedroogd fruit en WEINIG zonnebloempitten]
                                            - volle voerbak met fruit[4-5 soorten] in blokjes gesneden daar overheen eivoer en een beetje grit
                                            - 3 keer per week extra kalk in het water.

Dit is voor een koppel dus een papegaai is de helft. Hou in de gaten of de bak leeg of vol is en  probeer daar een balans in te krijgen. altijd een lege voerbak krijgen ze te weinig en altijd een restant dan is het te veel.
Probeer vanaf het begin zo gevarieerd mogelijk te voeren roodstaarten zijn moeilijk op een ander eetgedrag te krijgen.
Probeer zoveel mogelijk te varieeren. Zeker met fruit en groente.[ geef nooit avocado = giftig]

mvg Frank
« Laatst bewerkt op: februari 15, 2005, 11:44:25 am door Wickingh »

Wickingh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: februari 15, 2005, 11:15:49 am »
Hai,

Bij het sproeien van de vogels vind ik dat je pas moet beginnen na ca 16 weken. Bij 12 weken zitten ze nog niet volledig in de veren .Je kan evt. een beetje eucalyptus reiniger van Lantro toevoegen aan het badwater.
Houd je gaai in een schone omgeving dan is het risico op ziektes en ongedierte klein.

mvg Frank

joytje

• Gast
Re: Ik wil er straks op voorberijd zijn als de mijn baby grijsje komt
« Reactie #4 Gepost op: april 01, 2005, 10:34:49 am »
ik geef me gaai pellets het enige nadeel is dat veel papegaaien het niet lekker vinden de mijne dus ook niet nu heb ik voeding waar alles in zit ts wel duur 4,50 voor 3  4 DAGEN MAAR DAN HEB JE WEL WAT  daar bij geef ik hem fruit weining zonnepitten en exstra vitamine in z,n water  :thumbsup:

joytje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 01, 2005, 10:35:34 am »
oow ja en ik geef me vogel soms nog wat pap vindt ie nog steeds lekker  :)

Wickingh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 01, 2005, 10:41:04 am »
Hai,

soms een beetje pap geven is niet erg maar nooit doen als hij er om zeurt.Hij vindt het vast leuk als je het op een theelepeltje aangeeft kan hij ermee spelen.
denk je ook aan grit en wel wat zaden?

mvg Frank

Cheetah

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 13, 2005, 22:28:32 pm »
Hoi,
Is het niet zo dat er in die Ecobird al meer dan genoeg kalk in zit?

Hai ,

Het voer van mijn roodstaarten: -2 scheppen ecobird
                                            -2  scheppen hoogwaardig zaad[met gedroogd fruit en WEINIG zonnebloempitten]
                                            - volle voerbak met fruit[4-5 soorten] in blokjes gesneden daar overheen eivoer en een beetje grit
                                            - 3 keer per week extra kalk in het water.

Dit is voor een koppel dus een papegaai is de helft. Hou in de gaten of de bak leeg of vol is en  probeer daar een balans in te krijgen. altijd een lege voerbak krijgen ze te weinig en altijd een restant dan is het te veel.
Probeer vanaf het begin zo gevarieerd mogelijk te voeren roodstaarten zijn moeilijk op een ander eetgedrag te krijgen.
Probeer zoveel mogelijk te varieeren. Zeker met fruit en groente.[ geef nooit avocado = giftig]

mvg Frank

Wickingh

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 13, 2005, 22:43:31 pm »
Hai,

dat klopt alleen heb ik zoveel soorten dat ik mijn grijzen hetzelfde geef als de ara , maar dan moet ik het wel aanvullen met kalk,

mvg Frank