Auteur Topic: Tuigje????  (gelezen 1624 keer)

jolanda

• Gast
Tuigje????
« Gepost op: april 09, 2006, 15:57:46 pm »
Tommie vind het lang altijd lekker buiten, maar soms wel.
Ik wil hem dat pleziertje dan niet ontnemen.
Maar ik woon 5 hoog, zijn kooi kan niet door de deur, en hij vind zijn tuigje echt verschrikkelijk!!!!
Hij wordt er chogo >:D van en hij blijft even lang moeilijk doen totdat die weer afgaat!!!
Wat moet ik nu doen???

O'ja en wat raar dat die van mij het buiten niet zo lekker vind, kan dat komen omdat hij een keer buiten ziekjes is geworden?
Enne hoe goed kunnen ze tegen hitte?
Wel of niet lekker bij het raam in de zon zetten?

Zoals jullie merken ik heb op meerdere vragen hulp nodig........

Avast bedankt ook namens tommie

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
Re: Tuigje????
« Reactie #1 Gepost op: april 09, 2006, 16:06:51 pm »
ik zou hem toch maar even laten wieken dan
wij kregen het tuigje ook nooit om.

Ik zou hem niet constant voor het raam zetten maar af en toe een keer vinden ze bij ons ook leuk.

old john

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 09, 2006, 16:09:26 pm »
nee dat is het niet het komt waarschijnlijk omdat hij zoveel vreemde dingen ziet en daardoor wat onzeker voelt en misschien dat je zelf ook een beetje bang bent dat hij ervandoor gaat dat voelen ze perfect aan en achter het raam in de zon zeten zou ik niet aanraden veel te heet kunnen ze absoluut niet tegen probeer zelf maar eens een hele dag in de zon achter het raam te gaan zitten zonder dat je beschutting heb hou je gegarandeert niet vol dus zij ook niet het beste is een beschut plaatsje in de kamer waar de kooi aan een of twee kanten door een muur omgeven is zodat ze niet steeds in de ronde hoeven te kijken of er gevaar is een papagaai is namelijk van naturen een prooi dier

groetjes old john

TWEETY

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 09, 2006, 16:09:52 pm »
ik heb in het begin tweety in een kleinere kooi buiten gezet, ze voelde zich dan veilig,

nu ga ik het bij mooi weer los proberen maar ik heb een tuin ???

gr sandra

jolanda

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 09, 2006, 16:52:59 pm »
Bedankt, tot zover.
Hij staat ook lekker bij een muur zodat hij niet constant waakzaam hoeft te zijn hoor.
Maar dan zal ik hem niet bij het raam zetten alleen even zo nu en dan op mijn schouder bij het raam ofzo.
Maar hij vind buiten zijn niet altijd zo leuk, sterker nog, hij vind het zelden echt leuk, is dat niet een beetje raar?
Bij mijn ouders in de tuin, veilig in zijn kooi vond hij het leuk, tot hij ziek was geworden.
Hij moest een beetje overgeven. Daarna is het buiten zijn helemaal niet meer favoriet, terwijl hij  daarvoor er wel van genoot.

amacera de pera

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 09, 2006, 16:53:54 pm »
ik woon ook op een flat  op 2 hoog mijn vogels zijn gewiekt maar ik vind het toch dood eng om ze  mee op het balkon te nemen , een klein beetje wind onder de vleugels en ze zullen probereb te vliegen ook al kunnen ze het niet als ze dan perongeluk toch door de spijlen komen gaan ze naar beneden en wat dan  schuin onder ons balkon is water , ik zie het zo voor me een van de gaaien gaat er vandoor en gaat schuin naar beneden ,omhoog gaat niet ze zijn gewiekt , eer ik beneden ben en om de flat ben gelopen is de lieverd al verdronken .
dat is ook de reden dat ik met ze ga wandelen op de rollator , het lijkt me veiliger of ben ik nu echt overbezorgt  zoals hans zegt

gr Ann

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #6 Gepost op: april 09, 2006, 16:54:51 pm »
Misschien zou je een kleine (2handse) hondenbench kunnen aanschaffen? Kan hij toch in een kooi naar buiten; misschien biedt dat meer zekerheid?

TWEETY

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 09, 2006, 16:57:57 pm »
misschien is er toch buiten ooit iets geweest waardoor hij bang is nu,
of hij is gewoon een huisduif :)

nee serieus,  als hij het echt niet leuk vind zou ik gewoon een kleinere kooi gebruiken

gr sandra

Pluisje

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 09, 2006, 20:03:46 pm »
Ik neem mijn vogels altijd in tuigjes naar buiten.
Als je dat wilt doen kan je langzaam tuigje introduceren.
Eerst zorgen dat je vogel er niet bang voor is. Dan met het tuigje in je hand
proberen te aaien. Als dat al kan, kan je proberen hem om te doen.
Het is hier ook zo dat ze eraan beginnen knagen,
maar zodra je de deur uit gaat vergeten ze meteen dat ze tuigje
om hebben. Er is zoveel afleiding buiten natuurlijk.

jolanda

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: april 09, 2006, 21:18:21 pm »
Geweldig die foto!!!! Wauw
Heel erg mooi.
Ja tommie is wel gewiekt maar inderdaad als hij tussen de tralies door springt, van 5 hoog, dat overleeft hij niet joh!!
Ik vraag me ook af, moet ik nou doorzettten en doe ik hem er uiteindelijk echt een plezier mee of zal hij het inderdaad gewoon lekkerder vinden om binnen te blijven?
Rest dus de vraag, is het zo dat als ze het vn nature lekker vinden om buiten te zijn dat ook voor tommie geldt en hij inderdaad buiten een keer geschrokken is?
Of vind hij het gewoon niet leuk en is het eigenlijk zielig als ik hem mee naar buiten wil nemen. Is het nu zijn behoefte of die van mij?
Ik wil wel gaan oefenen met zijn tuigje, dat is hoe dan ook handig.

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #10 Gepost op: april 09, 2006, 21:26:35 pm »
Hoi,

Ik heb 2 papegaaien (Jardine papegaaien) en die heb ik vanaf 13 weken. Ze zijn nu 4 jaar.
Vanaf 13 weken heb ik elke dag bij allebei een tuigje omgedaan zodat ze het gewoon zouden vinden.
Niet dus: vooral Bobbie was er zeer handig in om er uit te komen. De sluiting zat op de rug, hij draaide zijn kop, deed met zijn snavel klik op het slotje en uit was het tuigje. :o. Hij stak nog net zijn middelvinger niet op. :CENS

Ik ben met de tuigjes gestopt. Ik persoonlijk vind het niets.

Ik denk dat Tommie het ook niet zo leuk zal gaan vinden. Naar buiten gaan vind ie al niets en binnen de kortste keren gaat hij het tuigje met "naar buiten" associëren. Dubbel-niet-leuk dus.

Toch veel succes er mee.

Groetjes, Nel

Pluisje

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: april 09, 2006, 22:08:53 pm »
Ik denk dat Tommie het ook niet zo leuk zal gaan vinden. Naar buiten gaan vind ie al niets en binnen de kortste keren gaat hij het tuigje met "naar buiten" associëren. Dubbel-niet-leuk dus.
Toch veel succes er mee.

Groetjes, Nel

Wat jammer dat het bij jou niet zo goed ging.
Maar hier wordt juist het tuigje met LEUK geassocieerd, hoor  ;).
Aphyna doet al automatisch vleugeltje omhoog als ik tuigje om doe.
Ze vinden het geweldig om naar buiten te gaan.
Em misschien vindt Tommie het gewoon nog eng, maar hij went er snel aan denk ik.
Gewoon doen  :thumsup:

Tommy

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: april 10, 2006, 00:18:43 am »
Vlinder (mn vasa papegaai) vindt t tuigje ook niet leuk als hij t in huis om moet. Maar als ik DIRECT naar buiten ga is het goed. :a036:
De 1e keren heb ik dat dus ook gedaan, want volgens mij moeten ze het tuigje met buiten en dus leuke dingen doen associeren ;) Net als bij Pluisje vergeet hij dat ding buiten, maar ziet genoeg andere intressante dingen. Het gemiep moet je in t begin negeren, maar als ik Vlinder in huis laat met t tuigje om, dan stelt hij zich vreselijk aan...en terecht :)

TWEETY

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: april 10, 2006, 06:46:59 am »
Hij stak nog net zijn middelvinger niet op.     ;D ;D ;D ;D

ik zie het al voor mij :)

maar serieus, ik denk ook dat als het gelinkt wordt met iets leuk het wel zal wennen.
ze zijn wel enorm slim hè?
ik dacht dat je een balkon had, vandaar mijn voorstel van een buitenkooi ???

sandra

jolanda

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: april 12, 2006, 21:45:11 pm »
Ik heb ook een balkon hoor, dus dat heb je goed begrepen, maar ik nam hem ook weleens mee als ik even naar buiten ging.
En laatst meegenomen naar mijn ouders. De auto vond hij eng maar wel leuk.
Ik kan een kleiner kooitje buiten zetten. Want als ik het tuigje omdeed ging ik ook direct naar buiten, maar hij had het zo druk met daar uit los komen dat hij helemaal geen oog had voor de omgeving.
Mijn vader vind dat ik hem rustig los mee kan nemen. Maar dat idee vind ik zo eng. Stel je voor dat het mis gaat, dan ben ik nog verder van huis

Wederom bedankt voor de tips en ideeen
groetjes jolanda en tommie