Hai Karin,
Fred mag en kan een vogel zijn. Hij is niet zielig in een huiskamer ALS je hem niet als zielig behandelt !!!
Dat sommige kaketoes het liefst niet als huiskamervogels moeten worden gehouden (en zeker niet door onervaren
eigenaars) ben ik helemaal mee eens. Je zegt: "Heel veel dingen klinken eenvoudig"
maar ik bedoel helemaal niet dat het eenvoudig is. Een kaketoe is erg ingewikkeld.
Maar toch nu met ~20 jaar "hands on" ervaring met "huiskamer" witkuifkaketoes durf ik te beweren
dat er WEL iets aan te doen valt. Je moet wel veel kennis gaan opbouwen en je 110% voor inzetten.
Punt is dat ALS het je lukt je een beloning krijgt - levenslang vriendschap met een kaketoe

- een dat is een bijzondere gift,
wat ik nooit meer zou kunnen missen.
Hoelang is Fret bij jullie? Aphyna had ook schreeuwbuien toen ze 3-4 was. En inderdaad niet dat displayen (het klinkt hetzelfde qua geluid,
maar anders qua uiterlijk). Wat wij hebben gedaan is weglopen, en de hele avond desnoods in de keuken zitten (toen hadden we nog geen "birdroom"

).
Schreeuwde ze totdat we naar bed moeten dan is het op een bepaalde tijd licht uit. Klaar.
Hele avond geen aandacht gehad. En wat mij betreft is dat belangrijker dan 12 uur slapen.
In jouw geval zou ik liever geen doek om de kooi doen.
Vervelender is dat natuurlijk het hele gezin mee moet werken

. Denk je dat je ze zover kan krijgen?
Met verleden heb ik ook een probleem - een erfenis met Aphyn die ik het liefst niet zou willen hebben.
Maar het gaat om nu toch? Wat kunnen we het beste nu doen?
Dat je Fred beloont als hij niet schreeuwt is goed!!! Denk er alleen aan dat er ong. minimaal ~10 min tussen moet zitten dat ie
stopt en dat je beloont (maar waarschijnlijk weet je dat al).
Met bijten zeg je zelf dat je geen controle over Fred hebt. Dus dat is in mijn ogen het belangrijkste om aan te gaan werken.
Misschien is het leuk om met Fred te gaan clickeren, kijk eens op
dit topic.
Kortom verzamel je moed, ga voor Fred

, ik weet zeker dat hier veel mensen achter je staan om je te helpen.
Sterkte

PS misschien klinkt dit erg belerend, dat is zeker niet zo bedoeld.