Auteur Topic: gaat Fred's gedrag veranderen????  (gelezen 10958 keer)

Tommy

• Gast
Re: gaat Fred's gedrag veranderen????
« Reactie #30 Gepost op: april 21, 2006, 22:40:31 pm »
Volgens mij kun je beter naar Hooimeijer gaan met dit probleem :-[ Nee, ik ben geen aanhanger en ook niet van t promotie team...maar in dit soort gevallen? Ik zou zeker gaan

Pluisje

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: april 21, 2006, 22:41:16 pm »
Hai Karin,
Fred mag en kan een vogel zijn. Hij is niet zielig in een huiskamer ALS je hem niet als zielig behandelt !!!
Dat sommige kaketoes het liefst niet als huiskamervogels moeten worden gehouden (en zeker niet door onervaren
eigenaars) ben ik helemaal mee eens. Je zegt: "Heel veel dingen klinken eenvoudig"
maar ik bedoel helemaal niet dat het eenvoudig is. Een kaketoe is erg ingewikkeld.
Maar toch nu met ~20 jaar "hands on" ervaring met "huiskamer" witkuifkaketoes durf ik te beweren
dat er WEL iets aan te doen valt. Je moet wel veel kennis gaan opbouwen en je 110% voor inzetten.
Punt is dat ALS het je lukt  je een beloning krijgt - levenslang vriendschap met een kaketoe  :hart: - een dat is een bijzondere gift,
wat ik nooit meer zou kunnen missen.

Hoelang is Fret bij jullie? Aphyna had ook schreeuwbuien toen ze 3-4 was. En inderdaad niet dat displayen (het klinkt hetzelfde qua geluid,
maar anders qua uiterlijk). Wat wij hebben gedaan is weglopen, en de hele avond desnoods in de keuken zitten (toen hadden we nog geen "birdroom" ;)).
Schreeuwde ze totdat we naar bed moeten dan is het op een bepaalde tijd licht uit. Klaar.
Hele avond geen aandacht gehad. En wat mij betreft is dat belangrijker dan 12 uur slapen.
In jouw geval zou ik liever geen doek om de kooi doen.
Vervelender is dat natuurlijk het hele gezin mee moet werken  :CENS. Denk je dat je ze zover kan krijgen?

Met verleden heb ik ook een probleem - een erfenis met Aphyn die ik het liefst niet zou willen hebben.
Maar het gaat om nu toch? Wat kunnen we het beste nu doen?

Dat je Fred beloont als hij niet schreeuwt is goed!!! Denk er alleen aan dat er ong. minimaal ~10 min tussen moet zitten dat ie
stopt en dat je beloont (maar waarschijnlijk weet je dat al).

Met bijten zeg je zelf dat je geen controle over Fred hebt. Dus dat is in mijn ogen het belangrijkste om aan te gaan werken.
Misschien is het leuk om met Fred te gaan clickeren, kijk eens op dit topic.

Kortom verzamel je moed, ga voor Fred  :hart:, ik weet zeker dat hier veel mensen achter je staan om je te helpen.
Sterkte  :-*

PS misschien klinkt dit erg belerend, dat is zeker niet zo bedoeld.

fred

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: april 23, 2006, 12:05:44 pm »
zoveel antwoorden, probeer dan maar antwoord terug te geven. Mijn mond wil heel veel zeggen maar mijn vingers kunnen het niet typen, het wordt dan erg verwarrend.

Een ervaren kweker heeft me geadviseerd om er voor te zorgen dat fred zeker 12 uur per dag in het donker kan slapen.

een birdroom? heb jij daar licht aan 's avonds? of zit er een raam in en laat je het uit zichzelf donker worden. Ergens lijkt voor mij een aparte kamer ook op negeren er niet meer bij horen bij je groep of zie ik het verkeerd? Ik bedoel het niet slecht ofzo maar voor mijn gevoel voelt dat zo.

Het is ook niet zo dat fred constant bijt maar soms gaat er een knopje bij hem om zonder aanleiding en heeft ie je vel ertussen. Ik ben er niet bang van en hij heeft nog nooit echt doorgebeten, is maar goed ook en fred is heel lief naar iedereen toe, zelfs wildvreemden.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #33 Gepost op: april 23, 2006, 12:37:31 pm »
Volgens mij kun je beter naar Hooimeijer gaan met dit probleem :-[ Nee, ik ben geen aanhanger en ook niet van t promotie team...maar in dit soort gevallen? Ik zou zeker gaan

Is zéker een goed plan!! :) Je verdedigt je al bij voorbaat zie ik?  :)

fred

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: april 23, 2006, 13:21:23 pm »
Heb eens overwogen om te gaan, heb eens een afspraak gemaakt maar moet zeggen dat ik een zeer vervelend mens aan de foon had die mij al bij voorbaat te kennen gaf dat het alleen maar aan mij lag en absoluut nooit aan fred zou kunnen liggen en na de vraag van mij wat een consult zou gaan kosten en ik normaal zei dat het wel veel geld was kreeg ik als antwoord: U heeft ook een dure vogel.

Ook moesten we 's avonds komen omdat hij dan het vervelendste was omdat zij vond als argument aandroeg dat hij gewoon maar stil moest zijn in de woonkamer. En van het feit dat Fred auto-ziek was vond ze larie dat was niet mogelijk en onzin. Nou fred is zo ziek als een hond na een lange autorit en braakt zijn eten er lekker uit net als een zeeman die geen zeebenen heeft. Is met een uurtje of 3, 4 weer oke, maar wagenziek is hij.

Zou best eens met fred (zonder zoon want die is altijd afwezig 's avonds, zit in zijn hobbyhok) naar iemand willen maar Hooimeijer daar pas ik voor en zoals Tommy al zegt: ik ben geen aanhanger

Heb ooit eens een witkuif gezien bij een kweker fokker die heel rustig zat temidden van allerlei andere gaaien en aanhankelijk was naar iedereen die ze zag, terwijl toen ze verkocht werd aan mensen (zonder andere vogels) ze alles bij elkaar schreeuwde. Fred is als wij bij mensen zijn met andere gaaien net zo rustig en relaxed als die witkuif die ik toen zag.
« Laatst bewerkt op: april 23, 2006, 13:27:42 pm door fred »

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #35 Gepost op: april 23, 2006, 13:28:18 pm »
Kan deze man je niet helpen?
Ik zou na zo'n telefoontje ook niet echt meer willen nee.

https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,12376.0.html

Pluisje

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: april 23, 2006, 13:29:06 pm »
een birdroom? heb jij daar licht aan 's avonds? of zit er een raam in en laat je het uit zichzelf donker worden. Ergens lijkt voor mij een aparte kamer ook op negeren er niet meer bij horen bij je groep of zie ik het verkeerd? Ik bedoel het niet slecht ofzo maar voor mijn gevoel voelt dat zo.

We hebben gedeelte van de woonkamer met schuifdeuren afgescheden en dat is de birdroom.
Als we thuis zijn is de schuifdeur open en woonkamer met birdroom is dan één ruimte.
Boven kooien hangt een daglicht lamp (full spectrum) en er is een raam met lichtdichte gordijn.
Lamp en gordijn zijn aan tijdschakelaar aangesloten, zodat lamp automatisch aangaat en de gordijn gaat automatisch
open om 12 uur 's middags dan worden ze wakker. En we brengen ze naar bed om 12 uur 's avonds als we zelf naar bed gaan,
dan gaat alles uit en schuifdeur dicht.

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • sweety
    • aursil
« Reactie #37 Gepost op: april 23, 2006, 17:09:05 pm »
Lamp en gordijn zijn aan tijdschakelaar aangesloten, zodat lamp automatisch aangaat en de gordijn gaat automatisch
open om 12 uur 's middags dan worden ze wakker. En we brengen ze naar bed om 12 uur 's avonds als we zelf naar bed gaan,
dan gaat alles uit en schuifdeur dicht.

:) lijkt wel een automatiche popenkast

vgr sweety

fred

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: april 23, 2006, 17:36:46 pm »
zal eens naar Gorinchem bellen janina, lijkt me zeer zeker de moeite waard.

Hoe krijg je die blauwe stukje in je text, met citeer?

Cosch

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: april 23, 2006, 17:44:40 pm »
Ja klopt!

Alleen denk ik dat je hier alles al ongeveer verteld en aangeraden is wat je in Gorinchem ook zal horen!
(ik ben er met Kaya geweest)

Gr Corina

Pluisje

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: april 23, 2006, 19:07:46 pm »
:) lijkt wel een automatiche popenkast

vgr sweety

;D Ja en dat werkt ook nog
Omdat we allemaal werken/studeren was het de perfecte oplossing. 
Nu zijn ze zo een 3 uurtjes maar alleen. Om 12 uur worden ze wakker en om ~3 uur  is mijn dochter al thuis.
En ze slapen 12 uur.

dutchgerard

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: mei 18, 2006, 14:26:01 pm »
Wat ik nu niet begrijp (behalve dat een witkuif voor zijn pubertijd heel lief kan zijn) dat veelal onervaren mensen een witkuif kopen.
Je kan toch op elk forum lezen, ook hier dus dat dit geen vogel voor onervaren mensen is. Eigenlijk is het helemaal geen vogel voor in de huiskamer. Sorry als ik mensen hier mee op hun ziel trap.

Cosch

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: mei 18, 2006, 14:35:21 pm »
Ik ben bang dat helaas veel mensen denken dat het bij hun niet zo zal zijn!
Overtuigd van hun ervaring met papegaaien!  :cry:

Tommy

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: mei 18, 2006, 15:37:57 pm »
Wat ik nu niet begrijp (behalve dat een witkuif voor zijn pubertijd heel lief kan zijn) dat veelal onervaren mensen een witkuif kopen.
Je kan toch op elk forum lezen, ook hier dus dat dit geen vogel voor onervaren mensen is. Eigenlijk is het helemaal geen vogel voor in de huiskamer. Sorry als ik mensen hier mee op hun ziel trap.
Ik ben t helemaal met je eens :-* Het lijkt jammer genoeg net of steeds meer mensen denken dat t wel kan :( En die doen dan of ze t WEL weten...terwijl ze hun vogel nog lang geen jaaaaren in huis hebben :( Ben bang dat er over een aantal jaar een explosie van afgedankte kaketoes ontstaat :cry: En nee...ik wil ook niemand op zn ziel trappen, zeker niet omdat ik bij bv Pluisje (als hoge uitzondering) dus t idee heb dat t wel eens goed zou kunnen gaan, maar waarom willen mensen zo graag laten zien dat ZIJ de uitzondering zijn en ZIJ WEL een kaketoe kunnen opvoeden en waarom zien sommigen de 1e paar jaar als bewijs dat ze t kunnen ??? Dat snap ik dus totaaaaalll niet :( Ik vind t egoistisch,en je bent niet beter in vogels houden als je t kunt of probeert :( En je bent al helemaaalll niet STOER als je zo eigenwijs bent :(

En dan nog iets...wil iemand zonodig een kaketoe? mijn mening...neem een afdanker! Zeker als je helemaal nog niet bewezen hebt de komende tig jaar een kaketoe in huis te kunnen hebben...t is een illusie dat juist JIJ (ik bedoel wie dan ook)  wel zo'n vogel kunt opvoeden zonder toekomstige problemen En dus zorg je voor nog meer ellende en afdankers als je zo eigenwijs bent . Jezelf de eerste jaren voor de gek houden...oke, maar ik ben heel benieuwd hoe t er over een paar jaar uit ziet voor die vogels. Iemand die het echt kan en wil....die kan ook een afdanker een goed leven geven.

Fieuw :-[ Nou ja das dus mijn mening :)

Cosch

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: mei 18, 2006, 15:42:09 pm »
 :a036:

Ben het er helemaal mee eens!  ;)