Auteur Topic: papegaaien buiten  (gelezen 5536 keer)

Cosch

• Gast
Re: papegaaien buiten
« Reactie #15 Gepost op: april 11, 2006, 15:56:12 pm »
 ;D

Wil wel graag mn vingers nog heel houden!

Ze kunnen dan niet lekker rennen buiten. Je moet altijd in de buurt blijven.

Ik vraag me altijd af wat je doe als tie toch wegvliegt, terwijl je hem vast heb. Dan kan hij op een gegeven moment niet meer verder en moet je hem naar beneden rukken. Lijkt me! . Maar niemand heeft daar ooit antwoord op gegegeven.  ???

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #16 Gepost op: april 11, 2006, 16:06:42 pm »
;D

Wil wel graag mn vingers nog heel houden!

Ze kunnen dan niet lekker rennen buiten. Je moet altijd in de buurt blijven.

Ik vraag me altijd af wat je doe als tie toch wegvliegt, terwijl je hem vast heb. Dan kan hij op een gegeven moment niet meer verder en moet je hem naar beneden rukken. Lijkt me! . Maar niemand heeft daar ooit antwoord op gegegeven.  ???

idd dat lijkt me ook,zoals een vlieger op het strand zo ver en thats it,en willen ze zo maar ophouden met vliegen of bijten ze niet aan dat riempje,grijzen zijn slopers zenne

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Vrouw
  • sweety
    • aursil
« Reactie #17 Gepost op: april 11, 2006, 16:18:02 pm »

ja dan moet je hem vangen anders is het
boem op de grond of hangt hij nog te bengelen .

Cosch

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: april 11, 2006, 16:22:24 pm »
Ja dat lijk me ook!  ???

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #19 Gepost op: april 11, 2006, 16:38:26 pm »
ja dan moet je hem vangen anders is het
boem op de grond of hangt hij nog te bengelen .

mijn mening,kvind het toch maar raar zenne,dan liever gewiekt

..ingrid..

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: april 11, 2006, 17:53:05 pm »
ernie is ook gewiekt, maar vliegt ook zeker 10 meter!!DIt is wel in huis maar toch.Ik ga m in iedergeval deze week nog een keer laten (bij)wieken  ;) ;)voor de zekerheid. Kan die lekker in de tuin zitten en ik ook  :) :)

susanne

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: april 11, 2006, 18:13:43 pm »
Niks boem of bungelen. Duidelijk niemand die het kent. Mijn vogels maken niet meer aanstalten om weg te vliegen dan gewiekte vogels. Hang er anders een 10 meter lange hondelijn aan en ren mee.

Ik moet er niet aan denken ze hier gewiekt en ook nog alleen in de tuin rond te laten lopen. Het stikt hier van de katten. Hoe moet een vogel zich anders redden van zoveel katten  :o Dat wordt teveel van ik stond erbij en keek ernaar, het was over voor ik er erg in had  :cry:  Weet je wel hoe weinig er nodig is! Ik ben er altijd bij. Ze vliegen trouwens zeker iedere dag 50-100 meter per dag door mijn huiskamer dus dan is lewieken niet echt vriendelijk voor mijn vogels. Het is wel zo gezond als ze hun vleugel spieren kunnen gebruiken. Ik heb een grijze roodstaart gehad, is helaas na 25 jaar overleden, die een hele poos nodig had voor zij ook maar enigzins redelijk kon vliegen. Ik had blijkbaar een typische kooivogel gekocht.
Het went erg vlug want ze zijn slim genoeg om tuigje en buiten te koppelen. Mijn molukken heeft me nooit gebeten om het tuigje, en knagen kun je ook afleren. Het is gewoon een kwestie van met je dieren om kunnen gaan.

ps. ik heb (ernstige) probleemvogels dus als die een tuigje kunnen leren accepteren ......
« Laatst bewerkt op: april 11, 2006, 18:19:01 pm door susanne »

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Vrouw
  • sweety
    • aursil
« Reactie #22 Gepost op: april 11, 2006, 18:14:59 pm »
bij mijn zijn ze ook gewiekt en gaan ze ook mee naar buiten
je moet ze wel in de gaten houden  :)
 :-[

vgr sweety

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #23 Gepost op: april 11, 2006, 20:05:05 pm »
bij mijn zijn ze ook gewiekt en gaan ze ook mee naar buiten
je moet ze wel in de gaten houden  :)

ja anders heb je een bad dat leegloopt.... ;D ;D

Wickingh

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: april 11, 2006, 20:18:35 pm »
Hai,

Citaat
lewieken niet echt vriendelijk

leewieken  :angry:  is bij wet verboden en iets heel anders dan kortwieken ,

mvg Frank

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #25 Gepost op: april 11, 2006, 21:23:01 pm »
Niks boem of bungelen. Duidelijk niemand die het kent. Mijn vogels maken niet meer aanstalten om weg te vliegen dan gewiekte vogels.

Ik ken het idd ook niet. Maar hoe gaat de gewenning dan? Bij gekortwiekte vogels zie je wel dat ze nog een paar keer aanstalten maken te vliegen en dat ze in het begin meerdere keren ergens van afspringen. Hoe gaat het dan als je gaai voor het eerst in een tuigje zit en nog niet doorheeft dat ie niet meer kan wegvliegen? Ik stel me eigenlijk ook iets voor in de geest van "boem en bungelen"

Hai,

leewieken :angry: is bij wet verboden en iets heel anders dan kortwieken ,

mvg Frank

Gelukkig wel! ;)

Hetty

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: april 11, 2006, 22:11:59 pm »
kan jouw papegaai vliegen ?
loopt hij over de grond ?
laat je hem alleen daar in de tuin of blijf je in de buurt

Ik heb nog geen papegaai maar ik ben informatie aan het verzamelen over het wel en wee van de papegaai.
Ik wil eerst weten wat het inhoud betreft de aanschaf, verzorging, het gedrag en de voor- en nadelen.

Wickingh

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: april 11, 2006, 22:21:01 pm »
kan jouw papegaai vliegen ?
loopt hij over de grond ?
laat je hem alleen daar in de tuin of blijf je in de buurt

Ik heb nog geen papegaai maar ik ben informatie aan het verzamelen over het wel en wee van de papegaai.
Ik wil eerst weten wat het inhoud betreft de aanschaf, verzorging, het gedrag en de voor- en nadelen.

Hai,

heb je het topic "Overwegingen voor je een papegaai aanschaft" al gelezen??

mvg Frank

Pluisje

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: april 11, 2006, 22:38:56 pm »
Niks boem of bungelen. Duidelijk niemand die het kent. Mijn vogels maken niet meer aanstalten om weg te vliegen dan gewiekte vogels.
Bij mij ook geen boem of bungelen (we gaan altijd met een tuigje naar buiten) en niet gekortwiekt. Ze proberen nooit weg te vliegen en tuigje is
ALLEEN voor de zekerheid. Maar als ze waren gewiekt zou ik ze alsnog een tuigje aandoen.
Gewiekte vogels kunnen ook soms best wel wat vliegen. Als schrik maar groot genoeg is en de wind meewerkt.....genoeg verhalen.....
Ja, ja ben overbezorgd  :o

Hetty

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: april 11, 2006, 23:21:31 pm »
heb je het topic "Overwegingen voor je een papegaai aanschaft" al gelezen??

Ik heb inderdaad bovenstaande topic gelezen en ik ben daardoor heel wat wijzer geworden.
Ik valt mij wel op dat er veel aandacht besteed wordt aan de minpunten van het aanschaffen en onderhoud van een papegaai, maar dat zal wel hard nodig zijn. En wil je na al deze informatie nog steeds een papegaai dan is het een wel overwogen beslissing.

Mijn hart gaat uit naar een blauw- of geelvoorhoofd amazone, is dit een wijze beslissing?

Ik heb niet  veel ervaring met papegaaien, maar wel heel veel ervaring met dominantie honden en eigenwijze (zeer lieve) kinderen.