Niks boem of bungelen. Duidelijk niemand die het kent. Mijn vogels maken niet meer aanstalten om weg te vliegen dan gewiekte vogels. Hang er anders een 10 meter lange hondelijn aan en ren mee.

Ik moet er niet aan denken ze hier gewiekt en ook nog alleen in de tuin rond te laten lopen. Het stikt hier van de katten. Hoe moet een vogel zich anders redden van zoveel katten

Dat wordt teveel van ik stond erbij en keek ernaar, het was over voor ik er erg in had

Weet je wel hoe weinig er nodig is! Ik ben er altijd bij. Ze vliegen trouwens zeker iedere dag 50-100 meter per dag door mijn huiskamer dus dan is lewieken niet echt vriendelijk voor mijn vogels. Het is wel zo gezond als ze hun vleugel spieren kunnen gebruiken. Ik heb een grijze roodstaart gehad, is helaas na 25 jaar overleden, die een hele poos nodig had voor zij ook maar enigzins redelijk kon vliegen. Ik had blijkbaar een typische kooivogel gekocht.
Het went erg vlug want ze zijn slim genoeg om tuigje en buiten te koppelen. Mijn molukken heeft me nooit gebeten om het tuigje, en knagen kun je ook afleren. Het is gewoon een kwestie van met je dieren om kunnen gaan.
ps. ik heb (ernstige) probleemvogels dus als die een tuigje kunnen leren accepteren ......