Auteur Topic: papegaaien buiten  (gelezen 5584 keer)

Cosch

• Gast
Re: papegaaien buiten
« Reactie #45 Gepost op: april 13, 2006, 08:35:15 am »
Er staat een topic over op parkieten land!
Zal even voor je zoeken!

Kijk hier maar!
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,11811.0.html

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #46 Gepost op: april 13, 2006, 15:29:43 pm »
Er staat een topic over op parkieten land!
Zal even voor je zoeken!

Kijk hier maar!
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,11811.0.html

thx corina  :-*

Pluisje

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: april 14, 2006, 11:19:47 am »
Even over die katten: Heb je wel eens een gaai een kat zien corrigeren? Er zijn maar heel weinig katten die het zullen proberen, maar de gaai wint eigenlijk altijd. Misschien is het met een valkparkiet anders, maar een kat kan echt niet tegen een grote kromsnavel op hoor!

Nog over katten. Een gaai gaat nooit van een kat winnen. Klein bijtwondje is genoeg om vogel dood te maken.
Dat komt namelijk omdat de Pasteurella bacterie, die natuurlijk onderdeel is van katten-speeksel dodelijk voor vogels is, behalve
dan als onmiddellijk antibiotica wordt gegeven.
Ik las zelfs dat het gevaarlijk is als kattenspeeksel op veren komt.
Dus uit de buut van katten blijven is wel verstandig.

Cosch

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: april 14, 2006, 11:24:13 am »
Ja dat heb ik ook begrepen dat elke contact met het speeksel van een kat, dodelijk kan zijn!

Weet jij misschien ook, hoelang je de tijd heb om antibiotica toe te dienen, zodat dat helpt?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #49 Gepost op: april 14, 2006, 11:42:35 am »
Ik geloof wel dat het echt een wond moet zijn waar dat speeksel in komt hoor. Dat heb ik altijd gelezen. Mijn kat ruikt heel vaak aan Sjakko en zo.... ;)

Pluisje

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: april 14, 2006, 11:55:56 am »
Ja dat heb ik ook begrepen dat elke contact met het speeksel van een kat, dodelijk kan zijn!

Weet jij misschien ook, hoelang je de tijd heb om antibiotica toe te dienen, zodat dat helpt?

Nee, dat weet ik niet zeker, maar ik denk dat het binnen een uur/ enkele uren moet gebeuren.
Misschien iemand anders hier die dat weet?

pipo

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: april 14, 2006, 14:26:43 pm »
Hoi,
Het is het  beste zo snel mogelijk. De bacterie moet gewoon zo min mogelijk de kans krijgen zich te vermeerderen. Hoe langer het duurt hoe  meer kans je hebt dat de bacterie schade aanbrengt. Hoe sneller de anti biotica binnen is hoe sneller de bacterien gedood worden. Als je bijv. na een paar dagen ontdekt dat er een wondje zit, is het niet zo dat je geen antibiotica meer toe moet dienen, maar de kans dat er genezing optreedt wordt steeds moeilijker.
mvg