Auteur Topic: Hoe gehuisvest?  (gelezen 1616 keer)

Offline Lejah

• Super Parrot
Hoe gehuisvest?
« Gepost op: april 14, 2006, 11:35:55 am »
Ik ben weer eens enorm nieuwsgierig en wil eigenlijk ook wel ideen opdoen:
Hoe zijn jullie aga's gehuisvest?
Zitten ze in 1 kooi en zoja hoeveel dan in 1 kooi?
En als ze niet allemaal in 1 kooi ziten, waarom niet?
Hoe groot is die kooi dan?
Waar staat de kooi? ( in de woonkamer, voor het raam etc)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe gehuisvest?
« Reactie #1 Gepost op: april 14, 2006, 12:58:16 pm »
Mijn aga's zitten per koppel in kooien.
Bij elkaar gaat niet wegens aanhoudend 'moord-gedrag'  :)
Ik heb 1 volière, die heb ik in 2-en laten delen, daar zitten dan 2 koppels in, verder zitten de andere koppels in ruime kooien.

jeske5

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 14, 2006, 17:04:53 pm »
donut en muffin zitten samen in een ruime kooi, die gewoon in de huiskamer staat. op deze foto hadden we muffin nog niet, maar die zit er nu dus ook bij.

om de kooi aga-proof te krijgen heeft nog wel wat uurtjes gekost. we hebben deze kooi gekocht van iemand hier op het forum en die verzekerde mij ervan dat de spijlen dicht genoeg bij elkaar stonden, zodat er geen aga tussendoor kan. eenmaal thuisgekomen donut in de kooi gezet, en nog diezelfde avond zat hij al met zijn kopje tussen de spijlen door. te link dus. we hebben dat nu opgeslost door aan de buitenkant gaas te doen, maar dat moest wel eerst helemaal op maat gemaakt worden, en dat heeft ons de nodige uurtjes gekost. maar het was wel de moeite waard, want zeker als ze eens een dagje de kooi niet uit kunnen omdat er niemand thuis is ofzo, vind ik het erg fijn dat ze wel veel ruimte hebben.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: april 14, 2006, 17:13:11 pm »
Ik zal binnenkort ook eens foto's maken van het stel hier.

Ja zulke kooien ben ik ook voor wezen kijken, niks voor hier, want hier kan Alphie zo doorheen.
Ik vind het wel mooie kooien.

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #4 Gepost op: april 14, 2006, 17:14:58 pm »
donut en muffin zitten samen in een ruime kooi, die gewoon in de huiskamer staat. op deze foto hadden we muffin nog niet, maar die zit er nu dus ook bij.

om de kooi aga-proof te krijgen heeft nog wel wat uurtjes gekost. we hebben deze kooi gekocht van iemand hier op het forum en die verzekerde mij ervan dat de spijlen dicht genoeg bij elkaar stonden, zodat er geen aga tussendoor kan. eenmaal thuisgekomen donut in de kooi gezet, en nog diezelfde avond zat hij al met zijn kopje tussen de spijlen door. te link dus. we hebben dat nu opgeslost door aan de buitenkant gaas te doen, maar dat moest wel eerst helemaal op maat gemaakt worden, en dat heeft ons de nodige uurtjes gekost. maar het was wel de moeite waard, want zeker als ze eens een dagje de kooi niet uit kunnen omdat er niemand thuis is ofzo, vind ik het erg fijn dat ze wel veel ruimte hebben.

Dat is dus een veel te kleine kooi voor twee vogels.... ;D ;D ;D ;D ;D

nee hoor, schitterend  :thumsup: