Auteur Topic: Uit het blok  (gelezen 7750 keer)

marry

• Gast
Re: Uit het blok
« Reactie #15 Gepost op: april 14, 2006, 23:22:50 pm »
wat liefffffffffffffffffff  :hart: gr marry

Riboet

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: april 14, 2006, 23:29:22 pm »
en hoeveel witte nageltjes?? Ik ben benieuwd (denk het eigelijk wel)of dat er uitgroeid als ze volwassen zijn?

Zijn er mensen met een volwassen grijze met witte nageltjes??

Niet zulke witte nageltjes als toen met Chico. Ze hebben alledrie wel een nageltje dat wat lichter van kleur is. De jongste heeft echt een wit nageltje.

Als ik naar Chico kijk, dan verwacht ik dat het bijkleurt, hoewel ze nooit zo zwart zullen worden als de nageltjes die al bij de babygaai zwart waren.

Maar naar die laatste vraag van jou ben ik ook wel benieuwd.

Africangrey

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: april 14, 2006, 23:33:47 pm »
Oh schitterend zeg :thumsup:
Maar welke is nou volgens jou denkelijk een vrouwtje?
Naar mijn idee alle drie even donker of licht van kleur :(
Ik denk die in het hoekje zit (iets kleiner kopje)

Gr
Ineke

Riboet

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: april 14, 2006, 23:44:36 pm »
Hihi, ik heb ze net gevoerd en toen ik ze bekeek toen vroeg ik me ook al af wie wie was :).
Alleen Mexx is duidelijk lichter dan de andere twee en iets kleiner, dat is het gaaitje van 25 februari, de andere zijn van 23 februari. Tussen de twee oudsten is het verschil niet zo groot, alleen in karakter, dat wel.
De felste had vanavond al een beetje door wat er verlangd werd. Was wel grappig. Een schreeuwen en eten tegelijk geeft een heel grappig geluidje dat een beetje lijkt op wraaajaaam, maajaarm, heel leuk. En de makkelijkste van vanmiddag was nu de traagste. Mexx heeft geen avondpap gehad, omdat ik die aan het begin van de avond uit het blok heb gehaald en vanavond nog een vol kropje had.

Het is wel weer wennen. En omdat de gaaien nog niet echt door hebben dat het spuitje eten is, en het eten dus veel te snel koud dreigt te worden, voer ik per gaai en niet zoals ik in mijn herinnering had: alledrie tegelijk. Dat komt nog wel. Ze moeten nog een beetje beseffen dat ik hen kom voeren.

Maar ik had alweer bijna een onweerstaanbare drang om met ze te gaan soezelen. Maar ook dat laat ik even wachten tot ze ietsje meer gewend zijn. Haaa, heerlijk, met drie kleine grijsjes op de borst in slaap vallen op de bank mmmmm :hart:!
« Laatst bewerkt op: april 14, 2006, 23:46:09 pm door Riboet »

Riboet

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: april 15, 2006, 10:04:47 am »
Niet zulke witte nageltjes als toen met Chico. Ze hebben alledrie wel een nageltje dat wat lichter van kleur is. De jongste heeft echt een wit nageltje.

Correctie: Ze hebben alledrie MEERDERE nageltjes die wat lichter van kleur lijken te zijn. De jongste heeft GEEN echt wit nageltje.

Vandaag kregen ze een voetenbadje en leuk dat ze dat vonden (NOT). Even pootjes schoonmaken en ringen ook. Krijg je ervan als je nergens naar kijkt en overal doorheen loopt.

Het is weer verschrikkelijk wennen: het handvoeren. Heb wel 5 keer voer gemaakt, omdat het steeds zo snel afkoelde (had er al rekening mee gehouden door steeds kleine beetjes aan te maken en per gaai te voeren, in plaats van alledrie tegelijk). Uiteraard zitten de bank, mijn kleding en mijn handen meer onder de pap dan de vogels zelf. Gelukkig leg ik uit voorzorg al kranten op de bank, maar dan nog. En het wordt weer kleedjes wassen voor in het faunaboxje. Nu snap ik ook weer waarom ik handvoeden zo lang mogelijk uitstel  :). Ik vind het werk dat je eraan hebt niet leuk.....

Maar als je dan gevoerd hebt en je neemt de gaaitjes even lekker bij je, even met ze soezelen zoals ik dat noem, even lekker relaxen met ze allen, ach dat maakt dat werk wel weer goed  :hart:.

Ze begrijpen trouwens nog niet goed dat mamma de vorm van een spuitje heeft aangenomen, behalve de grootste schreeuwlelijk van gisteren  :o. Die doet al alsof het een hele normale zaak is.  Het gegrommel is gelukkig al een heel stuk minder geworden.

« Laatst bewerkt op: april 15, 2006, 10:07:20 am door Riboet »

Riboet

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: april 17, 2006, 10:06:10 am »
Even een updateje. Het gaat lekker met het drietal. De 'ik vind jou toch wel eng' grommeltjes zijn vervangen door 'ik heb honger en ik weet dat jij mij kan voeren, dus kom op met dat vreten'-geluidjes  :).

Ik voer ze inmiddels weer alledrie tegelijk (dwz. met zijn allen op de voerplaats) en uit een bakje waar voldoende pap in zit waar ik ze alldrie mee kan voorzien, in plaats van voor ieder apart een bakje voer aanmaken. Het scheelt me in tijd en het warm houden van de pap gaat nu ook beter (en mede dankzij de au bain marie methode) en het is ook leuker.

Mexx piepte vanochtend het hardst, maar ik dacht dat ik me daar weinig van aangetrokken had en alledrie de gaaitjes al evenveel gegegeven had. Check ik tussendoor de kropjes, blijkt dat je je toch onbewust laat leiden door dat piepen  :), want Mexx zat al lekker vol.

Ik twijfel inmiddels over de geslachten, de kleurverschillen zijn minimaal en afhankelijk van hoe het licht valt  :CENS. Ik houd me voortaan wel bij de karakters, Brut is wel duidelijk de grofste, maar een goedsul (jahoor, moet wel een mangaai zijn, kan niet anders). Mexx is de liefste, Toontje de ondernemendste.

Ze zijn wel al erg goed op elkaar in gespeeld. Kijk maar eens naar Toontje en Brut   :hart::

En lieve onverstoorbare Mexx maakt zich mooi voor de (bloot  :o)foto  :hart::

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #21 Gepost op: april 17, 2006, 10:11:25 am »
 :thumsup:

Mooi verslag Barbara. En wat een slimme oplossing om met au bain marie te werken. Je houdt het dan idd warm zonder dat het te heet kan worden.

Pascal

Rika1963

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: april 17, 2006, 10:26:48 am »
Prachtfoto's hoor en wat een beauty's en leuk dat ieder al zo'n apart karaktertje heeft .

Rika

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #23 Gepost op: april 17, 2006, 10:43:41 am »
 :wow:

:hart: :hart:

leuk, tof..top

marry

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: april 17, 2006, 19:54:25 pm »
ze zijn om op te vreten echt lieffffffffff  :hart:  :hart:  :hart:  :hart:  :hart:  :hart: gr marry

Wickingh

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: april 17, 2006, 19:56:57 pm »
ze zijn om op te vreten echt lieffffffffff  :hart:  :hart:  :hart:  :hart:  :hart:  :hart: gr marry

Sorry,

maar dan kan je beter kippen nemen, voor de consumptie zijn ze te duur (en wss niet eens lekker),

mvg Frank

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #26 Gepost op: april 25, 2006, 18:20:44 pm »
wat gaat het hard, voor je het weet zijn ze weer naar de nw baasjes

miekje

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: april 25, 2006, 18:31:25 pm »