Hier weer even een updateje.
Het gaat goed met het drietal. Ze proberen af en toe ook al even hoe ver ze kunnen gaan met ´bijten´

. Ze doen precies dezelfde dingen als broer en zus Favo en Middel. Hebben af en toe schreeuw en plaaguurtjes. Fladderen nu heel vaak met de veren. Brut maakte zelfs al een sprongetje. Klauteren overal op en onder en onderzoeken werkelijk alles met de snavel. Net als bij de volwassen gaaien geldt dat er eigenlijk niets veilig voor ze is

. Zelfs bulletje Nala moet het soms ontgelden. Zit er eentje met opgeheven nekveren en wijd opengesperde bek te dreigen en als ze dan haar hoofd afwendt zo van: zeur niet zo, ik ben niet bang van jou kleine grijze, dan probeert die grijze toch nog even aan een pootje te knabbelen. Dan halen wij die kleine deugniet maar weer weg. Ook het geduld van een Frans bulldogje is op een gegeven moment op.
Fruit eten (appel, paprika, komkommer in combinatie met eikrachtvoer) gaat al heel goed. Ze proberen nu te ontdekken wat ze met de zaadjes aanmoeten en zijn er uuuuuuren zoet mee. Ik heb Brut al de hazelnoot uit het voer zien opeten, dus ik verwacht dat ze komende week bijna zelfstandig zullen zijn. Ik ga in ieder geval over op 1 keer per dag voeren als ik zie dat ze zelf wat naar binnen kunnen werken.
Ik was gisteravond hun papvoeding al zowat vergeten, omdat ze zich niet lieten horen en zoet met hun bakje met eikrachtvoer en zaadjes aan het spelen waren. Maar toen er eentje dacht: ik lust toch nog wel pap, toen wilden ze ineens alle drie

.
Deze foto is van vanochtend toen ik de kooi opendeed om een foto van ze te maken toen ze met de zaadjes aan het spelen waren. Maar ze dachten meteen: papvoeding! Hoezo gewoontedieren

.