Auteur Topic: Uit het blok  (gelezen 7751 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Uit het blok
« Reactie #30 Gepost op: april 28, 2006, 10:25:28 am »
Ach... ja hè? Wat zijn ze ontzéttend lief.. :hart: :hart: :hart: Echt niet normaal...  :a036:

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • sweety
    • aursil
« Reactie #31 Gepost op: april 28, 2006, 13:09:52 pm »

Ze worden wel erg snel groot  :cry:...

ja geniet er maar van voor dat je er erg in hebt zijn ze de deur weer uit  ;)

vgr sweety

Riboet

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: mei 07, 2006, 11:00:24 am »
Hier weer even een updateje.

Het gaat goed met het drietal. Ze proberen af en toe ook al even hoe ver ze kunnen gaan met ´bijten´  :). Ze doen precies dezelfde dingen als broer en zus Favo en Middel. Hebben af en toe schreeuw en plaaguurtjes. Fladderen nu heel vaak met de veren. Brut maakte zelfs al een sprongetje. Klauteren overal op en onder en onderzoeken werkelijk alles met de snavel. Net als bij de volwassen gaaien geldt dat er eigenlijk niets veilig voor ze is  :). Zelfs bulletje Nala moet het soms ontgelden. Zit er eentje met opgeheven nekveren en wijd opengesperde bek te dreigen en als ze dan haar hoofd afwendt zo van: zeur niet zo, ik ben niet bang van jou kleine grijze, dan probeert die grijze toch nog even aan een pootje te knabbelen. Dan halen wij die kleine deugniet maar weer weg. Ook het geduld van een Frans bulldogje is op een gegeven moment op.

Fruit eten (appel, paprika, komkommer in combinatie met eikrachtvoer) gaat al heel goed. Ze proberen nu te ontdekken wat ze met de zaadjes aanmoeten en zijn er uuuuuuren zoet mee. Ik heb Brut al de hazelnoot uit het voer zien opeten, dus ik verwacht dat ze komende week bijna zelfstandig zullen zijn. Ik ga in ieder geval over op 1 keer per dag voeren als ik zie dat ze zelf wat naar binnen kunnen werken.

Ik was gisteravond hun papvoeding al zowat vergeten, omdat ze zich niet lieten horen en zoet met hun bakje met eikrachtvoer en zaadjes aan het spelen waren. Maar toen er eentje dacht: ik lust toch nog wel pap, toen wilden ze ineens alle drie  ;D.

Deze foto is van vanochtend toen ik de kooi opendeed om een foto van ze te maken toen ze met de zaadjes aan het spelen waren. Maar ze dachten meteen: papvoeding! Hoezo gewoontedieren  :).

miekje

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: mei 07, 2006, 11:12:10 am »
Wat zien ze er lekker nieuwsgierig uit!  :hart:
Leuk dat ze ook alles uitproberen!
En pap is natuurlijk veeeeel makkelijker en leuker voor ze om te eten dan die saaie  :P zaadjes!  ;D

charon

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: mei 07, 2006, 11:13:10 am »
ik moet even zeggen behalve dat ik ze opzich al super sweet vind , dat het een hele mooie foto is !
 :a036:

TWEETY

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: mei 07, 2006, 11:21:22 am »
wat schattig!
ze zien er super uit, die blik in hun oogjes vind ik schitterend :thumsup:

san

Igor

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: mei 08, 2006, 09:59:54 am »
 :wow:
Prachtige foto. Ze zien er geweldig uit!

Riboet

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: mei 09, 2006, 18:02:45 pm »
Het zelfstandig worden valt nog niet mee. Mexx scheelt weliswaar maar 2 dagen met Toontje en Brut maar Mexx is nog niet toe aan het pellen van zaadjes of het breken van pellets. Dus doe ik een stapje terug en bied vooral zacht voer aan en dat gaat goed. Ik heb Mexxje vandaag hele stukken appel naar binnen zien schrokken. Brut en Toontje pakken toch ook al een zaadje.

En omdat ik vind dat mijn gaaien niet te kieskeurig moeten worden, bied ik ze nu zoveel mogelijk verschillende voeders aan. Het resultaat: een 3 gangendiner  :):

Een bakje met pellets en zaad, een schotel met appel en eikrachtvoer (nummer 1 favoriet) en parrot diner van Witte Molen (nr 2 favoriet).
Zaad en pellets lijken nog wat te hard. Maar die eten ze op den duur vast ook wel.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #38 Gepost op: mei 09, 2006, 18:18:48 pm »
Wat schetig zeg! Wat een prachtige foto's! :hart: En pellets geweekt, geef je die niet?

TWEETY

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: mei 09, 2006, 21:06:44 pm »
het gaat goed hè :thumsup:

san

Riboet

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: mei 16, 2006, 10:25:05 am »
Echt wel! Sinds vandaag hebben ze het vliegen ontdekt  :o!

Toontje en Mexx zijn al een paar keer de kamer dwars overgeweest. Mexx heeft een klein sprongetje gedaan. Lieve zachtaardige Mexx scheelt maar twee daagjes met broer en zus, maar wat ontwikkeling betreft lijkt dat toch wel een week.

Toontje weet al aardig hoe je in de lucht stil hangt en netjes landt. Jee, wat gaat dat leren snel zeg!
Nu nog net iets beter zaden pellen en pellets leren eten en dan kunnen en mogen ze weg  :cry:.

Kan nu al zeggen dat geen nestje en geen vogel hetzelde is. Lieve brutale Brut, zoveel anders dan lieve afwachtende Middel en toch broers (ze hebben dezelfde oogopslag, nu al!). Toontje en Mexx, veel minder stressy en nerveus dan Favo, en alledrie nog niet zo'n haaibaai als Hummel haha. Oh en het zijn wel de drie smerigste jongen die ik heb meegemaakt. Allemachtig wat zijn het toch troepmakers   :)!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #41 Gepost op: mei 16, 2006, 11:51:57 am »
Leuk zeg.. :hart:  Allemaal anders, waarom verwondert mij dat niet! :)

Tommy

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: mei 16, 2006, 13:26:42 pm »
Leuk hoor! :a036: Ze zijn ook zo lief :hart: Lijkt me prachtig om op te zien groeien, maar dat afscheid... :cry: Hebben ze al nieuwe baasjes?