Auteur Topic: Fietsen met je gaai, hoe?  (gelezen 19431 keer)

Pluisje

• Gast
Re: Fietsen met je gaai, hoe?
« Reactie #45 Gepost op: april 21, 2006, 23:06:28 pm »
Zo tof!!! Ik ben jaloers, Loes  :-[  ;) ik wil ook  met ze gaan fietsen
Ik ga morgen aan de slag met een bagagedrager voor op mijn fiets   :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #46 Gepost op: april 22, 2006, 08:27:38 am »
Ja doen! Het mooei weer komt er aan! :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #47 Gepost op: april 24, 2006, 15:36:35 pm »
Nou, briesend ben ik terug van een uitje met Sjakko naar de winkelstraat hier!! Het was geweldig hoor daar niet van, ze vond het heerlijk en was volkomen op haar gemakje!! :thumsup: Maar ik ga dus naar de dierenwinkel hier en laat Sjakko op de fiets in het halletje bij dedeur van de winkel (omdat ik de papegaaien die ze in de winkel hebben niet echt vertrouw qua ziektes enz. ).haar constant in de gaten houdend uiteraard.  Komt de vrouw van de winkel vanuit een winkel aan de overkant (waar ze koffie zat te drinken!) aanrennen met een rood hoofd: "Loes wat doe je nou"!!!!!?" Dat is hartstikke gevaarlijk enz. enz. Ik ken iemand die had zijn gaai altijd op de schouder en die is nu dood (de papegaai)!! enz. enz. Ik zeg, hou maar op, want ik doe het toch. Het gaat hartstikke goed en ze vindt het hartstikke leuk! Ik weet ook wel dat er gevaren zijn, maar dit is geweldig!! Ze zei: "Dan moet je altijd een pootketting omdoen!" Ik sprong zowat uit mijn vel! (De manier waarop ze het bracht zo van: Wij weten het wij hebben papegaaien in de winkel). Ik zei dus: waarom denk je dat pootkettingen verboden zijn? Zij: "Waarom halen ze ze dan niet uit de handel? enz. Toen begon ze over het wieken en of het wel aan één kant gedaan werd!!  >:D Ik had echt zoiets van Oh Hou op!!!  >:D Ik zei dat de beste vogelartsen hier in Nederland geen van allen aan één kant wieken en dat ze mij echt niks hoefde te vertellen over papegaaien, als ze dat soort dingen propageerde! Vervolgens hadden ze geen Bogena antiparasiet voor kanaries en ben ik de winkel uitgestampt!! Ze hebben in een piepklein keukentje een witkuif en een amazone in een kooi zitten en die zien dus alleen dat piepkleine keukentje!! De grijze roodstaart in de winkel zit altijd in de kooi en de ara aan een pootketting...  De man was boos omdat ik beter voer wou als Prety Birden zei toen tegen me: Dit is al bijna het beste, waarom moet je nou het beste? :angry:

Cosch

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: april 24, 2006, 15:42:43 pm »
Afschuwelijk zeg!  >:D
Wat een ouderwetse gedachtes zeg!
Oh ik zou ook ontploffen of al geeneens antwoord meer geven.

Die zijn weer een klant armer!

jolanda

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: april 24, 2006, 15:50:03 pm »
Naja zeg, laat die mensen ff normaal doen. Wat een rotopmerkingen. Als dat fietsen te gevaarlijk is zou je het heus niet doen.
En het beste voedsel, ja natuurlijk is dat alleen goed genoeg!!!!
Wie zijn hier nou de dierenliefhebber? Jij of zij?
Het is toch wel duidelijk dat jij meer hart voor ze hebt dan dat zij dat hebben, met zo'n stom keukentje waar ze de hele dag zielig zitten zeg.
Zo dat is eruit! Lucht weer even op, ik kan me daar zo boos over maken,

Maarre ik durf echt niet te gaan fietsen. Tommie vind buiten zijn al niet echt geweldig enne hij is ook best een bangerd! Dus ik zie het al voor me dat ik inderdaad over hem heen fiets ofzo, iets te groot risico.

Groetjes Jolanda

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #50 Gepost op: april 24, 2006, 15:58:10 pm »
Hoi,

Ik kom net weer terug van een fietstochtje. Heerlijk vonden ze het. Ik vind de papegaaien in een bench toch wel prettiger hoor, ze kunnen nooit onverwacht van je fiets afspringen en ze genieten net zoveel.

Van mij mag dit mooie weer doorzetten.

Groetjes, Nel

(oude foto hoor)

jb

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: april 24, 2006, 16:07:52 pm »
Leuk dat fietsen met je papegaai, nu nog een papegaaienfiets ... ? Mijn voliere vogels genieten ook enorm van het voorjaarsweer, alhoewel ze een hagelbui ook erg leuk kunnen vinden.

Citaat
een ara aan een pootketting..
Ik zou hiervan melding doen bij AID/Dierenbescherming, dat is je reinste dierenkwelling die niet voor niets bij wet verboden is.

Cosch

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: april 24, 2006, 16:10:26 pm »
Ja klopt! Het is gewoon verboden. Dus daar moet wat aan te doen zijn!

Ik denk dat ik ook eerder met een bench zou durven fietsen dan zo los. Maar dat is meer een gevoel hoor.
Heb er geen ervaring mee!

Misschien ooit nog es!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #53 Gepost op: april 24, 2006, 16:46:24 pm »
Naja zeg, laat die mensen ff normaal doen. Wat een rotopmerkingen. Als dat fietsen te gevaarlijk is zou je het heus niet doen.
En het beste voedsel, ja natuurlijk is dat alleen goed genoeg!!!!
Wie zijn hier nou de dierenliefhebber? Jij of zij?
Het is toch wel duidelijk dat jij meer hart voor ze hebt dan dat zij dat hebben, met zo'n stom keukentje waar ze de hele dag zielig zitten zeg.
Zo dat is eruit! Lucht weer even op, ik kan me daar zo boos over maken,

Maarre ik durf echt niet te gaan fietsen. Tommie vind buiten zijn al niet echt geweldig enne hij is ook best een bangerd! Dus ik zie het al voor me dat ik inderdaad over hem heen fiets ofzo, iets te groot risico.

Groetjes Jolanda

Hihi, ja je hebt gelijk hoor met die mensen! :angry: Sukkels zijn het. En dat jouw Tommie bang is dat kan ook veranderen. Sjakko was eerst ok een watje!
Ik ben begonnen met haar mee naar buiten te nemen op de hand. Eerst vond ze het allemaal eng, maar ik deed net of ik dat niet zag (geen aandacht schenken aan het bange gedrag) en alsof er niets aan de hand was. Fladderde ze er af dan had ze een probleem, want dan duurde het wel even voor ze er weer op mocht! ;D Nou het duurde niet lang of ze begon het leuk te vinden en vooral als ik stond te kletsen met mensen, bemoeide zie zich er mee en ontspande. Zo heb ik dat opgebouwd. Vooral niet naar haar kijken als ze bangig deed.. Toen met de fiets ook eerst geoefend. Bij mij achter is het rustig en een mooi plekje om te fietsen. Toen ik alleen het touw nog op het stuur had, fladderde ze er steeds af.. (netjes voor mijn wiel en ik kon mooi remmen!). Nu ik dat fietszitje heb, blijft ze gewoon zitten, alsof ze voelt dat dit stevig is! Echt als ik over een bult fiets of een weg metsteentjes, ze zit zo vast als een huis, fladdert mee met haar vleugels, maar zit en blijft zitten!!! Gekke wendingen en zo, het maakt niet uit! Ik ga ook echt niet naar een druikke weg met auto's hoor, de winkelstraat is autovrij. Wel kwam er een brommer langs die veel lawaai maakte, maar ook dat maakte niet uit!! ;)

jolanda

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: april 24, 2006, 21:52:31 pm »
Oke ga ik proberen hem zo mee naar buiten te nemen, maar hij klimt wel direct op mijn schouder. Dat maakt toch niet uit? Of moet hij persee op je hand zitten om te wennen?

Groetjes jolanda

O'ja ps Kunnen ze tegen de kou? Want ik zag foto's in de sneeuw enzo, is dat niet erg?
Ben ook beetje bang dat hij ziek kan worden als er net teveel wind staat ofzo.

Tommy

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: april 24, 2006, 22:03:48 pm »
Jeemig Loes...wat een ervaring zo op een van jullie eerste fietstochtjes :(
Echt jammer dat je dan in zo'n onzinnige discussie terecht moest komen hoor...pfff  dit soort mensen staan toch niet open voor andere ideeen denk ik? Ze weten t immers allemaal zelf zo goed ::)

Nou ja, niks van aantrekken he en lekker genieten met sjakko ;) Ik heb vandaag voor t eerst met Vlinder gefietst...hij keek zn ogen uit en t ging harstikke goed :hart: Later op de dag ben ik nog met Tommy en Guano gegaan en iedere keer weer vind ik t zalig om ze te zien genieten...want dat doen ze echt :hart:

Jolanda...ze kunnen wel tyegen kou hoor en angst gaat weg naarmate ze meer beleven...gewoon lekker naar buiten gaan . Veel succes...en niet te vergeten ... PLEZIER! :-*

Tommy

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: april 24, 2006, 22:09:57 pm »
Oh ja...ik ben me trouwens wel bewust van t feit dat er iets mis kan gaan met fietsen enzo. Mijn schoonvader heeft zn eigen kraai namelijk doodgereden op de fiets :cry:...maar toch doe ik het. Ze hebben er gewoon TE veel plezier in en met een kindje op de fiets kunnen ook hele rare ongelukken gebeuren. Als er iets is waarbij ik denk dat t te stressy is , of ze wegspringen, dan pak ik hun tenen, maar ze houden zich echt goed vast ;) Pepper is wel eens van de fiets gesprongen en Tommy ook, maar ze springen je niet zo in de spaken of onder je wiel...of onder een auto. En als je verder allert bent, dan denk ik dat je er genoeg aan doet de risicos te beperken . Mag er helemaal geen risico zijn...dan kun je ook beter helemaal niet meer bewegen toch? Maar of t leven dan nog leuk is?

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #57 Gepost op: april 24, 2006, 22:38:03 pm »
ik word helemaalweek van jullie verhalen hier en het gaan fietsen met de gaaitjes
dat is nameijk ook een droom van me,maar kheb er nog te veel schrik voor,zeker met die  hevige flip
maja komt tijd ,komt raad hé

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #58 Gepost op: april 24, 2006, 22:49:14 pm »
Alles opbouwen, dan komt het allemaal goed!! ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #59 Gepost op: april 24, 2006, 22:51:25 pm »
Oke ga ik proberen hem zo mee naar buiten te nemen, maar hij klimt wel direct op mijn schouder. Dat maakt toch niet uit? Of moet hij persee op je hand zitten om te wennen?

Groetjes jolanda

O'ja ps Kunnen ze tegen de kou? Want ik zag foto's in de sneeuw enzo, is dat niet erg?
Ben ook beetje bang dat hij ziek kan worden als er net teveel wind staat ofzo.

Tommie is toch wel gewiekt hè? :) Ik heb aangeleerd dat Sjakko op de hand/arm blijft. Zijn houding is daardoor wat beter...  Gewoon zorgen dat hij op je hand blijft door je andere hand boven hem te houden en te zeggen nee... ;)