Auteur Topic: Fietsen met je gaai, hoe?  (gelezen 19432 keer)

coco

• Gast
Re: Fietsen met je gaai, hoe?
« Reactie #60 Gepost op: april 24, 2006, 22:59:42 pm »
Ik ga binnenkort ook weer met coco op stap, heb hem voor op het stuur op een rietenfietsmand, gaat heel erg goed, hij vind het heerlijk en blijft goed zitten, maar ik ben wel voorzichtig en durf alleen langzaam rijdend op warme rustige zondagmiddagen met hem te fietsen  ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #61 Gepost op: april 24, 2006, 23:00:37 pm »
is het dan niet goed als ze (veel) op de schouder zitten ???
ik heb hem namelijk veel liever dat hij op de schouder zit dan dat hij op men hoofd gaat zitten wat hij af en toe probeert,vind ik helemaal niet leuk
op men hand of arm kan ik hem amper houden,al ga ik wel eens proberen met de tip van loes hier,hand er boven en nee zeggen
ik hoop dan wel dat hij net niet zo lief kijkt met die kleine zwarte kraaloogjes of ik ben zooooo verloren  ;)

dutchgerard

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: april 24, 2006, 23:37:11 pm »
Gino vliegt nog wel niet nu maar ik vertrouw het niet meer zo dus we gaan eerdaags weer naar de dierenwinkel waar ze ook wieken (gratis) en dan die weer lekker mee naar buiten zonder stres voor ons dan.

Tommy

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: april 25, 2006, 10:33:14 am »
Citaat
s het dan niet goed als ze (veel) op de schouder zitten
ik heb hem namelijk veel liever dat hij op de schouder zit dan dat hij op men hoofd gaat zitten wat hij af en toe probeert,vind ik helemaal niet leuk
:) Het is ook niet de bedoeling dat ie dan in plaats van op je schouder op je hoofd zit. Helemaal niet boven je borst ;). Ik zet ze wel eens op mn schouder hoor, maar het is niet hun recht dat zelf te bepalen ;) Stug volhouden en t naar boven klimmen tegen houden, dan win je wel ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: april 25, 2006, 10:46:09 am »
Absoluut, Coco zat vroeger ook veel op mn schouder of hoofd. Maar ik heb hem stug er elke keer weer afgehaald. En nu gaat hij het niet eens meer proberen!

Africangrey

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: april 25, 2006, 11:01:24 am »
Wat het fietsen met je gaai betreft, dat lijkt me heel leuk hoor :thumsup:
Maar eerst opbouwen he. Jamie gaat nu eerst aan het buitenzijn wennen: we hebben nu ook een klimboom in de tuin gemaakt :)
Dan zie je hem onwennig zitten en vindt al die geluiden en overvliegende vogels best wel vreemd en een beetje eng. Hij gaat dan op de bovenste tak zitten.
Als hij wat meer gewend is, gaan we gewoon een stukje lopen en dan wie weet met de fiets ;D
Alleen een rustig weggetje is wat moeilijk, ja dat is wel in de buurt, maar heel smal en aan weerskanten breed water. Supereng lijkt me dat :(
Ja als je met je gaai naar buiten gaat is op de schouder zitten zeker niet aan te raden.
Je hebt er dan toch weinig zicht en controle op.
Ik heb Jamie nu 3 maanden en van jongs af aan geleerd alleen op de hand of onderarm te zitten.
Nu mocht hij van de week voor t eerst op mn schouder, nou dat vond hij toch raar ;D
Maar inderdaad op de schouder is lekker makkelijk en moet af en toe gewoon kunnen :thumsup:

Gr
Ineke

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #66 Gepost op: april 25, 2006, 11:24:19 am »
Als het zo uitkomt ja... Als ik met twee handen iets moet doen mag ze er soms wel heel even op, maar we zijn het beiden zo gewend dat ze het ook echt niet meer probeert om naar boven te klmmen!!  ;)

jolanda

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: april 25, 2006, 13:46:11 pm »
oke bedankt voor de tips.
Nooit geweten joh, Tommie zit altijd op mijn schouder daar klimt hij naar toe, en ik dacht, nou zal wel horen.
Ze staan er tochom bekend het hoogste punt op te zoeken?

Ik ga alles proberen, maar met mate.

Groetjes jolanda

Cosch

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: april 25, 2006, 14:03:18 pm »
Moet je maar es zoeken op schouder.
Dan kun je nog meer de voor en tegens es lezen.
Ik zelf merk dat het bij grijsjes best heel belangrijk is om hen niet op je schouder te houden!

jolanda

• Gast
« Reactie #69 Gepost op: april 25, 2006, 14:04:34 pm »
oke ga ik doen!!!!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #70 Gepost op: april 25, 2006, 19:06:38 pm »
Nou vanmiddag was het weer feest hoor, met fietsen. Sjakko vindt het echt super!! We zijn weer naar de winkelstraat geweest en hadden ontzettend veel bekijks, maar het was well leuk. Ik kwam een winkel uit en zette haar weer op de fiets en had ineens een groep van 8 meiden om me heen (vriendinnetjes van mijn zoon van bijna 14), die me het hemd van het lijf vroegen! Echt heel leuk. Er liepen ook twee heel oude zwartgeklede (dat heb je bij ons, van die zware kerkgangers) met een knotje en die riepen "Oh, wat lief zeg!! Dát is leuk!!" dus het was allemaal heel positief. En Sjakko.... die vindt het supergezellig, zit echt te genieten en als ik sta te praten vindt ze het ook helemaal toppie, die aandacht!! :a036:

Ik heb mijn zitje wat aangepast:

miekje

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: april 25, 2006, 19:16:41 pm »
Wat mooi Loes! Leuk gemaakt met die speeltjes enzo  :thumsup:
En wat leuk dat Sjakko het helemaal geweldig vind en dan de reacties van de mensen....echt heel leuk allemaal!  :a036:

Cosch

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: april 25, 2006, 19:32:46 pm »
Ohhh wat leuk!!!!!!
Leuk zitje ook!

He had je vorig jaar kunnen bedenken dat dit allemaal zou gebeuren?
Gaaf he?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #73 Gepost op: april 25, 2006, 19:38:35 pm »
Nee zeker niet.. Toen was ze nog niet gewiekt rond deze tijd. Pas begin juli is dat gebeurd en is ze gaan wennen aan het mee naar buiten gaan. Eerst was het wennen en moet je nu eens zien hoe ze geniet!! :thumsup:

Er is een wereld voor haar opengegaan, ik kan niet anders zeggen.. en ik vond het altijd zo erg dat ze dan niet meer kon vliegen..  :)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #74 Gepost op: april 25, 2006, 19:50:15 pm »
 :cry:  :cry:
ikke zooo hééééél hard jaloers
kzal nog een tijdje moeten wachten denk ik eer ik op de fiets kan met flipke
maar je weet hé,geduld is een schone zaak

maar ik vind het leigoed voor jullie hoor