Hoi allemaal,
ik heb al veel manieren gezien om met je papegaaien te gaan fietsen.
Ik zelf heb een fietsrekje ontworpen en gemaakt dat makkelijk met enkele vleugelmoeren op vrijwel elke fiets is te bevestigen.
Inmiddels heb ik al veel rekjes voor andere mensen met papagaaien, parkieten en aga's gemaakt, eventueel met 2 zitstangen (het zijn overigens geen draadstangen waar ik ze van maak maar draadeinden) voorzien van sisaltouw of katoentouw, maar ook is een gewone zitstok mogelijk om erop te maken.
Als je het TV programma Bizar & Bijzonder hebt gezien, heb je mij ook zien rijden op de fiets met fietsrekje en papegaai, dit was bij Veronica op TV op 4 maart j.l.
Foto's van de rekjes die ik maak kun je binnenkort zien op onze eigen website van stichting
Vriendenkring van de N.O.P.
www.vriendenkringnop.nlVoor meer informatie en/of foto's kun je ook emailen: info@vriendenkringnop.nl
Zoals de meeste van jullie ervaren vinden de vogels het geweldig om met je mee te fietsen, ook eerst had ik een kooitje achterop mijn fiets, maar op je stuur is gewoon prettiger vind ik.
Wij fietsen ook door druk verkeer, onze vogels voelen zich hierbij zo lekker dat ze lekker ontspannen rondkijken, praten en fluiten.
Maar toch blijft het altijd opletten op onvoorzien situaties, dus is het zaak om alles om je heen goed in de gaten te houden en nare omstandigheden proberen te voorkomen, alhoewel je dat niet altijd in de hand hebt.
Baloe is er in het begin dat ze mee ging 2 keer ervan af gevlogen, gelukkig liep het goed af.
Fietsen met je gaai is prachtig voor je vogel en voor jezelf, maar het blijft ook een risico !!!!