Het is er eindelijk van gekomen, we hebben er een klein agaatje bij! En wat voor eentje.
Ik was al tijden op zoek naar een blauwe personata. Nu trof ik een kweker die een nestje had. Maar zoals ik al in een ander topic had opgemerkt, dat koppie kleurde zo licht op.

Toch komt dit kleintje uit blauwe personata ouders! Volgens de kweker zal het een spontane mutatie zijn. Ik heb zelf het idee dat het een kruising is en dat er ergens een collie in de genen zit. De kweker zegt dat dat niet zo is, want het kleintje heeft personata ouders, kruisingen geven collies met een donkerder koppie en het kleintje heeft echt een personata postuur en gewicht. Maar ik weet het niet. (hij kent de ouders van het kweekkoppeltje niet...)
Maar ik ben spontaan verliefd op dit dingetje geworden! Ze ziet er zo lief uit! (dat is ze nog niet, want ze is nog niet echt tam, echt niet dus

)
Eigenlijk ben ik wel een beetje bang voor commentaar, want als het een kruising is, ik weet hoe hier gedacht wordt over hybrides. Bovendien hebben een aantal forumleden mij geholpen met adresjes zoeken voor blauwe personata's en daar was ik erg blij mee! Dank je wel! En dan kom ik er nu met zo eentje op de proppen... Maar ik vind dr zo leuk!

Wat denken jullie, is het een kruising of een mutatie?
Hierbij de foto's van onze nieuwe aanwinst: Cody!