Auteur Topic: twijfel.....  (gelezen 1110 keer)

jolanda

• Gast
twijfel.....
« Gepost op: april 28, 2006, 14:22:37 pm »
Hebben jullie ook weleens dat je je afvraagt of je eigenlijk wel een leuk baasje bent?

Soms denk ik, nou ik doe het allemaal goed en Tommie heeft het best goed bij mij!

Op andere dagen dan ga ik twijfelen en vraag ik me af of ik eigenlijk wel een leuk en goed baasje ben.
En ik wil die onzekerheid niet, want dan ga ik of sneller toegeven en ook vind ik het niet goed voor tommie want die voelt mijn onzekerheid natuurlijk haarfijn aan.
Is dit een normaal gevoel, of ben ik de enige die dat heeft?

Groetjes jolanda

dutchgerard

• Gast
Re: twijfel.....
« Reactie #1 Gepost op: april 28, 2006, 14:30:31 pm »
Ik heb dat ook weleens dat hij eens een dag wat minder aandacht krijgt maar ik geloof niet dat dat erg is.
Soms zit hij dan een paar uur een beetje te suffen en te dommelen en de andere keer gaat hij gewoon zelf spelen.
Zolang je vogel zich niet verveeld en zichzelf kan vermaken op zijn tijd zou ik daar geen schuldgevoel over hebben.

jolanda

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 28, 2006, 14:36:15 pm »
Hij heeft genoeg speeltjes en kan zichzelf vermaken maar hij speelt eigenlijk maar heel erg weinig.
Eerst toen hij jonger was speelde hij veel meer, soms gedraagt hij zich als een lui beest.
tewijl hij dus keuze genoeg heeft.
groetjes jolanda

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 28, 2006, 14:38:52 pm »
Ik heb die twijfels ook wel hoor!
Ik heb dat meer met Kaya dan met Coco!
Als ik dan soms Kaya agressief zie doen, dan denk ik ook wel es dat hij misschien beter bij iemand anders had moeten komen. Die dat makkelijker kan accepteren ofzo!  ??? Ik weet ook niet. En soms denk ik ook wel es: dat  hij nu wel erg gelukkig moet zijn. Als ik hem zo lekker buiten zie zitten!

Ene kant denk ik dat ze het toch ook wel erg goed hebben. Ze krijgen goed en lekker eten. Ze krijgen aandacht, grote kooi, veel speeltjes, lekker mee naar buiten.

jolanda

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 28, 2006, 14:57:53 pm »
nou corina dat denk ik dan ook wel.
Hij heeft het gewoon goed hier krijgt lekker eten en drinken en aandacht.
Mar dat gevoel is dus redelijk normaal en ik ben niet de enige.

Groetjes jolanda

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: april 28, 2006, 15:01:51 pm »
Héél soms.. dna ga ik denken: zou ze niet veel liever een partner hebben?

Maar meestal denk ik: ze heeft het best hier, er is altijd wat te beleven hier, met honden, kattne, kinderen, een vrouwtje dat de hele dag van alles loopt te doen.. Nee, gaat best hier!! ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 28, 2006, 15:49:29 pm »
Ik heb dat nooit :-[ Ze hebben t hier gewoon echt heel erg goed, gaan vaak mee en krijgen vreselijk veel aandacht en speeltjes :)
t Enige dat ik wel heb sinds ik meer vogels heb (inmiddels 6) is dat ik me soms schuldig voel omdat de 1 specialer voor me is dan de ander :-[ Maar dan nog...ze krijgen er niet minder aandacht of liefde door. Dus ze zouden bij iemand anders met minder vogels wel de liefste vogel kunnen zijn, maar ik vraag me af of ze dan net zoveel aandacht kregen ;D

Africangrey

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 28, 2006, 17:18:04 pm »
Nou Jolanda je slaat de spijker op zijn kop haha ;D ;D
Hier ook voldoende vermaak. Speelplaats, standaard, prachtige kooi, voldoende speeltjes en aandacht op gezette tijden.
En toch komt dat gevoel dat jij bedoelt weleens naar boven en inderdaad op zo'n moment wil je weleens wat door de vingers zien of makkelijker toegeven. :)
Op dit moment zit hij bv. op de standaard rustig te zitten: hij doet niks, niet spelen, geen geluid maken, helemaal niks, een beetje dutten dat is het. En dan denk ik zou hij het wel naar zijn zin hebben? :CENS
Dan voel ik me een beetje schuldig dat ik hier achter de computer zit, maar het is maar gevoel he en dat is heel soms, gelukkig overheerst verstand :) en weet ik dat hij het hier prima heeft :thumsup:
Ik denk ook wel dat zo'n gevoel teweeggebracht wordt door het feit dat papegaaien bijna geen gezichtsuitdrukking hebben dus moeilijk voor ons in te schatten in bepaalde situaties.

Gr
Ineke

Cosch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 28, 2006, 17:24:47 pm »
Nou ik denk dat dat grijsjes gewoon zo wie zo wat minder uitbundig zijn.

Weet niet meer wie dat zei: maar amazones zijn de feestbeesten en grijsjes de intellectuelen!  :)

Africangrey

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: april 28, 2006, 18:00:41 pm »
Ha ha ;D ;D ja grijsjes zijn als je het met andere papegaaien vergelijkt zeker geen feestbeesten :)
Ik heb weleens op Amerikaanse sites gekeken en weet je hoe ze grijze roodstaarten noemen?
''The perfect mix of brain and beauty''
Prachtig he?
Hoe zou het komen dat de meeste mensen toch voor een grijze kiezen, ondanks het feit dat het geen 'feestbeesten' zijn en dat ze qua gedrag best moeilijk zijn?

Gr
Ineke

Cosch

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 28, 2006, 18:18:29 pm »
''The perfect mix of brain and beauty''
Wauw, ja heel mooi gezegd!

Hoe zou het komen dat de meeste mensen toch voor een grijze kiezen, ondanks het feit dat het geen 'feestbeesten' zijn en dat ze qua gedrag best moeilijk zijn?

Ze hebben toch iets.... onweerstaanbaars! :)

en natuurlijk het spreektalent!

Africangrey

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: april 28, 2006, 19:08:01 pm »
Jazeker ze hebben iets onweerstaanbaars ;D
Het perfecte voorbeeld is jouw papegaai Kaya.
Ik heb hem op foto's gezien, hij is zeker al wat ouder en dus wijzer ;D ;D
Hij heeft echt zo'n houding van: kijk ik ben wel mooi (beauty)
Maar je zal van mij nooit geen hoogte krijgen hoor!, daar ben ik veel te slim voor!( brain)

Ha ha, leuk he :)

Gr
Ineke

Cosch

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: april 28, 2006, 23:24:23 pm »
 ;D  ;D

Jaaaaaa zo is Kaya.  :a036:
Wat leuk dat je dat zegt!

Gr Corina

jolanda

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: april 29, 2006, 02:01:22 am »
Nou ik begin er weer een beetje geruster op te worden.
Komt ook omdat ik zoveel lees en zie van jullie en dan denk ik, ja die dingen doe ik eigenlijk niet ofzo.
Maar aan de andere kant, je kan inderdaad ook niet aan het koopie zien of hij blij is of niet.

Maar dan ga ik er maar van uit dat ik mijn best doe en door jullie tips en adviezen het er toch op vooruit gaat voor tommie en dat hij het best goed heeft bij mij.

Groetjes jolanda