Auteur Topic: kortwieken  (gelezen 1128 keer)

René Dop

• Gast
kortwieken
« Gepost op: mei 05, 2006, 17:26:08 pm »
Hoi hoi,

Ik heb een ara van 13 weken en die wil ik eigenlijk kortwieken.
Bij welke leeftijd moet ik dit gaan doen ?
Omdat hij nu al behoorlijk aan het oefenen is durf ik hem niet zo goed mee naar buiten te nemen terwijl het nu best wel lekker weer is. :P

Alvast bedankt voor de reacties, groeten René

TWEETY

• Gast
Re: kortwieken
« Reactie #1 Gepost op: mei 05, 2006, 17:35:28 pm »
ik zou dat niet te vroeg doen hoor rené,
bij mijn grijze hebben ze te vroeg gewiekt en ze heeft nu veel problemen.zie foto

gr san

Riboet

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 05, 2006, 18:10:02 pm »
Ik heb een ara van 13 weken en die wil ik eigenlijk kortwieken.
Bij welke leeftijd moet ik dit gaan doen ?
Omdat hij nu al behoorlijk aan het oefenen is durf ik hem niet zo goed mee naar buiten te nemen terwijl het nu best wel lekker weer is. :P

Een vogel heeft het vliegen nodig om zijn borstspieren te ontwikkelen. Dus je moet je ara echt even de tijd geven om het vliegen te beheersen. Ik weet niet op welke leeftijd dat is. Grijsjes wiek ik niet eerder dan dat ze een week of 16/17 zijn. Ze hebben de vleugels dan al even goed kunnen strekken. Maar ik weet niet of dat bij ara's hetzelfde is.

Riboet

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 05, 2006, 18:12:33 pm »
ik zou dat niet te vroeg doen hoor rené,
bij mijn grijze hebben ze te vroeg gewiekt en ze heeft nu veel problemen.

Hebben ze niet gewoon veeeeeeel te kort gewiekt?  En gewiekt in het leven volgens mij. Wat een drama.
Het gaat heel lang duren voordat dit hersteld is. Dat zie ik aan Favo wel. Die begon vorig jaar april met zichzelf erg kort te wieken. Ben nu een jaar verder en nu pas staan er weer volgroeide slagpennen op de vleugel maar her mist nog veel (en met de komst van de kleine gaaitjes, is ze ook weer even doodleuk aan het plukken geslagen  :angry:).

TWEETY

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 05, 2006, 18:29:35 pm »
ja ik kende er niets van en heb mijn vertrouwen in de verkeerde handen gelegd met alle gevolgen vandien<a href="http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb008_ZNxdm414YYBE" target="_blank">[img width= height= alt=Grrr" border="0]http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_1_28.gif[/img][/url]

Offline Angelique

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: mei 05, 2006, 19:12:22 pm »
Bij een ara weet ik het niet, maar de DA zei over mijn aga´s dat ik moest wachten met wieken totdat ze 3 maanden oud waren.

..ingrid..

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 05, 2006, 19:24:52 pm »
ik zou m eerst wat " test"vluchten laten maken.En dan pas kortwieken zodat zn spieren goed kunnen ontwikkelen  ;)