hallo René
en alle anderen met jullie goede en goedbedoelde adviezen!!!! > waar René inderdaad niet zo op reageert....
poeh poeh
René,
onderschat geen losvliegende ara in de woonkamer!
onderschat de ara überhaupt niet!
onderschat geen enkele loszittende of losvliegende papegaai, groot of klein!
kijk eens onder topic filmpjes die ik gezet heb van ondeugende rico, kasten openen als ie denkt dat je niet kijkt (en stukken eruit, deuken erin) en als ie erin is niet eruit te krijgen
Een ara is een rasechte sloper! het zal niet bij vliegen blijven hoor!
Persé een kooi? ja en nee
vroeger had ik een kooi, echter vond ik alle kooien te klein en aangezien jij aangeeft dat een vogel moet kunnen vliegen, vind jij hetzelfde, toch?
Ik heb toen 2 dezelfde gekocht, de zijwanden eruit gelaten en de kooien vervolgens met plaatjes en schroeven aan elkaar gemaakt, dubbele grote kooi. Ik tevreden.
Nu heb ik het geluk dat ze in onze tweede slaapkamer zitten, helemaal voor hun alleen, standaard, stokken, kunnen doen en laten wat ze willen.
Foto's evt op verzoek te plaatsen.
Ik jouw geval zou ik kiezen voor grote kooi, om hem zonder toezicht dus VEILIG alleen te kunnen laten, NOOIT als middel om te straffen
Ik heb 2 ara's, blauwgele, 15 jaar, groenvleugel,10 jaar
Heb ook moeite gehad met 'straffen' toen ie begon met hoever en hoe hard kan ik gaan met bijten! De aanhouder wint!
Heb ook tikken terug gegeven en met straffe hand en stem aangegeven van Nee, auw, mag niet, of wat dan ook. (als ik nu auw zeg krijg ik al een verontschuldigend kusje)
De amazone, 29 jaar heb ik die inmiddels en is ze ook, als die 'stout' is, echt stout, dan gaat ze voor 1 minuut in het donker in de kast en spreek ik ze ferm toe.
De ara's zijn wat groot in een kast ivm de lange staart, die straf helpt niet want oooh wat vind ik dat leuk!!!!........die krijgen een flink standje en wijzende vinger en ja, soms een corrigerend tikje tegen snavel! Ze weten nu wel waar ze aan toe zijn. Let wel de snavel is heel gevoelig, dus zachtjes, maar streng. Op het pootje tik ik ook wel eens....
of tegen borstje....ferm toespreken doet ook veel, ze zijn heus niet dom en begrijpen de toon van oh lieverd en bah stout!....
Helemaal los in de woonkamer zie ik ook niet zo zitten in jouw situatie. De kooi is geen straf, lekker eten en drinken is er, speeltjes zijn er. en als het baasje thuis is en tijd voor mij heeft, mag ik eruit!!
Negeren? hhahaahahahahahaa heerlijk.....werkt vaak bij geen enkele vogel van mij......aan de andere kant, reageer je erop klopt het weer van als ik vervelend doe of schreeuw word ik beloond met aandacht....het zijn zulke sluwerds....het werkt alleen als ik echt weg ga en dat is denk ik dan toch weer een vorm van negeren, gelijk voor de anderen
hoop dat je wat aan de adviezen van iedereen hebt, bij vragen, stel ze gerust!!!
Nogmaals....onderschat vooral een ara niet!!
Succes
Groetjes
Desirée