Het was zeer geslaagd gisteravond. Alleen Pascal en ik waren er van Parkietenland, maar we troffen er wel Corina (Senna) uit Almere met haar man en een bevriend stel. Dat was leuk en we konden even bijpraten. Ze zit weer volop in de babies (meyers, bonte boertjes en valkjes als ik het goed heb) die ze liefdevol grootbrengt!
We dronken eerst een bakske en praatten met een aantal mensen, waaronder Frank en Bas.

Bas met Ouwe Jan
Het was weer een lust om op de avond door het park te lopen. De vpgels zijn toch anders, rustiger. Ze hadden wel nog net zo veel zin in cedernootjes als anders. Ik had een bakje fruit- en notenmix van Vogeljungle bij me en een aantal vogels vonden het fruit toch ook wel wat!
Een stel apen was op oorlogspad en liepen met een stuk of 7 door het park (ontsnapt uit hun verblijf). Het leek net een bende!
Het "Lekker" en "Halló" was weer neie van de lucht. Een grijsje riep steeds "Hoppa" !Wat weten ze het toch goed te brengen. Sommigen denken ook echt: hoe harder ik schreeuw hoe sneller ik een nootje krijg!
In de Parkietenvlucht ben ik dus verliefd geworden op een pyrrhura, een zwartkopph. volgens mij, een zelfde als ik in Dieca gezien had en waar ik toen ook al meteen verliefd op was. Het was wel een donder. Hij wou niets anders dan slopen. Het plastic bakje van Pascal moest er aan geloven, mijn nagels, mij kettinkje etc. Je vraagt je trouwens wel weer af hoe zo'n beest in het NOP terecht komt.. Ik maakte steeds grapjes dat ik hem mee zou nemen (wat zo gekund had zonder kooi of iets, hij kleefde gewoon aan je en we moesten ons echt van hem ontdoen!!). Mijn kanariekooi is immers leeg...

Is het geen poepie?
Toen we terug liepen (om 22.00 uur zouden we terug zijn in de Tropenhal) zaten de sneeuwuilen zo mooi bij het gaas, dat zie je overdag ook niet. De Oehoes waren ook lekker wakker (prachtig!!).
Nog even met Corina gepraat en met Frank (NOP-Frank) en daarna huiswaarts. Het was weer een heerlijke avond en het was gelukkig droog! Bedankt mensen van het NOP, die ons begeleid hebben gisteren!