Gelukkig is het ara-misverstand nu uit de wereld. Een paar zinnen op een forum die verkeerd overkomen en de rapen zijn gaar 
@Riboet: ik ben het niet met je eens. Het is geen reclamezuil. Ervaringen worden gedeeld, goede en slechte. Als mensen informatie vragen, dan wordt die gegeven en als het over winkels gaat dan komt Dieca de laatste tijd inderdaad heel vaak voorbij. Misschien is dat wel omdat de ervaringen gewoon heel erg positief zijn voor de mensen die er naartoe gaan. Blijkbaar hebben veel mensen behoefte aan een betrouwbaar adres voor hun gaaien, spullen & informatie en helaas zijn er blijkbaar niet veel van die adressen. Als je nog zo'n adres weet, wil je het dan met ons delen? Misschien kunnen we dan in de toekomst enthousiast zijn over nog een winkel! Ik vind deze reactie van je niet echt gepast, zeker niet nadat jij degene was die Sjaak woorden in de mond legt ("Sjaak bedoelt de ara militaris trouwens") en dan vervolgens aankomt met nadelen van die vogel.
ps Welkom Sjaak!
Eerst beweren dat het een misverstand is maar mij vervolgens beschuldigen???
Ik leg niemand woorden in de mond. De vraag was naar de dwergara met een rood helmpje en dat kan alleen de ara millitaris zijn. De ara maracana heeft geen rood kapje/helmpje. Vervolgens heb ik gezocht op de ara milllitaris om er wat meer over te weten te komen en dat te delen en daar komt uit dat ie geluidsoverlast geeft. Ik dacht dat we hier JUIST waren om elkaar adviezen te geven en wetenswaardigheden te delen. Fout dus

. We zijn hier om reclamezuiltje te spelen en dus mag je een winkeleigenaar niet corrigeren op het feit dat hij een foute beschrijving heeft gegeven van zijn bedoelde ara maracana?
Ik ken geen enkele dierenzaak die ik zal aanprijzen. Simpelweg omdat ik vind dat een intelligente vogel als een papegaai net als intelligente dieren als hond en kat niet in algemene dierenzaken waar Jan en Alleman komt (en die dus ook het een en andere aan ziekte en zeer mee naar binnen neemt) thuis horen. Waar leken zich voordoen als profs en waar je als winkeleigenaar niet altijd door kunt prikken (geloof me ik spreek uit ervaring!). Ik denk dat het meerendeel van de vogels in het NOP gekocht zijn in dierenwinkels en echt niet bij de liefhebbende serieuze kweker (en ook onder de kwekers zitten handelaren ja, dus moet je net als bij de aankoop van een hond verder kijken dan je neus lang is (en dus voel ik wel wat voor een soort van Rasvereniging voor gaaien). Dierenwinkels, vogelwinkels die beweren het beste met de vogel voor te hebben en ze dus daarom maar verhandelen aan de eerste de beste. Die babygaaien in winkels zetten. Nee, niet omdat ze zo begaan zijn met babygaaien, maar dat staat leuk voor het publiek ook, lekker vertederend.
Papegaaien die je met 6 weken getest kunt kopen, dus moeten die al met 4 weken geprikt zijn, want zo'n testje duurt even! Die vogels zijn er dan waarschijnlijk met een week of 3 al uit het blok gehaald. En dat noemen jullie geen handel?
Nou die enkele zaak die probeert zijn nek boven de rest uit te steken, mag best genoemd worden, maar het is toch van den zotte dat als je Dieca Gorinchem intikt bij Google DIT forum bovenaan staat?

En dit forum is dus GEEN reclamezuil??? Laat me niet lachen!
Speeltjes, gaaien, voer, gedragstherapie. Overal valt de naam Dieca. Ik mag aannemen dat die dus nu ook het forum sponsort dan kan ik er in meekomen. Er wordt hier wel gedaan alsof jullie allemaal hart voor papegaaien hebben, maar jullie rennen wel naar de handel die de handel in babygaaien in stand houd. En hoevelen hier zeggen niet dat ze daar zo tegen zijn?
Ik kom dus nooit in een zaak die papegaaien verkoopt en er zit er een bij mij om de hoek... Ik haal mijn voer verder weg bij dierenzaken ZONDEER dieren, want weet je. Die zijn er namelijk ook! En die zal ik eerder aanprijzen dan welke vogel of dierenzaak dan ook.