Ik heb hier toch een heel andere gedachten over, juist doordat de meeste vogels de huiskamer in verdwijnen, wordt de import gehandhaafd.
De meeste kwekers van huiskamer vogels zien enkel geld, de ouder vogels worden leeg getrokken tot er niet meer mee gekweekt kan worden.
En als dat dan het geval is worden die als kweekkoppel verkocht en nemen ze gewoon weer nieuwe import vogels.
Probeer maar eens natuurbroed grijze roodstaart te vinden.
Als de import dicht blijft zal in verloop van tijd geen natuurbroed meer voorhanden zijn en zal ook de huiskamer vogel stil aan verdwijnen.
Ik heb nx tegen huiskamer vogels, maar moet de kweker er bv maar 1 per nest uithalen en dan de rest gewoon door de ouders groot laten brengen.
Henk
Hai Henk,
laat ik voorop stellen dat ik absoluut tegen de import van wildvang ben en wij als kwekers (zeker van de gangbare soorten) maar onze eigen broek moeten ophouden.
Ook vind ik het onverantwoord om vogels ""leeg te trekken"".
Wel ben ik van mening dat beide vormen van kweek naast elkaar kunnen functioneren.
De vorm dat een ieder dat doet moet je denk ik vrij laten.
Bij al mijn vogels is het de bedoeling dat ze afentoe zelf 1 of 2 jongen groot brengen, heb ik vorig jaar met mijn rose's gedaan.
Stoppen met importen zal wel de prijs drastisch opdrijven , een simpel verhaal van vraag en aanbod, we zien het nu al gebeuren met de grijze, die is nu al 150 euro duurder als een jaar geleden.
Persoonlijk vind ik dat geen enkel probleem, maar daar zullen de kwekers wel weer op aangesproken worden,
mvg Frank