Auteur Topic: gelukkig of ongelukkig?  (gelezen 6471 keer)

TWEETY

• Gast
Re: gelukkig of ongelukkig?
« Reactie #15 Gepost op: mei 27, 2006, 14:01:24 pm »
Kijk alstjeblieft uit met hoe je reageert op dat zielige gedrag. Niet naar kijken en geen aandacht aan geven. ;)
 Nu moet ik toch weer even wat meer weten van de historie, want dat ben ik een beetje kwijt. Was er iets met haar pennen, kapotte pennen of iets? ???

ja loes, ze is te vroeg gewiekt met als resultaat.....

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #16 Gepost op: mei 27, 2006, 17:51:54 pm »
Oké, nee dan is het niet zo erg als ik dacht... Maar net als Tommy ben ik dus van mening dat je gewoon moet gaan. ;) Hup naar buiten en niet letten op haar paniekerige gedoe. Gewoon totaal negeren. Ze zijn zo ontzettend slim, Zolang dat gedrag iets oplevert (en dat doet het bij jou, je bent bezorgd, vindt het zielig etc.) blijft ze het vertonen!!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #17 Gepost op: mei 28, 2006, 23:35:46 pm »
hoi san,

luister maar naar deze goede raad en doe je ogen toe voor dat wat tweety net niet wil doen,ga met haar buiten,al is het maar enkele minuten,of zoals iemand zegt,plaatst het eten ff buiten de kooi,dan moet ze wel eruit komen
hier is er ook zo ene die voor het minst uit zijn pluimen bibbert,ik dacht dat het van de kou was ( :-[)
nee hoor,gewoon om aandacht bibbert hij,en voor je het weet zal tweety weer dingen van vroeger gaan doen
moed houden meisje en zeker meenemen op vakantie want ik verwacht haar in juli zenne ,samen met jullie natuurlijk
flipke is al ongeduldig om haar te zien,kunnen ze samenn staan bibberen  :)

volhouden zenne :-*

TWEETY

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: mei 29, 2006, 08:01:45 am »
ja vivke, dat is een mooi vooruitzicht ;)

alleen al daarvoor zal ik doorzetten.  ik vind dat ik daar wel een beetje tijd moet voor maken en dat had ik afgelopen tijd niet.

ik ga nu elke dag iets doen, niets forceren gewoon stap voor stap.we zien wel.

bedankt voor alle reacties :-*    ik hou jullie op de hoogte ,en goeie raad is altijd welkom

gr san

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #19 Gepost op: juni 11, 2006, 19:58:42 pm »
Hoe gaat het nu San?
Heb je nog steeds moed? Vertel maar hoe het ermee gaat, stap voor stap omschrijven. Dan krijg je vast en veel bemoediging en veel tips! Bovendien kunnen anderen er dan ontzettend veel van leren! Maar bovenal blijf jij je gesteund voelen!

TWEETY

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juni 11, 2006, 20:14:05 pm »
wat een lieve reactie ;)

jammer genoeg hebben al mijn pogingen tot niets geleid.

gisteren had ik de kooi open gezet terwijl ik aan het poetsen was, het eerste half uur deed ze niets, uiteindelijk was ze er uit gekomen en zat ze boven op de kooi.
ik probeerde haar te doen opstappen maar ze was weer in paniek, ze sprong naar beneden en bloede weer aan haar reeds geopereerde buikje :cry:
ik heb ze dan toch kunnen laten opstappen en heb ze gedoucht, daar genoot ze blijkbaar van.
daarna heeft ze op haar speelboom gezeten om te drogen maar ze zat weer zo stilletjes en zielig dat ik ze terug in de kooi gedaan heb.daarna zat ze weer vrolijk te babbelen.

zie je nu waarom ik meer en meer denk dat ze in haar kooi veel gelukkiger is dan buiten.

gr san

Cosch

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: juni 11, 2006, 20:33:21 pm »
Ohhh balen zeg! Vind het echt rot voor je!
Ik ben alleen bang dat ze nog steeds iets bereikt met het 'zielig' doen! Ik denk dat je moet proberen je af te sluiten daarvoor! En haar gewoon te laten zitten wara ze zit! Grijsjes zijn nu eenmaal wat lastiger met nieuwe dingen! en dan moet je doorzetten anders zullen ze nooit wennen! En ik weet zeker dat als je haar op de klimboom zou laten! tot vanavond en morgen weer een middag en avond dat het al gelijk veel beter is! Zijn favoriete speeltjes erbij! Wat lekkers af en toe!

Zul je zien!

Sterkte.

Gr Corina

jeske5

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: juni 11, 2006, 20:49:52 pm »
dat denk ik ook! wij hebben sinds kort een speelplaats voor donut en muffin, en vooral Donut is echt een zeikerd als het om nieuwe dingen gaat. Hij gaat stil zitten en de enigste keer dat hij beweegt is om van de speelplaats af te springen en naar mij of mijn vriend te rennen.
wat mij betreft heeft Donut gewoon pech, hij went er maar aan! en nu, een week later begint hij het al steeds leuker te vinden. 's ochtends zet ik de voerbakjes eerst op de speelplaats, 's avonds krijgen ze een stukje trosgierst.
volhouden, en je echt niks aantrekken van het 'zielige' gedrag!
sterkte  :-*

TWEETY

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: juni 11, 2006, 20:56:13 pm »
bedankt corina en jeske,
de hond zit er ook voor een groot deel tussen hoor,  ik kan tweety enkel buiten laten als de hond buiten is.
ze is een negenjarige staffordshire. een schat van een hond voor mensen maar voor andere dieren een duivel.
het is allemaal heel frustrerend hoor.
ik wil al mijn dieren zo goed mogelijk behandelen maar elk geval is natuurlijk appart hè.

ik blijf gewoon alles doen wat ik kan, ik ben niet het type dat bij de minste problemen haar dieren van de hand doet, moeilijk gaat ook hoor.

en tweety wordt veel ouder dan de hond dus tijd zat ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: juni 12, 2006, 13:45:48 pm »
Ik sluit me helemaal bij corina aan. t Kan echt wel anders worden ;)

TWEETY

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: juni 17, 2006, 17:21:49 pm »
deze morgen is tweety vlug uit haar kooi gekomen, toen ik mijn hand uitstak sprong ze naar de grond maar daarna kon ik alles doen :o
ze stapte op en ik heb haar onder de douche gezet , daarna op haar speelboom en daarna heb ik ze op mijn hand mee naar buiten genomen :a036: :a036:

ze stapte braaf in haar buitenkooi en nu zit ze te genieten de schat :hart:

ik begrijp er niets van, ik krijg wel weer hoop en ben blij als een kind dat ze samen met ons van het goede weer kan genieten<a href="http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb008_ZNxdm414YYBE" target="_blank">[img width= height= alt=Yes!" border="0]http://smileys.smileycentral.com/cat/4/4_17_211.gif[/img][/url]

nu ze straks nog weer verhuizen naar binnen in haar vila :) :)

Cosch

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: juni 17, 2006, 17:28:26 pm »
YEEEESSSSSSSSSSSSS

Die ziet er heel tevereden uit!
Hartstikke goed.

Gr Corina

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #27 Gepost op: juni 17, 2006, 17:56:29 pm »
He dat doet je dan goed he?!
Jij begrijpt er niets van? Misschien ben je na het heropenen van deze topic en na de reactie van Jefta toch al iets anders in je benadering en werpt dat zijn vruchten af. Ik hoop dat dat zo is, want dan komt het binnekort helemaal goed! :thumsup:

TWEETY

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: juni 17, 2006, 17:58:32 pm »
bedankt  ;)

ik hoop dat ik ze straks zonder problemen weer naar binnen krijg :-[

Cosch

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: juni 17, 2006, 18:02:33 pm »
Ik denk ook dat je houding veranderd is. Zo van: Niet aanstellen. Je moet toch!
En dat voelt ze gegarandeerd!
Nu extra leuk maken. lekkere dingen geven enzo ;)
En dan komt het helemaal goed!  :thumsup: