Het leek allemaal zo goed te gaan met Simon hier in huis ,maar sinds gisteravond bijt hij me steeds vaker.
Voorbeeld;als ik hem normaal uit z'n kooi haal dan laat ik 'm opstappen en zeg dan "stap op" dan stapt hij op en zo haal ik 'm uit zijn kooi.Dan plaatst ik 'm op de grond,standaard of op m'n schoot,dit gaat allemaal perfect ,maar.....tot gisteren avond...ik wilde Simon dus uit z'n kooi halen en deed hetzelfde als normaal,maar deze keer had hij waarschijnlijk geen zin en hapte naar m'n vinger,ik zei toen "nee,niet doen" en negeerde hem even,vervolgens wilde ik het weer proberen en toen hapte hij naar mijn vinger en beet er in...ik heb m'n hand in de kooi gehouden om hem niet te laten merken dat ik er "anders" van wordt,maar telkens greep hij naar mijn hand,toen "nee,niet doen" gezegd en de kooi deur gesloten en hem voor "straf" daar laten zitten en genegeerd.Vandaag precies weer hetzelfde,toen heb ik 'm weer even laten afkoelen en de deur pas later weer opengezet...ik liep heel even weg en daar was hij zelf uit de kooi gekomen en zat boven op zijn kooi.Even later was hij er af en liep op de grond en wij zaten op de bank en hij wil dan vaak op schoot komen zitten en dan plaats ik mijn hand voor hem zodat hij dan op kan stappen,dit ging goed tot dat hij op schoot zat.Ik had wat lekkernij'tjes bij me en voerde Simon deze,omdat hij nog niet gebeten had en om hem even te verwennen.Op een gegeven moment wilde ik opstaan om wat te doen en wilde ik Simon laten opstappen om elders te plaatsen en zodra ik mijn hand naar hem toe reikte om 'm op te laten stappen greep hij er weer naar en beet en hield vast,best effe pijnlijk ,maar liet me niet kennen wederom.Ik heb toen weer "nee,niet doen" gezegd en hem in zijn kooi geplaatst.Wat kan ik hier aan doen?
Kan het bijv. broedsgedrag zijn,want de laatste tijden wil hij me ook af en toe weer voeren en dat negeer ik ook en nu bijt hij me dus de laatste 2 dagen sowieso al...
Ik baal hier erg van,want het ging net zo goed.Ik heb geen flauw idee wat het kan zijn...er zijn geen veranderingen hier in de omgeving,hij is nergens van geschrokken oid...wat kan ik hier aan doen?Graag tips!