Auteur Topic: Ekstergedrag bij valkparkiet  (gelezen 1962 keer)

miekje

• Gast
Ekstergedrag bij valkparkiet
« Gepost op: juni 04, 2006, 19:23:20 pm »
Peanut is nu 5,5 weken, en ze is hartstikke lief.  :thumsup:
Ze heeft alleen 1 rare tik, ze bijt in alles wat glimt.
Of het nou je knopen zijn, ringen, oorbellen, kettingen, het maakt niet uit.
Ze rent er naar toe, en ze grijpt het vast.  :(
Ik probeer het af te leren, door haar iedere keer op een andere plek te zetten en duidelijk "nee" tegen haar te zeggen.
Maar ze probeert het iedere keer weer, negeren helpt dus niet.
Wat kan ik er aan doen?  ???

Cosch

• Gast
Re: Ekstergedrag bij valkparkiet
« Reactie #1 Gepost op: juni 04, 2006, 19:27:38 pm »
 ;D   ;D   ;D

Wees blij dat ze niet groter is!  ;)

Ik ben bang dat dat altijd lastig zal blijven. Ze willen gewoon overal aan zitten!
Het enige wat je kunt doen is haar voor zijn. Doe ik met coco of kaya ook vaak! als ik merk dat ze iets zien, dan haal ik het al weg of zorg ik dat ze er niet naar toe kunnen!
Succes!

Gr Corina

miekje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 04, 2006, 19:30:03 pm »
;D   ;D  ;D

Wees blij dat ze niet groter is!  ;)

;D
Mijn moeder haar ketting is al bijna gesneuveld  :-[
Als ze op je vinger zit, probeert ze ook constant je ringen te pakken.
Ik doe ze dan inderdaad af.

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #3 Gepost op: juni 04, 2006, 20:59:47 pm »
Mijn valkparkiet Ricky zit ook altijd aan mijn ring en ketting. Ik laat hem geworden want hij pakt ze alleen maar beet en maakt ze niet stuk Doordat hij weet dat dat bij mij mag laat Ricky andere glimmende dingen gelukkig met rust ook van de visite. Ik heb echter ook een tamme parkiet gehad en die had een tik voor glimmende brillen en dat was heel wat lastiger. Wij zijn dan wel geen brildragers maar een aantal van onze kennissen wel en hij probeerde van alles om er aan te gaan hangen. Lukte niet om hem dat af te leren dan maar even in de kooi.

groetjes Jeannette

Bas en Avi

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 11, 2006, 11:33:18 am »
Mijn Catharina is ook dol op glimmend spul..........goudenzegelring is haar favoriet,

Ik vind dit erg geinig dus heb ik een oude armband in haar "speeltuin"gelegd. Of ik leg het op mijn buro, dan zit ze daar te spelen. :thumsup:

lineola

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juni 14, 2006, 00:59:12 am »
onze valkparkiet (vroeger) deed dat ook, ging ze voorzichtig aan m'n oorbellen knabbelen, ook was ze dol op de flessenopener
(haren kammen met de snavel was ook een favoriet) en het ging zelf zo ver, dat ze een glimmend belletje als haar bezit zag, en als ik het belletje dan meenam, en ging rinkelen kwam ze meteen op m'n hand zitten..om het belletje af te pakken.
ook m'n catharina's zijn dol op glimmende dingen, als ik de jongen op m'n hand heb zitten is ook het eerste wat ze doen, aan m'n ringen knabbelen  :)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #6 Gepost op: juni 16, 2006, 20:19:42 pm »
Ik lees dit nu pas en moet toch nog even van ons valkje Skye vertellen. Skye is ook op blingbling en probeert alles wat glimt te pakken. Op een gegeven moment zat ze aldoor aan mijn oorbel, ik haal dr van mijn schouder en ze gaat rustig op mijn hand zitten knarsen. Toch klonk dat knarsen wat vreemd. In een opwelling peuter ik dr snavel open (dat ik dat durfde!) en wat zie ik???
Een zirkionaatje uit mijn oorbel!!! :o Die had ze uit mijn oorbel gesloopt en ze zat dus rustig op dat stukje glas te kauwen! :o
Moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren.