Auteur Topic: Dr Hooimeyer  (gelezen 2521 keer)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Re: Dr Hooimeyer
« Reactie #15 Gepost op: juni 06, 2006, 21:16:00 pm »
Cornelissen in Nijmegen vraagt ook een hoofdprijs. Over hem hoor je nooit iemand  :CENS

jeske5

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juni 06, 2006, 21:17:52 pm »
wat is dan de prijs van een consult bij Hooijmeijer?

Cosch

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juni 06, 2006, 22:05:57 pm »
Officieel is het 20,90 euro per 10 minuten!
Maar hij schippert enorm met de prijzen!
Ik ben toen 1,5 uur binnen geweest en hij heeft voor consult ong eur 50 gerekend!
Bij een andere vogelarts ben je ook 30 euro voor een half uur kwijt!

Maar dat er mensen zijn die hem erg hoog aanschrijven hoeft toch niet te betekenen dat hij dan niet goed is?

Het is nu eenmaal zo dat Hooimeijer veel geld vraagt, heb je het er niet voor over, ga dan naar een ander. Iedereen kan de prijzen op zijn site lezen, dus niemand kan voor verassingen komen te staan!

We hebben trouwens al tig topics met als onderwerp Hooimeijer, duur en god.  ::) Dus wat dat betreft is dit oud nieuws!

Pluisje

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juni 06, 2006, 22:42:57 pm »
Ik dacht zal me inmengen of niet  ;)
Volgens mij zijn de meeste reacties op Hooimeijer even ongenuanceerd als hij zelf is.
"Jij ben of met ons of tegen ons"
Inclusief mijzelf, maar dat komt later.

Of hij duur is of niet - is een persoonlijke opvatting. Professionele hulp kost geld.
Bij alle goede raad als je een papegaai wilt aanschaffen staat er: let op, papegaai maakt rotzooi,
papegaai maakt lawaai, papegaai kan hard bijten en papegaai kost hoop geld en niet alleen aanschaf maar vooral onderhoud -
voer, speeltjes, dierenarts. Ik denk het echt niet dat ik het hier het beste heb, maar ik wist waar ik aan begon
en ik heb het er voor over (desnoods gaat het ten koste van andere uitgaven) - als het nodig is.

Ik weet alles over consulten (2 stuks) en ik moet zeggen - ik heb er niks aan gehad. 5 stappen plan is niks anders dan primitieve
psychologie, zo voed je kinderen op, honden, paarden. Goed idee, maar ik wist er al alles van en meer
(een leek was ik zeker niet).
Mijn vogel was tegen mijn wil gekortwiekt door Hooimeijer. Mijn watje Aphyna, die al o! zo onzeker was raakte helemaal van slag.
Is het één van de oorzaaken waarom ze zo intensief ging plukken? Weet ik niet. Ik heb er nog steeds erg spijt van dat het gebeurde.
Ik kreeg dus een standaard praatje voor mensen die erg weinig van papegaaien weten (die ik ook tijdens zijn lezingen
al heb gehoord) terwijl ik voor een individueel geval - mijn vogel - met haar eigen geschiedenis en zo kwam. Aphyna kon al
puzzels voor 2-3 jaar oude kinderen oplossen en ik moest luisteren hoe je leert opstappen  :o (ze stapte al 3 jaar zonder enig aarzelen op)
en ik kon er geen woord tussen krijgen.
Erg jammer, zo een aanpak. Ben ik boos op hem, JA, voor zijn ongenuanceerheid en opervlakkige
aanpak.
Omdat ik mijn vogels weiger te kortwieken mag ik ook niet aan GRATIS  ;) wandelingen mee doen.
Mis ik het?
(Ik heb ook overigens niks tegen kortwieken - maar het moet individueel bekeken worden,
en dan kijken naar een specifieke eigenaar en naar een specifieke vogel. Wel is het zo dat als mensen vogel vliegend laten ze goed moeten weten waaraan ze
beginnen, en dat weet ik heel goed).

MAAR.... Ik vind wel dat Hooimeijer erg belangrijke maatschappelijke functie heeft. Zijn fanatieke inzet tegen wildvang,
verkoop van baby-papegaaien en opleiding van mensen die een papegaai aanschaffen zonder te weten waaraan ze begonnen zijn.
Mijn respect voor zijn inzet voor zoals hij dat zelf zegt "welzijn voor papegaaien"  :thumsup:.
En wat en waaraan hij verdient en wat en waaraan hij dat uitgeeft weet ik niet, zoals meeste van jullie aanvallers volgens mij.

PS
Hij is trouwens geen doctor "Dr", maar doctorandus = Drs

« Laatst bewerkt op: juni 07, 2006, 00:26:35 am door Pluisje »

Bonnie

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juni 07, 2006, 15:12:20 pm »
Ik heb de man wel eens gesproken... ook over mijn vogel en hij gaf me heel veel goede adviezen. Verder ben ik nooit bij hem geweest vanwege de afstand en inderdaad de prijs  :-[... t is best duur!

Zijn theorie sta ik absoluut achter en misschien kom ik er nog wel eens... ik ga nu eerst naar een vogelarts in Driebergen... dat is dichterbij voor me en die man schijnt ook goed aangeschreven te staan.

Cosch

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juni 07, 2006, 15:14:20 pm »
 :thumsup:

Ik ga met de vogels ook naar Frank Verstappen in Driebergen!
Is idd een goede en fijne vogelarts!  :thumsup: