Auteur Topic: verf?  (gelezen 928 keer)

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
verf?
« Gepost op: juni 09, 2006, 09:12:43 am »
Hallo we hebben een kooi voor Pika gekregen nu is de verf niet zo mooi meer. Heb op het forum gelezen verf/lak op waterbasis, maar verder geen info over waar de lak/verf aan moet doen. Iemand nu meer ervaring?

bvd Jeannette

Cosch

• Gast
Re: verf?
« Reactie #1 Gepost op: juni 09, 2006, 11:45:22 am »
Nee dat zou ik niet doen! Waarschijnlijk zit er meer schadelijke stoffen in dan je denkt! En ze knagen er toch aan!
Ik ben bang dat je beter een nieuwe kooi kunt kopen! Want het moet wel veilig zijn natuurlijk!

Offline pika

• Net zelfstandig
« Reactie #2 Gepost op: juni 09, 2006, 11:49:03 am »
Daar was ik ook al bang voor, maar ze worden toch gelakt in de fabriek? Het gaat natuurlijk niet om de tralies maar de staanders.
De kooi is gelukkig wel in zo'n staat dat ze kan worden gebruikt, maar zal alvast beginnen met een spaarpotje ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juni 09, 2006, 11:54:36 am »
De goede kooien hebben een coating! Hoe dat precies aangebracht word weet ik niet. Maar dat krijgen ze er niet af!
Dus zal zo'n kooi ook niet snel roesten. En roest is ontzettend slecht!

De eerste kooi van coco bladderde helemaal af! Het verf. Was ook een nep kooi, wel een hele fijne!  :)
Toen ging ik voor controle naar de vogelarts en die zei: gelijk een nieuwe kooi kopen. Het liefst nog gisteren dan vandaag. Want die verf of nep coating is erg slecht voor ze!
Dus dat heb ik toen maar gedaan! Heb wel zo goed als mn aankoop bedrag terug gehad van de dierenwinkel! Dus dat was wel netjes!  :thumsup:

Gr Corina

Offline pika

• Net zelfstandig
« Reactie #4 Gepost op: juni 09, 2006, 12:06:15 pm »
oke ik hoorde net van mijn man dat de kooi dan inderdaad het beste kon worden "gepoedercoat"en dan kun je dus inderdaad beter een nieuwe kopen.  ;)