Auteur Topic: Geslacht Kaya  (gelezen 7158 keer)

billy

• Gast
Re: Geslacht Kaya
« Reactie #15 Gepost op: juni 09, 2006, 23:12:43 pm »
Hij is 6 maanden geleden getest op PBFD
Verstappen heeft het in een buisje gedaan met ander spul (alcohol???) En hij vertelde dat dat jaren goed blijft!
En ik heb idd gendika gebeld om te vragen of dat ik dat kon opsturen. Die telefoniste reageerde wat vaag, maar volgens haar kon het wel!

Dus ik heb het opgestuurd. Mocht er iets zijn dan hoor ik dat zullen ze wel bellen!  ;)

Straks komt er uit de test Uw papegaai moet naar de AA  ;D ;D
Groetjes Els

jeske5

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juni 09, 2006, 23:15:34 pm »
 ;D  ;D

corina, denk je echt dat Kaya een popje is?

Pluisje

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juni 09, 2006, 23:17:05 pm »
Hij is 6 maanden geleden getest op PBFD
Verstappen heeft het in een buisje gedaan met ander spul (alcohol???) En hij vertelde dat dat jaren goed blijft!
En ik heb idd gendika gebeld om te vragen of dat ik dat kon opsturen. Die telefoniste reageerde wat vaag, maar volgens haar kon het wel!

Dus ik heb het opgestuurd. Mocht er iets zijn dan hoor ik dat zullen ze wel bellen!  ;)

O, dan zit het waarschijnlijk wel goed.  :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juni 09, 2006, 23:22:42 pm »
;D ;D

corina, denk je echt dat Kaya een popje is?

Nou, ik zou niet verbaasd opkijken als hij een popje is. Maar m'n gevoel zegt dat hij een man is!

Cosch

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juni 16, 2006, 16:54:45 pm »
He verdorie, het is ze inderdaad niet gelukt om uit dit buisje bloed een geslacht te krijgen! Heb een mail gehad. Dat het na enkele pogingen niet is gelukt en ze vragen om ander materiaal.

Gelukkig heeft Pascal beloofd om te helpen met veertjes trekken als dat nodig is. Dus daar houd ik hem aan!
Maar ik moet dan nog wel ruim een week wachten!  :cry:  :cry:  :cry:

Gr Corina

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #20 Gepost op: juni 16, 2006, 17:01:47 pm »
Waarom niet endoscopisch??, weet je het direct, kan je zelf meekijken:):) en de vogel kan ook verder nagekeken worden inwendig.
Kost net zoveel.

Henk

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #21 Gepost op: juni 16, 2006, 17:22:06 pm »
Waarom niet endoscopisch??, weet je het direct, kan je zelf meekijken:):) en de vogel kan ook verder nagekeken worden inwendig.
Kost net zoveel.

Endoscopisch is toch met een roesje? Dat brengt toch risico's met zich mee? Kleine dan weliswaar, maar toch. 5 veertjes trekken is geheel risicoloos. (voor de papegaai dan  :))

Wickingh

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: juni 16, 2006, 17:31:17 pm »
He verdorie, het is ze inderdaad niet gelukt om uit dit buisje bloed een geslacht te krijgen! Heb een mail gehad. Dat het na enkele pogingen niet is gelukt en ze vragen om ander materiaal.

Gelukkig heeft Pascal beloofd om te helpen met veertjes trekken als dat nodig is. Dus daar houd ik hem aan!
Maar ik moet dan nog wel ruim een week wachten!  :cry:  :cry:  :cry:

Gr Corina

Tja,

anders gewoon langs komen, als ik al ara's kan hanteren moeten grijzen een peuleschil zijn he  :)

mvg Frank

Offline broto

• Aan de leg
    • www.conure.nl
« Reactie #23 Gepost op: juni 16, 2006, 17:35:38 pm »
ja zit een heel klein risoco aan, maar de voordelen wegen bij mij zwaarder, het kunnen zien of het verder in orde is aan de binnenkant van de vogel, wordt dan ook gelijk meegenomen.
Heb de laatste 6 jaar zeker een 30 vogels laten sexen, en er is nooit enig probleem geweest.
Heb nu de 5 jonge tovi's zitten, deze worden ook endoscopisch gesext, moet dan wel een paar maandjes wachten , want het kan pas als de jongen 6 maanden oud zijn is, anders is het niet te zien. Dat is dan wel een voordeel van DNA sexen, maar zo kan ik wel nog een paar maanden extra genieten van de jongen  ;D ;D, dus dat nadeel heeft ook een voordeel  ;D ;D ;D

Henk

Cosch

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: juni 16, 2006, 18:40:33 pm »
Ik heb net even Verstappen gebeld en gevraagd hoeveel dat kost om het endoscopisch te laten onderzoeken. Maar hij wil dat niet doen voor alleen geslachtsbepaling van een huiskamer vogel! Het is t ezwaar voor de vogel, als het ook anders kan dmv veren trekken.

Hij vond het wel erg raar dat Gendika geen dna eruit kon halen want hij doet dat altijd zo. en dat buisje kan bij wijze van spreken 1000 jaar bewaard worden en dan nog kan er DNA uitgehaald worden.

???  ???

Nou ja, dan maar veertjes trekken idd!

marian53

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: juni 16, 2006, 19:27:50 pm »
Ik ben benieuwd wat ze of hij is  :)

Offline broto

• Aan de leg
    • www.conure.nl
« Reactie #26 Gepost op: juni 16, 2006, 19:58:45 pm »
Zelf ga ik altijd naar Feld in Amersfoort, kost 20€ per vogel, als je die belt die doet het wel hoor en je mag dan ook gelijk meekijken, weet je het zeker :):), en ze hebben er echt geen last van hoor

Henk

Tommy

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: juni 16, 2006, 23:13:29 pm »
Ah jammer :(

Maar corina..die veertjes kun je er zelf toch ook best uittrekken ?...valt heel erg mee :)

Cosch

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: juni 16, 2006, 23:14:51 pm »
 :o  :o

Tommy

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: juni 16, 2006, 23:16:33 pm »
 :o Wat? ;D Echt hoor! t valt erg mee...ik heb t bij al mn vogels gedaan en t boeide ze niks :)