Gisteren konden we haar ophalen. Ik was al bang dat het niet door kon gaan omdat de bestelde kooi maar niet kwam, maar gelukkig mochten wij van de fokker wel een kooi voor een aantal dagen lenen. Dus gisteren is ze toch nog gearriveerd.
De kweker dacht dat het een popje was, dus hebben we haar Kira genoemd. Kira is een Bont Boertje, maar dan de roodbuik variant en ze is nu ongeveer 11 weken oud.
Maar nu we haar hebben, heb ik een paar vraagjes. Kira is best tam, ze blaast en gromt niet (dat doen ze toch wel eens, als ze bang zijn ofzo?) en loopt ook niet weg als je bij de kooi gaat staan. Maar als je haar wilt aanraken, dan maakt ze een geluidje (ik kan het niet echt omschrijven, echt boos klinkt het niet, maar veel verstand heb ik er niet van) Het lijkt wel een parkiet geluidje. Als je haar dan wel aanraakt, dan 'proeft' ze je hand, ze bijt dus niet. Maar is dat geluidje een teken dat ze het niet leuk vind? Ze maakt alleen geluid als je haar wilt aanraken, maar doet dat niet altijd. Verder heeft ze nog niet veel lawaai gemaakt. Is dit normaal?
Ook het opstappen wil niet zo. Omdat ze nog maar 11 weken is heeft ze dit nog niet geleerd. Elke keer als ik het probeer loopt ze weg. Alleen als ik haar zover krijg dat ze geen kant opkan dan op mijn hand, gaat ze erop. Maar ook zo snel weer af. Komt dit omdat ze moet wennen? Ben ik te ongeduldig met haar het opstappen leren?
Vandaag heb ik haar ook even op haar kooi laten zitten. Maar ook dat lijkt ze wat eng te vinden. En van de kooi af al helemaal. Als ze op mijn hand zit, wil ze het liefst naar mijn schouder. Dat is toch een teken dat ze het nog niet helemaal vertrouwen (dan zoekt ze toch een hoger plekje?)? Hoelang zou het ongeveer duren voordat ze gewend is en het leuk buiten de kooi vind?
Ik weet het, veel vraagjes. Maar ik wil niks forceren en graag weten of ik ook te snel wil ofzo. Bovendien wil ik dat mijn Kira gelukkig is.
Ow ja, vergeten. Aangezien jullie gek op foto's zijn

: