Auteur Topic: Kira, onze nieuwe Bonte Boer, is gearriveerd!  (gelezen 12003 keer)

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
Re: Kira, onze nieuwe Bonte Boer, is gearriveerd!
« Reactie #45 Gepost op: juni 21, 2006, 14:44:59 pm »
Was dit toen ze in de kooi zat? ik neem aan van wel. Je kunt wel zeggen van territorium gedrag, maar ik vind haar daar nog te jong voor. Denk toch dat ze denkt dit plekje is veilig en van mij dus afblijven. Was ze nu buiten de kooi wel liever?

jeannette

007

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: juni 21, 2006, 15:07:13 pm »
Het was halverwege het deurtje van de kooi, dus nog niet echt erin, maar ook niet echt erbuiten. Ik probeerde haar ook niet aan te raken (dat heb ik dagen geleden al opgegeven), maar ze besloot zelf om mijn hand te pakken die dus de tak vast hield. Buiten de kooi is ze dus inderdaad liever. Dan bromt ze nog wel een beetje als je in de buurt komt, maar ze dreigt niet en probeert niet te bijten. Ook voelt ze haar daar wel op haar gemak want ze gaat dan (eindelijk) weer wat normale geluidjes produceren en niet van de hoge frustratie 'ik ben boos' geluidjes.

Offline pika

• Net zelfstandig
« Reactie #47 Gepost op: juni 21, 2006, 15:43:35 pm »
Ik kan je op dat gebied ook niet echt verder adviseren dan geduld, geduld. Hoe de gedragingen verder van een bb is weet ik ook niet. Hoop dat er nog wat positieve tips binnenkomen van andere forumleden die ook zijn begonnen met een jonge bb. Geef de moed in elk geval nog niet op ::)

Tommy

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: juni 21, 2006, 19:47:08 pm »
Sommige vogels zijn idd heel anders als ze in de kooi zitten. Dus zoveel mogelijk BUITEN de kooi met hem werken en een fijne klimoom geven waar hij ook zn eigen plekje heeft buiten de kooi. Dan gaat het over een tijdje vast veel beter :-*

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #49 Gepost op: juni 21, 2006, 21:54:25 pm »
je schrijft daar ergens,-ze is bijna 3 maand-
eet ze wel alleen en genoeg,moet je haar nog pap voeren
ik dacht dat pas alleen aten met hun volle drie maand,als ze nu bijna 2 weken bij jou is,was ze maar 2.5 maand toen je haar kocht,jeemeniee,da's nog een hele baby dan,geen wonder dat ze zo angstig is en vreemd
dus zoals ik al eerder zei en de anderen ook,heb geduld en alles komt goed

007

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: juni 21, 2006, 22:13:18 pm »
Volgens de fokker was ze 11 weken ofzo toen ik haar kreeg en was ze helemaal pap af. Ze krijgt nog wel eivoer en eet echt voor 10! In de ochtend is het eerste wat ze doet naar de voerbak om daar even lekker een half uurtje te eten. Gedurende de dag keert ze meerdere malen terug om te eten. 's Middags krijgt ze haar eivoer (dat was ze zo gewend) en ook dat schoteltje raakt helemaal op. Daarnaast krijgt ze nog groenten en fruit die er ook met smaak in gaan. Dus ze eet zeer goed zelfstandig.
Eten is dus haar probleem niet  :)

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #51 Gepost op: juni 21, 2006, 22:17:00 pm »
amai als ik dat zo lees is dat een echt vreetvarken  ;D

maar nu heb ik ook een vraagje,kan het geen kwaad zoveel eivoer of kan je dat grenzeloos geven ?

007

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: juni 21, 2006, 22:21:20 pm »
Ik geef haar niet grenzeloos eivoer. 's Middags krijgt ze een schoteltje met misschien 2 a 3 eetlepels eivoer. Dat is tegen de avond dan op. De volgende dag krijgt ze dan pas meer. Zo zei de kweker dat het moest, dus zo doe ik het maar. Of grenzeloos eivoer geven schadelijk is zou ik eerlijk gezegd niet weten....
Maar mijn BB'tje is dus nog eigenlijk te jong? Zou ze nu nog aan de pap moeten zitten dan?

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #53 Gepost op: juni 21, 2006, 22:31:07 pm »
nee ik denk niet dat ze nog MOET aan de pap zitten,vermits ze al heel zelfstandig eet
en vermits je zelf zegt dat ze goed eet en vanalles wat hoeft ze zekers geen pap meer
wat je wel af en toe kan doen om extra vitamientjes te geven is roosvicee in het water doen,maar je moet juist wel zien dat het de die is zonder toegevoegde suikers

007

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: juni 21, 2006, 22:32:58 pm »
Ik zal wel eens in de winkel kijken voor de juiste Roosvicee. Bedankt voor de tip!  :thumsup:

007

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: juni 22, 2006, 10:26:09 am »
Weet iemand trouwens hoe ik haar dat grommen een beetje af kan leren? Zelfs als ik haar wat lekkers geef gromt ze, maar ze neemt het eten wel aan dus. Wat ik me dan afvraag is waarom ze gromt? Waar is ze het niet mee eens?
Ik dacht zelf dat ik haar eerst iets lekker laat zien. Als ze dan duidelijk maakt dat ze het wil hebben gaat het eten richting haar. Maar zodra ze gromt draai ik me om en krijgt ze het lekkers dus niet. Zo probeer ik het een paar keer en blijft ze grommen, dan loop ik de kamer uit. Ze krijgt het lekkers dan pas als ze zonder grommen het aanneemt. Is dat een goede manier, of raakt ze hier alleen maar gefrustreerder door?
Zijn er misschien ook andere manieren?

Tommy

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: juni 22, 2006, 10:43:18 am »
Geduld!  ;) :-* Hij krijgt heus wel door dat je aardig bent en dat brommen niet nodig is en ook niet helpt.
Ik zou dus ook niet de kamer uitlopen, want dan heeft t brommen wel effect :)

Doe maar net of hij helemaal niet bromt...je bent even doof ;) En ga gewoon door waar je mee bezig bent. Dus ook iets lekkers geven...gewoon doen alsof hij niet bromt, vertel wat je hem geeft en belonen als hij t aanneemt. Dat vertellen mag best uitgebreid kijk zelf maar naar het geen je vasthoudt en vertel over de kleur de vorm etc etc ...ook bij speeltjes en dan laat je het voelen, aanraken of pakken, net wat hij al durft. En altijd belonen, ook al bromt hij erbij of raakt ie t maar net met t puntje van zn snavel aan. Hij is geweldigggg als ie t doet. Als je dit regelmatig doet, dan krijgt ie snel meer zelfvertrouwen en vertrouwen in jou :-*

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #57 Gepost op: juni 22, 2006, 14:14:35 pm »
en je er niets van aan trekken als mensen je bezig zien of horen met je gaaitje
want ik merk dat sommige mensen aan men verstand twijfelen als ze me bezig horen tegen flipke,net of ik tegen een mens bezig ben en weet je als hij dan soms terugbazelt ,kijken ze nog raarder
niets van aantrekken,gewoon doen !!

Offline pika

• Net zelfstandig
« Reactie #58 Gepost op: juni 22, 2006, 14:18:35 pm »
inderdaad niets van aantrekken. Ik krijg hier soms commentaar dat ik meer met de dieren praat dan met de  mensen in huis :)

Tommy

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: juni 22, 2006, 16:07:44 pm »
 ;D ;D Dat is een goed teken :thumsup: