Auteur Topic: scenic pellets!  (gelezen 58358 keer)

jokesfokes

• Gast
Re: scenic pellets!
« Reactie #15 Gepost op: juni 17, 2006, 18:02:38 pm »
Ik ben er vandaag geweest en heb een heel gesprek gevoerd met die mensen, het voer ziet er goed uit smaakt ook goed( ja ik heb ze geproefd)

De prijs ligt een stuk lager dan de h pellets ze hebben voor alle soorten( lees grote) verschillende pellets ook handopfokpap, en een pellets speciaal voor jonge amazones die is iets zachter van structuur en om mee te beginnen ideaal, je kan ze weken in water of vruchtensap zonder dat ze uit elkaar vallen, alles is puur natuurlijk, dus geen conserverings middelen eraan toegevoegd, en natuurlijk kleurstoffen gebruikt voor de rode pellets,

Ik kreeg 2 grote zakken pellets mee , de staafjes en de korrel, en een zak handopfok voer, en dat helemaal gratis om het te testen.

Thuisgekomen heb ik aan alle gaaien de 2 pellets gemengt gegeven, en wonderbaarlijk begonnen ze er gelijk allemaal van te eten zelfs de verstokte zaad eters :)
Django mijn amazone had zelfs zo'n trek dat hij zijn hele poot vol had met die staafjes hahaha
Dus het valt erg in de smaak deze pellet,
wel nog even met dokter bastiaanse erover gesproken en hij zei dat ik gewoon moest verdelen dus pellets en zaad blijven voeren :thumsup:

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #16 Gepost op: juni 17, 2006, 18:56:50 pm »
mooi een positieve reactie dus!!
nog meer mensen?

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Vrouw
  • sweety
    • aursil
« Reactie #17 Gepost op: juni 17, 2006, 20:33:40 pm »
hoi

we zijn er ook geweest en we kregen ook zaken met pellets mee om te proberen zelf ook een zak voor handopfok . :a036: :a036:
er is wel een nadeel je moet het voer wel zelf daar ophalen ze  sturen het niet op met de post ,
ik weet niet of er nog meer adressen zijn in nl waar dat je het kunt kopen . ???
de opendag bij bastiaansen was zeker de moeite waard .

gr angelina

jokesfokes

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juni 17, 2006, 20:42:39 pm »
hai angelina
ik heb daar met bastiaanse gesproken en volgens mij wilde hij het wel opsturen, maar je kan het ook bij je eigen dierenarts bestellen dan zal het wel iets duurder zijn als bij hun, maar dat ga ik zelf ook nog even uitzoeken, volgens mij is het voor een dierenarts te bestellen bij aesculaap nederland, zal wel een groothandel voor diervoeder zijn, kreeg ook een brief mee dat er maandag in breda een dag is over scenic ook met die mensen erbij, en daar stond het in dus denk dat elke dierenarts daar wel kan bestellen ;)
« Laatst bewerkt op: juni 17, 2006, 20:46:38 pm door jokesfokes »

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #19 Gepost op: juni 18, 2006, 08:34:11 am »
ik had een mail terug gekregen van hun dat ze wel aan opsturen doen
komt dan wel verzendskosten bij maar ja dat lijkt me normaal

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #20 Gepost op: juni 18, 2006, 11:00:51 am »
Ik ben ook even geweest met 2 aga's, het was leuk daar.  :thumsup:
Over de pellets, heerlijk dat het allemaal in het engels was, aangezien ik daar zo goed in ben  :-[ ;D
Wat ik begrepen heb zijn de pellets nieuw in Nederland, maar bestaat het in Amerika al rond de 20 jaar, dus daar heeft het voer zich wel bewezen, zoals er werd gezegd.
Ik heb ook wat pellets meegekregen, maar lang niet genoeg om de pellets te testen, dus ik weet het nog niet.   ???
Ik zal eens met Bastiaanse gaan overleggen over deze pellets.

marian53

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: juni 18, 2006, 11:10:12 am »
 t moet toch wel een goede soort pellet zijn als zelfs de direkteur er voor uit Amerika komt om het uit te leggen  :P alleen snap ik niet waarom het niet verstuurd kan worden  :CENS wel gratis weggeven

Wickingh

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: juni 18, 2006, 11:11:21 am »
Hai,

ik ben benieuwd naar mensen die idd met deze pellet gaan werken en hoe die er over denken na pakweg een 1/2 jaar.
Dan zal moeten blijken of het een aanvulling is op het steeds dichter wordende woud van pellets.
Amerika loopt in deze ontwikkelingen zeker voor op Europa , maar niet alles wat uit de VS komt is ook gelijk maar goed.
Wat me wel tegen de borst stuit dat ook hier weer kennelijk een monopolie van dierenartsen op moet zitten.
Als wij gezond voedsel willen eten ,gaan we toch ook niet naar onze huisarts om het daar te kopen?

mvg Frank

Caiolinda

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: juni 18, 2006, 11:12:58 am »
t moet toch wel een goede soort pellet zijn als zelfs de direkteur er voor uit Amerika komt om het uit te leggen  :P alleen snap ik niet waarom het niet verstuurd kan worden  :CENS wel gratis weggeven

Volgens mij is er net geschreven dat het wel kan worden verstuurd.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #24 Gepost op: juni 18, 2006, 11:19:59 am »
Hai,

ik ben benieuwd naar mensen die idd met deze pellet gaan werken en hoe die er over denken na pakweg een 1/2 jaar.
Dan zal moeten blijken of het een aanvulling is op het steeds dichter wordende woud van pellets.
Amerika loopt in deze ontwikkelingen zeker voor op Europa , maar niet alles wat uit de VS komt is ook gelijk maar goed.
Wat me wel tegen de borst stuit dat ook hier weer kennelijk een monopolie van dierenartsen op moet zitten.
Als wij gezond voedsel willen eten ,gaan we toch ook niet naar onze huisarts om het daar te kopen?

mvg Frank

Met daar 1 verschil dat je door Bastiaanse niet word gedwongen om de pellets te geven  ;) sterker nog, hij praat er niet eens over en ik mocht voor mijn zieke vogel gewoon (toen ze daar lag ) mijn eigen pellets geven ipv scenic pellets.
Verder zeg ik niet dat het goede pellets zijn, hoe kan ik dat weten  ::)
Ik ben er alleen benieuwd naar.  ;)

Caiolinda

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: juni 18, 2006, 11:51:49 am »
Hoi Janina dat is waar wat jij zegt hij heeft het helemaal niet over de pellets als je bij hem bent ik heb om Quinzy aan te laten sterken omdat hij behoorlijk was afgevallen de handopfok pellets mee gekregen en hij is weer lekker op gewicht gekomen. Daar gaat het om toch.

Ik denk gewoon dat als zo'n bedrijf voet aan wal wil zetten in Nederland ze een dierenarts nodig hebben. Als ze het goed willen opstarten.

Wickingh

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: juni 18, 2006, 12:11:58 pm »
Hai dames,

voordat ik verkeerd begrepen word, ik ben zeer benieuwd en sta zeker open voor positieve ontwikkelingen mbt pellets.

Ik hoop dat er enkele mensen , hiermee aan de slag gaan om daarna de ervaringen te delen.
Wat voor mij belangrijk is dat de vogels in goede conditie komen cq daarin blijven, als een dergelijke pellet daartoe kan bijdragen  :thumsup: .

Wat wel de suggestie is , dat als dierenartsen het verkopen het dus automatisch een uitstekend produkt is en daar krijg je me niet zo maar aan.
Ook kan ik niets met , als de direkteur uit Amerika komt ,dan is het goed! ??? Volgens mij is hij dan bezig met marketing en dat heeft niets met kwaliteit te maken.

En dwingen werkt uiteindelijk altijd verkeerd, Dr. Bastiaanse is daar gewoon slimmer in,

mvg Frank

Caiolinda

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: juni 18, 2006, 12:43:36 pm »
Hoi Frank,

Ik geloof niet in de fabeltjes dat als een dierenarts het verkoopt dat het dan goed is maar Quinzz is er lekker mee opgeknapt en daar gaat het mij om.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #28 Gepost op: juni 18, 2006, 12:54:33 pm »

En dwingen werkt uiteindelijk altijd verkeerd, Dr. Bastiaanse is daar gewoon slimmer in,

Hij maakt absoluut geen reclame voor deze pellets. Hij heeft het woord Scenic pellets in mijn bijzijn nog nooit genoemd, dus of dat slimmer is? Ik denk dat hij een arts is die respect heeft voor mensen die andere pellets geven en zijn mening niet zal opdringen.

Ik denk dat ik er mee aan de slag wil, zodra de ecobird op is.
Ecobird bevalt, alleen blijf ik met die rare bruine randjes aan de onderkant van de veren zitten.... ???

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #29 Gepost op: juni 18, 2006, 12:56:30 pm »
Ik geef deze pellets wel al een poosje (naast de andere pellets) en merk geen rare dingen,
alleen jammer dat ze er niet heel gek op zijn.
Als de andere pellets op zijn ga ik zeker proberen alleen scenic te geven als pellet.

En Frank,je kan wel gaan zitten wachten tot iemand anders het gaat proberen,
maar net als met alle andere pellets geld ook voor deze pellets dat het niet bij elke vogel hetzelfde doet.
Dus als ook jij je kennis wilt verrijken,zou je het zelf ook kunnen proberen,
ipv straks weer een eindeloze discussie te voeren over de mening van anderen  :)