Auteur Topic: scenic pellets!  (gelezen 58502 keer)

cosch

• Gast
Re: scenic pellets!
« Reactie #240 Gepost op: september 02, 2008, 22:40:32 pm »
 :thumsup: :thumsup:
Wat goed.

Ja Kaya veranderde van een gaai die zooooo sloom was in een gaai die rent en fladdert enzovoorts!  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #241 Gepost op: september 03, 2008, 10:30:46 am »
Ik vermoed dat de overgang niet moeilijk zal zijn hoor Corina. Was hier ook heel makkelijk. Maar weet even niet meer wat ze nu kregen voor de Scenic. Denk toch de H. Anders geef je ze even wat Ecobird dan eten ze de Scenic gráág!!  ;D

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #242 Gepost op: september 03, 2008, 10:38:11 am »
 ;D  ;D

Ecobird krijg ik er hier hélemaal niet in  :o bij geen van allen.

cosch

• Gast
« Reactie #243 Gepost op: september 03, 2008, 10:43:49 am »
Whahah. Dat is een goeie tip. cheesy2

Ecobird was hier ook een drama. Ze hebben het wel gegeten maar met 'lange tanden'  :)
Ik ben benieuwd. Pascal zou het meenemen dus als ik het heb ga ik al langzaam wat in het bakje doen enzo. Hopelijk gaat het dan heel makkelijk.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #244 Gepost op: september 03, 2008, 11:53:15 am »
Whahah. Dat is een goeie tip. cheesy2

Ecobird was hier ook een drama. Ze hebben het wel gegeten maar met 'lange tanden'  :)
Ik ben benieuwd. Pascal zou het meenemen dus als ik het heb ga ik al langzaam wat in het bakje doen enzo. Hopelijk gaat het dan heel makkelijk.

Als je volledig over wilt dan kun je het het beste alleen geven. Dus niet gemengd met eten wat ze kennen. Anders eten ze alleen hetgeen eruit wat ze kennen en het onbekende laten ze liggen. Als alleen het onbekende wordt aangeboden hebben ze geen keuze en zullen ze sneller een poging wagen. Het ligt immers op de plek waar eten hoort te liggen.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #245 Gepost op: september 03, 2008, 16:47:42 pm »
Grappig om die verschillen te zien  :) , hier gaat Ecobird er goed in, maar Scenic  tongue2 is en blijft drama  :)
Woody eet er gewoon niet van, die was 13 gram ( op 54 gram ) kwijt omdat ik wilde dat hij Scenic at.
Nou ziet Woody er super uit en is hij al ouder dan 14, dus had ik zoiets 'blijf jij dan maar aan de Ecobird'
De anderen eten het...als het echt, echt echt moet. 
Ik ben nu Totally Organics pellets aan het uitproberen, zonder dwang wordt dit verslonden, ze eten ervan als ze al een maand zonder staan  :CENS ;D

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #246 Gepost op: oktober 03, 2008, 23:23:36 pm »
Als je volledig over wilt dan kun je het het beste alleen geven. Dus niet gemengd met eten wat ze kennen. Anders eten ze alleen hetgeen eruit wat ze kennen en het onbekende laten ze liggen. Als alleen het onbekende wordt aangeboden hebben ze geen keuze en zullen ze sneller een poging wagen. Het ligt immers op de plek waar eten hoort te liggen.

Ik heb nu de 2 pound op voorraad. Heb het vandaag geleverd gekregen.

Heb direct 1 zak aan mezelf verkocht  :) en aan de gaaien gegeven. Orrie pakte er direct 1 aan en knabbelde hem op. Hij kende het echter al, omdat hij het bij Loes ook krijgt.

Voor Japie en Cocootje is het nieuw.

Ik heb het Japie nog niet zien eten, maar hoorde net geknabbel naast me en het was de Cocootje  :o . Als er 1 lastig is met eten dan is het Cocootje wel  :seestars:

Hier gaan ze dus per dag verschillend voer krijgen vanaf vandaag. De ene dag Harrissons en de andere dag de Scenic. Dit om de afwisseling voor ze hoog te houden. Ik ga het bewust niet mengen met als reden mijn citaat hierboven, maar ook omdat je dan het evenwicht van de voeding uit balans gaat halen als je gaat mengen.

Hier dus succes  :thumsup:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #247 Gepost op: oktober 03, 2008, 23:25:23 pm »
 :thumsup: netjes  :thumsup:

arnootje

• Gast
« Reactie #248 Gepost op: oktober 03, 2008, 23:26:05 pm »
ikke ikke ikke  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #249 Gepost op: oktober 04, 2008, 12:43:41 pm »
Ik heb net 25 pound binnen, dus kan voorlopig vooruit! :)

Corina, heb jij het al gevoerd aan je grijzen?

cosch

• Gast
« Reactie #250 Gepost op: oktober 04, 2008, 12:45:32 pm »
Ik krijg het volgende week van Pascal. Dus dan kan ik het ook ervaren. Ben heel benieuwd.

Cocotje geeft me wel goede moed in ieder geval!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #251 Gepost op: oktober 04, 2008, 12:46:31 pm »
Ik heb bij geen een vogel problemen gehad. Alleen Yiska duurde een paar dagen, maar die had nog nooit pellets gegeten, dus ook niet zo gek! :)

arnootje

• Gast
« Reactie #252 Gepost op: oktober 04, 2008, 23:40:58 pm »
wij hebben het nu ook en verwacht geen problemen, ga het eerst samen en naast de harries voeren.

cosch

• Gast
« Reactie #253 Gepost op: oktober 05, 2008, 21:01:39 pm »
Coco begon vanmiddag uit zichzelf aan de kleurig prettybird pellets van Qwiebus!  :o :o
Dus dat geeft vertrouwen in de scenic!  :) Ben heel benieuwd hoe het hier zal gaan!

arnootje

• Gast
« Reactie #254 Gepost op: oktober 05, 2008, 21:04:28 pm »
De Scenic pellets worden hier nu al genuttigd, door zowel Pyrrhura, Meyers en de Grijze.