Auteur Topic: allerlei vraagjes over testen  (gelezen 18748 keer)

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Vrouw
  • sweety
    • aursil
Re: allerlei vraagjes over testen
« Reactie #30 Gepost op: juni 29, 2006, 16:10:36 pm »
Ik heb bij Bastiaanse voor een combi-test PBFD en Polyoma iets van € 65,- betaald,
volgens mij is ontlasting bij een consult inbegrepen en dat is tussen € 13,- en € 20.-,
afhankelijk van de grootte en aantal vogels ofzo.

ontlastingstest kost 14,05 euro en
een consult 20,45 euro
en het  maakt niet uit dat je meerdere vogels bij hebt .

gr angelina

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #31 Gepost op: juni 29, 2006, 16:17:54 pm »
Nou oké dan,ik heb niet gemerkt dat er extra kosten zijn berekend voor een
ontlasting-onderzoek maar wel dat ik een keer minder heb betaald voor een
consult voor Pica (aga)

Wickingh

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: juni 29, 2006, 16:35:06 pm »
heb net ook nog gebeld met Cornelisse. daar waren ze eigenlijk niet eens bereid om alleen een PBFD-test te doen, dat moest er gelijk op alle andere mogelijke ziektes getest worden enz. de assistente begon gelijk over een afspraak maken om de vogels algeheel te onderzoeken en mocht ik dan perse zo'n test willen zou ik meer dan 200 euro per vogel kwijt zijn!  :o ja daag! ik heb maar gauw weer opgehangen.

Hai Jeske (goed he?  :)  ),

Cornelisse is bij mij om de hoek omdat hij zo ontzettend duur is laden wij altijd meerdere vogels in en gaan daarom naar Hedwig v/d Horst.
Bastiaanse staat bekend als goede dierenarts, helaas heb ik begrepen dat hij PBFD-testen naar Gendika stuurt en Gendika heeft een veel te hoog foutenpercentage.
Wil ik snel een uitslag dan laat ik Bert Smedinga prikken en die stuurt zijn testen op mijn verzoek naar Leipzig, binnen een week heb je dan wel een betrouwbare uitslag. En niet duur!!

mvg Frank

jeske5

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: juni 29, 2006, 17:02:00 pm »
wie is Bert Smedinga?

Wickingh

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: juni 29, 2006, 17:11:47 pm »
wie is Bert Smedinga?

Hai Jeske,

de eigenaar van Lorreco,

mvg Frank

Ingmar

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: juni 29, 2006, 20:30:10 pm »
Vanaf hier weer on topic graag. :thumsup:

jeske5

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: juni 29, 2006, 20:35:51 pm »
oke, weer on topic inderdaad..

@Lejah, in het andere gedeelte van dit topic had jij nog iets geschreven, zal er hier maar op antwoorden..
het is inderdaad goedkoper bij bastiaanse, maar ik vind het nog steeds wel veel geld. als het niet goedkoper kan, zal ik het toch daar laten doen, maar ik ga eerst wel verder informeren.

Is het trouwens nodig om op deze leeftijd (1 tot 2 jaar) nog te laten testen op Polyoma? zou dat dan niet al tot uiting hebben moeten komen? of kunnen ze drager zijn en dit toch doorgeven aan andere vogels als ze daarmee in contact komen?

Wickingh

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: juni 29, 2006, 20:41:46 pm »
oke, weer on topic inderdaad..

@Lejah, in het andere gedeelte van dit topic had jij nog iets geschreven, zal er hier maar op antwoorden..
het is inderdaad goedkoper bij bastiaanse, maar ik vind het nog steeds wel veel geld. als het niet goedkoper kan, zal ik het toch daar laten doen, maar ik ga eerst wel verder informeren.

Is het trouwens nodig om op deze leeftijd (1 tot 2 jaar) nog te laten testen op Polyoma? zou dat dan niet al tot uiting hebben moeten komen? of kunnen ze drager zijn en dit toch doorgeven aan andere vogels als ze daarmee in contact komen?

Polyoma, is alleen voor jonge dieren gevaarlijk, wel kunnen oude dieren drager zijn (bron Dr . Cornelisse),

mvg Frank

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #38 Gepost op: juni 29, 2006, 21:23:10 pm »
Waar is mijn reactie gebleven? ???
(ik was toch ontopic gebleven?)

Ik heb begrepen dat er vaak niet op Polyoma getest wordt, omdat deze ziekte goed te behandelen zou zijn.

En ik had dus gezegd dat de prijs die Jeske vertelde: 90 euro voor PBFD, Polyoma en nog wat idd duur was, maar dat dat nog goedkoop was in vergelijking met van Doormalen met zijn 75 euro voor enkel PBFD per vogel excl consultkosten. En dat als ik zo'n onderzoek zou doen als Jeske, ik zowat 200 euro per vogel kwijt zou zijn.
Antonia zegt dat bij Bastiaanse PBFD + Polyoma iets van 65 euro is, de prijsopgave van van Doormalen is 150 euro! :o
Eigenlijk vind ik het niet kunnen dat als je het goed probeert te doen, dat je zoveel geld kwijt bent.
Ik ga het wel doen, maar ben me nog aan het orienteren. De ene va bij de andere scheelt zo het dubbele of meer.
« Laatst bewerkt op: juni 29, 2006, 21:26:27 pm door lejah »

Wickingh

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: juni 29, 2006, 21:40:05 pm »
Ik twijfelde over de uitslagen van Gendika omdat ik ergens gelezen had dat er een fout was gemaakt. Gendika zei dat een vogel PBFD had en een ander lab niet.
Frank kende ook zo'n ervaring.
Ik heb Bert Smedenga van Lorreco gesproken en hij had iets van 10 vogels (weet het aantal niet meer precies) en die hadden allemaal PBFD volgens Gendika, jonge vogels afkomstig van verschillende kwekers. Vervolgens heeft hij ze bij 2 andere labs laten testen en daar hadden ze geen PBFD. Bert contact opgenomen met Gendika en die reageerde dat er altijd fouten gemaakt kunnen worden. Nou hiermee vind ik dat wel wat grof.
Maar natuurlijk zullen ze niet alles fout testen. Maar ik vind deze ervaringen toch verontrustende verhalen

En Jeske, 90 euro per vogel voor PBFD en Polyoma en nog wat, is in elk geval goedkoper dan bij Doormalen in Amsterdam, die vraagt voor enkel PBFD 75 euro per vogel en dan komen daar nog consultkosten bij!
Voor een compleet onderzoek zou ik meer dan 200 euro per vogel kwijt zijn!
Wil je het goed aanpakken voor je birdies, is het bijna onbetaalbaar!
Al die goedkopere adressen liggen uren bij mij vandaan!

aub

Igor

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: juni 30, 2006, 09:09:47 am »
Als ik het me goed herinner, dan kun je bij De Baronie (waar Bastiaansen werkt) ook vragen om het ergens anders te laten onderzoeken, ik meen dat hij twee of drie mogelijkheden noemde. Maar ik weet nu natuurlijk niet meer welke dat waren :-[ Wat dat voor de prijs betekend weet ik niet, maar je kunt er in ieder geval naar vragen.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #41 Gepost op: juni 30, 2006, 11:09:09 am »
Vandaag zei de Baronie dat ze enkel 3-voudig testen voor 90 euro (pbfd, polyoma, en chlamydia ofzo), dus net zoals Jeske al zei, en dat het naar Gendika ging. Een ander lab doen ze in principe niet.

vd Wardt in Amsterdam wil geen prijsopgave per vogel geven, maar voor 3 vogels komt enkel PBFD op 207,25 euro.

Ik las dat Janina zei dat vd Horst iets meer dan 30 euro per vogel rekent.

Waar zit in hemelsnaam dat prijsverschil in? ???

Wickingh

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: juni 30, 2006, 15:25:01 pm »
Hai Angelique,

Hedwig heeft geen of weinig kosten aan gebouwen en geen kosten aan personeel en heeft 1 grote vaste klant die haar boterham betaald (de NOP) en dat scheelt een best beetje,

mvg Frank

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #43 Gepost op: juni 30, 2006, 15:37:45 pm »
Eh ja,klinkt logisch, waarschijnlijk wel meer dan een beetje dan. ;)
(blijft evengoed een smak geld en blijft evengoed nog heel wisselend qua kosten  ;))

Wickingh

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: juni 30, 2006, 15:45:53 pm »
Eh ja,klinkt logisch, waarschijnlijk wel meer dan een beetje dan. ;)
(blijft evengoed een smak geld en blijft evengoed nog heel wisselend qua kosten  ;))

Klopt!
Je schrikt wat voor rekeningen ik heb wat dat betreft  :o .
Dat is de belangrijkste reden waarom ik geen goedkopere vogels heb , economisch is dat in mijn geval onverantwoordelijk.
Bij duurdere vogels haal je het er wel weer uit bij de verkoop van jongen.
Met bijv. valkparkieten zou ik ze boven de 100 euro moeten gaan verkopen, dus dat ik gekkenwerk,

mvg Frank