mijn grijsje ernie is nu net 1 jaar geworden.Hij praat nog niet maar fluit als de beste
.Ik denk dat tie erg lui is met praten maar dat komt nog wel denk ik.
Mijn vraag is ik wil met de tijd een tweede erbij nemen, moet ik dit doen nu hij nog jong is of kan ik beter wachten tot dat hij praat en een beetje volwassen is?

Je hoort hier zoveel verhalen over, wat is jullie mening??
alvast bedankt 
Een jaar is normaal gesproken een mooie leeftijd om er een bij te nemen,mits je vogel al goed gewend is aan de dagelijkse routine in jullie huis,niet TE veel verwend is,dus TE veel aandacht heeft opgeeist en zo kan ik nog wel even doorgaan hoor

.
Even serieus soms wennen vogels snel aan de nieuwe situatie,maar het kan ook wel eens wat langer duren,het kan aan de nieuwkomer liggen maar zoals ik met een knipoog al aangaf ook aan de zittende vogel,maar op deze leeftijd komt het uiteindelijk goed,het hangt allemaal van de eigenaar af,d.w.z jullie gedrag naar de vogels toe.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt,want ik weet natuurlijk geen achtergrond van jullie eerste vogel,dus dit lijkt makkelijk allemaal,maar kan zo hier en daar wel eens wat probleempjes geven,met name en dat is wel begrijpelijk hoor,dat je TE snel resultaat wil zien.
Sucses.Kees. Ps Stel je vragen gerust maar hoor.