Auteur Topic: 1 grote deelbare kooi of 2 kooien?  (gelezen 2141 keer)

pipoenigor

• Gast
1 grote deelbare kooi of 2 kooien?
« Gepost op: juni 23, 2006, 15:11:44 pm »
Hoi Hoi,

Ik heb sinds 2 weken een jonge jardine papegaai. Deze slaap apart van mijn Senegal en Meijer papegaai. Deze laatste twee kunnen het goed met elkaar vinden, deze slapen dan ook al 1.5 jaar bij elkaar. De Jardine (Booboo) moet echter niets van de Senegal hebben en de Senegal (Igor) is dan ook heel bang voor hem. Nu de Jardine al vrij groot is wil ik heb vanzelfsprekend ook in een kooi plaatsen i.p.v. zijn tijdelijke voorziening.

Waar doe ik verstandig aan, koop ik een grote kooi die je eventueel in tweeen kunt delen, of koop ik twee kleinere kooien? Kent iemand deze situatie? Wie heeft er tips?

Bedankt alvast!

Groetjes,

Marc

dutchgerard

• Gast
Re: 1 grote deelbare kooi of 2 kooien?
« Reactie #1 Gepost op: juni 23, 2006, 15:18:13 pm »
Zet ze voorlopig is tegen elkaar en kijk wat er gebeurt. Misschien moet het wennen?

pipoenigor

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 23, 2006, 17:21:26 pm »
Sorry, vergeten te vermelden, ik doe ze snacht's al regelmatig in de kooi, naast mijn bed, zodat ik ze in de gaten kan houden. Maar zodra het ochtend wordt en ze "uitgeslapen" zijn begint het gedonder   :CENS Dus overdag lukt het al helemaal niet...

Tommy

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juni 23, 2006, 23:06:27 pm »
Ik zou 2 losse kooien nemen.  ;) Dan hebben ze tenminste hun eigen slaapkamers en overdag kunnen ze nog vaak genoeg met zn 3en bij elkaar zijn.

Tommy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 23, 2006, 23:07:54 pm »
Mijn 6 vogels slapen ook niet allemaal bij elkaar. t Kan wel (heb ik ook wel eens gedaan...maar dan los op een boom) , maar zo zijn ze relaxter.

antje12

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juni 26, 2006, 12:14:36 pm »
wij hebben een dubbele kooi voor onze edels dus kunnen er in geval van nood het tussenschot in terugplaatsen. Ik denk dat dit ook te maken heeft met je eigen voorkeur, en de ruimte die je hebt.

pipoenigor

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 27, 2006, 17:29:14 pm »
Hoi Hoi!

We hebben eindelijk de juiste kooi gevonden. Het is er 1 van dierenvilla inlcusief playtop. Gelukkig verdragen onze 3 gevleugelde vrienden elkaar prima! Foto:

http://www.gaaies.nl/modules/news/article.php?storyid=33

Cosch

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 27, 2006, 18:09:27 pm »
Mooie kooi!

(en gave muur heb je!  :thumsup:)

pipoenigor

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 28, 2006, 09:57:43 am »
Hehe, dankje, de muur kleurt ook zo mooi bij mijn vogels  :P