Auteur Topic: gaai op reis?  (gelezen 1163 keer)

TWEETY

• Gast
gaai op reis?
« Gepost op: juni 30, 2006, 08:00:41 am »
hallo allemaal!

is er iemand op het forum of iemand die iemand kent die ooit op reis geweest is met zijn gaai?
met een caravan of mobilhome.
hoe waren de reacties in het buitenland?
moet ik ergens rekening houden met wetten?

een boel vragen maar wij zijn van plan om een mobilhome te kopen en natuurlijk krijgt tweety een ereplaats en zal ze altijd meegaan

gr  sandra

Tommy

• Gast
Re: gaai op reis?
« Reactie #1 Gepost op: juni 30, 2006, 11:18:05 am »
Heijtje van de zeeuwe papegaai neemt haar 4 grijsjes mee in een camper naar Frankrijk. Ze is hier geloof ik niet op t forum? Maar t kan dus wel. Je moet een gezondheidsverklaring bij de DA halen (dat is geen pbfd test enzo hoor, alleen even nakijken of hij gezond is ::) ) Maar ik zou wel per land nakijken/vragen bij de DA of je verder iets nodig hebt ??? ...ook voor als je terug naar Nederland wilt ;) Want je wilt hem natuurlijk niet alleen mee naar t buitenland nemen...maar hij moet ook weer mee terug.

Wickingh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 30, 2006, 15:28:05 pm »
Hai,

als je dan toch gaat informeren ga dan ook eens na hoe het zit met de citesbepalingen , naar Frankrijk zal het wss geen probleem zijn , maar ik weet dat in bijv Tjechie de grijze roodstaart een cites-vogel is.
Ook zou ik copien meenemen van aankoopcontracten zodat je kan bewijzen waar de vogel vandaan komt,

mvg Frank

bren

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juni 30, 2006, 18:05:34 pm »
onze gaai is mee geweest naar frankrijk,
moest alleen bij de dieren arts een gezondsheids verklaring halen.
had ook idd een copie mee van het aankoopcontract gewoon voor de zekerheid,
moet er toch niet aan denken dat jeje gaai achter moet laten daar.
je hebt van die speciaale waterdrink flessen voor op reis voor honden, die hadden
wij mee voor onderweg voor co.
en ja reacties wij waren met de auto en als we een stop maakten mocht co natuurlijk
er ook even uit.eigenlijk alleen maar hele leuke reacties gehad  :thumsup:.

Riboet

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 30, 2006, 21:41:59 pm »
Ook zou ik copien meenemen van aankoopcontracten zodat je kan bewijzen waar de vogel vandaan kom

Leuk  :)! Ik denk dat ik mijn gaaien maar thuis laat. Hoe kan ik nou bewijzen dat ik ze zelf gekweekt heb  :).

Grapje, ik was niet van plan om 4 grijzen tegelijk mee te nemen en ik ga toch al niet naar het buitenland.

Favo is wel eens meegeweest op een kampeerweekend in een tent. Als je op het forum zoekt op Favo en westernweekend kom je nog wel foto's tegen denk ik. Maar dat was wel in eigen land (euh, heu, ben toen wel een stukje door Belgie gereden om bij Clinge te komen).

Riboet

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juni 30, 2006, 21:44:36 pm »
Eh nou laat dat zoeken maar zitten.

Via het forum vind ie niets. Tik ik Favo en westernweekend in google in, komt ie WEL op het parkietenlandforum uit, maar ik heb al gezien dat de foto's het niet meer doen en ik weet ook niet meer waar ik ze op het web gezet had.

Wickingh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juni 30, 2006, 21:45:25 pm »
Leuk  :)! Ik denk dat ik mijn gaaien maar thuis laat. Hoe kan ik nou bewijzen dat ik ze zelf gekweekt heb  :).

Grapje, ik was niet van plan om 4 grijzen tegelijk mee te nemen en ik ga toch al niet naar het buitenland.

Favo is wel eens meegeweest op een kampeerweekend in een tent. Als je op het forum zoekt op Favo en westernweekend kom je nog wel foto's tegen denk ik. Maar dat was wel in eigen land (euh, heu, ben toen wel een stukje door Belgie gereden om bij Clinge te komen).

Hai Barbara,

maar dat kan je heel goed hoor, je hebt toch een aanvraag voor ringen gedaan?
Zie hier het nut van het ringen met vaste voetring.
Dan kan je ook bewijzen dat je ze zelf gekweekt hebt,  ;)

mvg Frank

TWEETY

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juni 30, 2006, 21:49:40 pm »
dus veel problemen zal ik niet hebben, ik zal mijn aankoop bewijs en een bewijs van goede gezondheid van de va altijd meenemen.

ik kijk er al naar uit ::)

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Vrouw
  • sweety
    • aursil
« Reactie #8 Gepost op: juni 30, 2006, 21:52:32 pm »
Leuk  :)! Ik denk dat ik mijn gaaien maar thuis laat. Hoe kan ik nou bewijzen dat ik ze zelf gekweekt heb  :).

ja was zeer benieuwd papegaai op western kamp  maar kon niets vinden  :(

gr angelina

Riboet

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juni 30, 2006, 23:15:39 pm »
Joehoe! Wat leuk dat je op dit forum berichten van vorig jaar zelfs nog kunt wijzigen  :thumsup:!

Het heeft even moeite gekost en ik heb even moeten zoeken naar de foto's, maar ik heb Favo's westernweekend topic hersteld en hier staat ie:

https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=6905.msg41797#msg41797

;) :)