Auteur Topic: heen en weer trippelen  (gelezen 1800 keer)

micheline

• Gast
heen en weer trippelen
« Gepost op: juli 16, 2006, 11:11:35 am »
Kan iemand mij vertellen of het normaal is dat mijn timney als hij bij mij zit voortdurend heen en weer trippelt op mijn arm. Hij doet het soms ook op de leuning van de sofa. Wat zou dit kunnen betekenen ? 

Micheline

Cosch

• Gast
Re: heen en weer trippelen
« Reactie #1 Gepost op: juli 16, 2006, 11:38:11 am »
Beetje onrustig. Zit hij ook constant naar een punt te kijken? Dan wil hij waarschijnlijk daarheen. Zeer waarschijnlijk de kooi!
Misschien zit tie na die 3 weken dat hij bij jullie is, nog niet helemaal op zn gemak. en komt dat vanzelf!

Of het is ook gewoon een ADHD kip!  :)

micheline

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 16, 2006, 11:54:34 am »
verdorie, en ik dacht dat hij het zo leuk vond op mijn arm. Kan het te maken hebben met het feit dat hij gekortwiekt is en dus vanzelf nergens meer bij kan ? Als ik hem ergens neerzet moet hij er dus eigenlijk blijven zitten. Bedankt alvast voor je reactie

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 16, 2006, 11:58:55 am »
Nou als mijn Coco onrustig op mn arm heen en weer loopt, kijkt hij naar 1 punt beetje vleugels wijd. Dan zie je duidelijk dat hij ergens heen wil.

Maar het kan idd ook gewoon zijn dat hij gewoon wat drukker is. Ik heb vrij rustige gaaien.

Nou als hij niet gekortwiekt was zou hij op dat moment ook wegvliegen. En een gekortwiekte gaai kan dan idd zo onrustig gaan doen omdat hij nu niet meer zelf er heen kan vliegen.

Gr Corina

micheline

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 16, 2006, 12:12:30 pm »
Je brengt me tot inzicht. Hij komt heel graag eens bij mij, maar hij zit minstens zo graag OP zijn kooi. Hij mag er vrij in en uit, en het liefst zit hij op zijn deurtje. Zit hij op zijn dak, dan wil hij daar blijven zonder meer. Misschien moet ik het maar zo laten, eigenlijk is het handig.

groetjes

micheline

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #5 Gepost op: juli 16, 2006, 12:39:27 pm »
mannetje??...dominant gedrag.

micheline

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 16, 2006, 15:04:40 pm »
ik weet niet of het een mannetje of vrouwtje is, maar ik heb het gevoel dat hij een man is. Heeft op het dak zitten dan iets met dominantie te maken ? Ik meen hier gelezen te hebben dat papegaaien niet in hierarchische structuren leven. Tell me.

Micheline

Tommy

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 16, 2006, 17:12:15 pm »
Heeft idd niks met dominant gedrag te maken...hij vindt t gewoon fijn op zn kooi. Maar dat is tuurlijk geen reden alleen maar daar te zitten. Heel erg belonen als hij rustig op je arm zit...eventueel door hem dan terug te zetten op zn kooi. Dus niet terug zetten als hij onrustig is, maar wachten tot hij stil zit ;)

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #8 Gepost op: juli 16, 2006, 18:00:39 pm »
de vraag was
Citaat
Kan iemand mij vertellen of het normaal is dat mijn timney als hij bij mij zit voortdurend heen en weer trippelt op mijn arm. Hij doet het soms ook op de leuning van de sofa. Wat zou dit kunnen betekenen ?  

dit kan zeker met dominant gedrag te maken hebben.
Doen mannetjes ook op de zitstokken in de voliere, meestal doen ze dan ook de vleugels iets wijd.

Henk

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: juli 16, 2006, 21:26:22 pm »
Inderdaad geen aandacht aan schenken.. niet belonen door op zij kooi te zetten. En de discussie over dominant of niet wordt hier al ergens gevoerd..  :)

Jarie

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 11, 2006, 21:24:22 pm »
Jarie doet dit ook en dan ook nog eens een soort blazen erbij, ik negeer het maar hij blijft het doen :CENS

giggles

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 12, 2006, 00:58:45 am »
De mijne klimt als ze me zat is op me rechterschouder (dichtste bij de kooi) en steekt helemaal haar nek uit richting kooi.
Dan zet ik haar gewoon op de grond en kan ze naar het trappetje waggelen waarmee ze haar kooi kan bestreden.
Ik vind niet dat je de vogel tegen zijn zin bij je kan laten zitten. Als ze je zat zijn merk je het idd snel genoeg aan hun lichaamstaal.

Caiolinda

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 12, 2006, 09:45:18 am »
 ;D moest even lachen om die trap die is bij ons getransformeerd en mist inmiddels een paar treden.

Jarie

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 12, 2006, 09:51:19 am »
Ook al zo,n mooie kooi!Ik zit nog met zo,n messing bak, bah,maar ben al aan het sparen,even trouwen 16 aug. en dan snel een kooi halen voor me poepie :hart: