Auteur Topic: pellets ?  (gelezen 2116 keer)

micheline

• Gast
pellets ?
« Gepost op: juli 16, 2006, 19:42:25 pm »
Kan iemand mij meer vertellen over pellets ? Wat is het juist en hoe serveer je ze ? Vervangen ze dan alle andere zaden enz.. Mijn timney kent blijkbaar enkel zonnebloempitten en appel. Ik moet hem dus dringen andere voedingsgewoonten aanleren en dan liefst onmiddellijk het beste voor hem.

Alvast bedankt.

Micheline

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: pellets ?
« Reactie #1 Gepost op: juli 16, 2006, 23:43:22 pm »
pellets zijn droge korrels
je kan het vergelijken met de droge brokjes voor poes en hond,er zitten in die pellets heel veel stoffen die ze nodig hebben al kan het geen kwaad dat je er fruit en groenten bijgeeft,ook maagkiezel en grit is onontbeerlijk en af en toe een hardgekookt eitje
maar je zal het in het begin moeten mengen zodat jouw gaaitje (hoe noemt die eigenlijk) er langzaam aan kan aan wennen en dat gaat niet altijd over een leien dakje
maar zoals bij zoveel zeggen ze,de aanhouder wint en jij bent de baas
succes ermee

er zijn verschillende soorten,je hebt ecobird,nutribird en harrisons,je hebt er ook van versele laga en nog een paar andere merken,maar kheb de beste eerst vernoemd  ;)  :)
heb je nog vragen ,aarzel niet,we zijn er om je te helpen

micheline

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 17, 2006, 09:56:19 am »
bedankt voor je antwoord. Ik ga alvast proberen om pellets te geven. Hopelijk bevalt de smaak ook. Ik vermoed dat het niet simpel zal zijn maar gezondheid gaat voor. Mijn vogel heet Coco, maar ik noem hem Cootje, en zo noemt hij zichzelf ondertussen ook.

groetjes

micheline

Peter Wauben

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 18, 2006, 23:31:04 pm »
 :(   Dan wens ik je veel plezier, bij mij vreten ze het niet.
Ze gaan nog liever in hongerstaking.
Anderzijds zijn ze niet kieskeurig en ze vreten al het zaad op,eerder krijgen ze niks.

Wickingh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 18, 2006, 23:49:27 pm »
:(   Dan wens ik je veel plezier, bij mij vreten ze het niet.
Ze gaan nog liever in hongerstaking.
Anderzijds zijn ze niet kieskeurig en ze vreten al het zaad op,eerder krijgen ze niks.

:-X

Wickingh

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 18, 2006, 23:49:56 pm »
ow ja sorry  :-[

:thumsup:  :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 21, 2006, 11:02:58 am »
Hoe gaat het met de pellets Micheline?
Is coco al over op pellets?

micheline

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 29, 2006, 12:38:25 pm »
neen geen pellets, ze zijn gemengd met zaad maar helaas ...  Ik geef hem nu zaden met veel variatie en gedroogde vruchten, vers fruit, en af en toe iets uit de keuken

chantal

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 29, 2006, 13:05:22 pm »
Ik heb het idee dat Chico de pellets het lekkerst vind van alles. Maar waarschijnlijk komt dat omdat ie het in het begin alleen maar kreeg. Ik heb Nutribird pellets en een zaadmengsel van Jungle ? en dan nog iets. Maar hij heeft nogal moeite met het pellen van zonnebloempitten  :)

bluesky

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: september 14, 2006, 18:10:52 pm »
Ik zoek ook pellets voor mijn colli maar kan alleen nutribird vinden. Ik heb hier nog niet veel goeds over gelezen dus ik twijfel een beetje. Zijn er misschien ook Belgen die me kunnen vertellen waar je bv. Ecobird kan vinden? Welke winkelketens?

qliqi

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: september 14, 2006, 18:34:11 pm »
ecobird bestel je online, ff googelen en je komt uit bij ecobird (via happy Bird)
Harrisson bestel je bij de dierenarts
zupreem via stichting papegaaienhulp

geen idee of je hier de linken mag plaatsen maar even google gebruiken brengt je waar je wezen moet: succes

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #11 Gepost op: september 14, 2006, 19:16:43 pm »
Ik zoek ook pellets voor mijn colli maar kan alleen nutribird vinden. Ik heb hier nog niet veel goeds over gelezen dus ik twijfel een beetje. Zijn er misschien ook Belgen die me kunnen vertellen waar je bv. Ecobird kan vinden? Welke winkelketens?

je kan mijn ecobird overnemen,deze is vers van 12 augustus,flip wil ze toch niet
en nutribird is niet slecht ,deze worden hier goed gegeten

chantal

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: september 14, 2006, 19:20:31 pm »
 :) Ik heb geschreven dat ik nutribird voer heb maar hoe ik daar bij ben gekomen weet ik niet ik heb namelijk ecobird pellets waar Chico helemaal gek van is  doh

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #13 Gepost op: september 14, 2006, 20:20:50 pm »
tja chantal,vermissen is genselwijk hé ,euh.... vergissen is menselijk   cheesy3

..ingrid..

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: september 14, 2006, 21:52:36 pm »
ernie zit nu sinds kort op bingo pellets  woohoo